یوگای صورت؛ 6 تمرین معجزه‌آسا برای سفت شدن پوست صورت

alikarimi55
در مورد فواید یوگای صورت در جوانسازی پوست چقدر اطلاعات دارید؟ صورت ما به ما می گوید که چه نوع احساسی داریم، شادی، غم و عصبانیت. 16 عضله مختلف از صورت مراقبت می کنند و بهترین کار این است که این عضلات را به طور مرتب ورزش دهید، زیرا می توانید به مدت طولانی پوست […]

در مورد فواید یوگای صورت در جوانسازی پوست چقدر اطلاعات دارید؟ صورت ما به ما می گوید که چه نوع احساسی داریم، شادی، غم و عصبانیت. 16 عضله مختلف از صورت مراقبت می کنند و بهترین کار این است که این عضلات را به طور مرتب ورزش دهید، زیرا می توانید به مدت طولانی پوست صورت خود را سفت و جوان نگه دارید.

در این مقاله می توانید دقیقا بدانید که حرکات ضد پیری یوگای صورت چگونه عمل می کنند و در طول انجام این تمرینات،چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید.

چین و چروک پوست صورت از عواقب پیری است که با افزایش سن شکل می گیرند. پوست ما به میزان فزاینده ای خاصیت ارتجاعی، حجم و سفتی خود را از دست می دهد که نتایج آن، چین و چروک های ریز دور چشم (چین های پنجه کلاغی)، افتادگی گونه ها و خطوط صورت می باشند که کمتر برجسته و مشخص هستند. زاویه دار کردن صورت (V-shape) بسیار جذاب است زیرا گونه های پر و  برجسته از ویژگی های مهم پوست محکم و سفت است.خطوط تراز و لب های پر وکامل، جذاب و مورد توجه هستند. اولین علائم و نشانه‌ های پیری، در ابتدا بر روی پوست صورت شما ظاهر می شوند اما می‌توانید در این زمینه اقداماتی را انجام دهید.

تمرینات یوگای صورت چگونه کار می کنند

در واقع کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آنها، علائم پیری و سالخوردگی پوست را به تاخیر بیندازید. برای مثال، از خوردن یک رژیم غذایی سالم، به اندازه کافی خوابیدن و مراقبت از پوست به طور کامل و صحیح، مطمئن شوید و عضلات صورت خود را با تمرینات یوگای صورت، ورزش دهید. به این ترتیب، درخشندگی و سفتی پوست را به یک اندازه، افزایش می دهید.

این تمرینات را هر زمان می‌توانید انجام می‌شود، چه در دفتر کار، چه در خانه و چه در جاده . مهم این است که این تمرینات را به طور مرتب انجام دهید تا متوجه تغییرات شوید..

یوگای صورت

سفت و محکم کردن پوست صورت با تمرینات یوگای صورت

تمرین 1: گوشه های آویز دهان را سفت و محکم کنید

این تمرین بسیار ساده است. با قدرت لبخند بزنید و با دست بر روی خطوط لبخند خود فشار وارد کنید. این تمرین را در حدود 10 تا 15 ثانیه انجام دهید. این تمرین صورت را در مجموع، 5 بار تکرار کنید.

تمرین 2: افزایش سفتی و محکم کردن پوست پیشانی

آیا می‌خواهید از ایجاد چین و چروک ها و خطوط ریز و کوچک که در ناحیه پیشانی ایجاد می شوند، پیشگیری کنید؟ پس این تمرین دقیقا همان کاری است که می توانید انجام دهید. با انگشت سبابه و انگشت شست، پوست بالای ابروها را به آرامی به سمت بیرون بکشید.این تمرین را در ناحیه شقیقه ها نیز تکرار کنید. در حدود نیم دقیقه این تمرین را انجام دهید و سپس 4 بار دیگر تکرار کنید.

یوگای صورت

تمرین ۳: داشتن یک خط چانه خوب و قابل قبول

چانه خود را به سمت جلو بکشید و زبان خود را تا جایی که امکان دارد بیرون بیاورید. حالا نوک زبان را به سمت گوش راست بکشید و سپس دست ها را روی هر دو گونه خود قرار دهید و به آرامی پوست را به سمت بیرون بکشید. به این ترتیب از ایجاد چین و چروک خودداری می کنید. به مدت 10 ثانیه در همین وضعیت بمانید. در مجموع باید این تمرین که به اصطلاح مار کبرا نامیده می شود را 5 بار تکرار کنید. سپس این تمرین را با سمت دیگر صورت خود انجام داده و 5 بار تکرار کنید.

تمرین 4: خداحافظی با چین و چروک های ناخوشایند دور چشم

این یک تمرین آموزشی ساده اما تاثیر گذار است. چشمان خود را تا جایی که امکان دارد باز کنید باید شبیه یک جغد به نظر بیایید. حالا به سمت بالا نگاه کنید تا کمی کشیدگی را در ناحیه اطراف چشم خود حس کنید. در حدود 5 ثانیه، در این حالت بمانید. حالا به سمت چپ نگاه کنید و چند لحظه نیز به همین حالت بمانید. در آخر به سمت راست نگاه کنید. اکنون می‌توانید استراحت کنید. در مجموع این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

یوگای صورت

تمرین 5: با گونه های شل و آویزان مبارزه کنید

گونه های خود را با انگشتان سبابه به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. این حرکت باعث افزایش گردش خون و سفت شدن پوست می شود. حالا از انگشتان دست خود برای کشیدن گوشه های دهان خود به سمت بیرون و به طور همزمان به سمت بالا استفاده کنید، مثل اینکه در حال لبخند زدن هستید. به سمت بالا کشیدن گوشه های دهان را تا جایی ادامه دهید که برآمدگی های قسمت زیر استخوان گونه را حس کنید. در حدود 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید. سپس گونه ها را با انگشت وسط و انگشت سبابه محکم بگیرید و به آرامی به سمت بیرون بکشید.این حالت را خیلی زیاد نگه ندارید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

تمرین6: یوگای صورت در برابر چین های بینی

حالت بوسیدن را به دهان خود بگیرید و لب ها را بر روی یکدیگر فشار دهید. حالا پره ‌های بینی را سفت کنید و به هم فشار دهید. به مدت نیم دقیقه در همین حالت بمانید و سپس چهار مرتبه دیگه تکرار کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ