7 درمان خانگی برای آسیب های ورزشی

alikarimi55
با راه های خانگی درمان آسیب ورزشی آشنایی دارید؟ اگر کسی هستید که عاشق ورزش کردن است، پس حتما باید از آسیب های ورزشی آگاه باشید. این چیزی است که تقریبا همه افراد در انواع فعالیت های فیزیکی در برخی از موارد تجربه کرده اند. رایج ترین آسیب های ورزشی، رگ به رگ شدن، زخم […]

با راه های خانگی درمان آسیب ورزشی آشنایی دارید؟ اگر کسی هستید که عاشق ورزش کردن است، پس حتما باید از آسیب های ورزشی آگاه باشید. این چیزی است که تقریبا همه افراد در انواع فعالیت های فیزیکی در برخی از موارد تجربه کرده اند. رایج ترین آسیب های ورزشی، رگ به رگ شدن، زخم زانو، ماهیچه های ورم کرده، درد کمر و دیگر آسیب ها هستند.

آسیب های ورزشی

بیشتر افراد برای درمان آن ها مسکن مصرف می کنند، اما برخی درمان های خانگی عالی وجود دارند که شما می توانید آن ها امتحان کنید. آن ها بسیار عالی هستند و هیچ عارضه جانبی ندارند.

در اینجا 7 درمان خانگی وجود دارد که می توانید در خانه برای آسیب های ورزشی مختلف امتحان کنید.

درمان آسیب ورزشی با روغن کرچک

این روغن قوی می تواند به کاهش درد و کمک به التیام جراحات کمک کند. این کار حتی به کاهش درد نیز کمک می کند. یک قاشق چای خوری روغن کرچک را گرم کنید و ناحیه متورم خود را با آن ماساژ دهید. از یک تکه پارچه برای جلوگیری از پخش شدن روغن به لباس های خود استفاده کنید. آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا روغن به طور کامل جذب پوست شما شود.

ژل petroleum

ژل petroleum یک ماده عالی برای مهار رشد تاول (یا پارگی آن)است. کمی ژل petroleum روی تاول بزنید تا اصطکاک را در بافت اطراف محدود کنید. ژله شفاف درد و ورم ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد و روند التیام را سرعت می بخشد.

آسیب های ورزشی

درمان آسیب ورزشی با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و برای درمان تمامی انواع جراحات به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده ورم را کاهش می دهد و درد ماهیچه را تسکین می دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری از زرد چوبه را در یک لیوان شیر داغ حل کنید و دو بار در روز بنوشید. همچنین می توانید خمیر آن را با پودر زرد چوبه و روغن درست کنید. مخلوط را روی جراحت خود بمالید و یک بانداژ را روی آن بگذارید. دقت کنید که بانداژ را دو بار در روز عوض کنید.

سرکه سفید

سرکه سفید به درمان گوش شناگران کمک می کند. عفونت وقتی اتفاق می افتد که سطح pH گوش به خاطر رطوبت زیاد و موم گوش کوچک در مجرای گوش تغییر می کند. این شرایط گوش ها را برای باکتری ها تبدیل به زمین تولید می کند. برای رفع این مشکل، ۰.۲۵ اینچ سرکه سفید در مجرای گوش خود قرار دهید. این کار را دو بار در روز به مدت ۴۸ ساعت تکرار کنید.

درمان آسیب ورزشی با زنجبیل

حتی زنجبیل نیز خاصیت ضد التهابی دارد. این ماده می تواند روند درمان را تسریع کند. می توانید زنجبیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید و یا می توانید از چای زنجبیل داشته باشید. همچنین می توانید حمام زنجبیل را نیز امتحان کنید. فقط ۲ – ۳ قاشق سوپ خوری آب زنجبیل را در آب حمام خود بریزید. در صورتی که پوست حساسی دارید، لطفا مراقب باشید چون زنجبیل سرد و خشک است و می تواند موجب خارش و حساسیت پوست شود.

آسیب های ورزشی

روغن خردل

کشش ماهیچه ها اغلب منجر به ورم، سفتی و درد می شود. احساس درد و ورم می تواند حرکت کردن را با مشکل ماجه کند. روغن خردل برای درمان دردهای ماهیچه ای بسیار عالی است. کمی روغن خردل گرم بر روی قسمت دردناک بگذارید و برای مدت پانزده دقیقه آن را ماساژ دهید. روغن درد و ورم را کم می کند.

 آبمیوه آناناس و انار

هر دو آب میوه با سرشار از آنزیم های حاوی خواص ضد التهاب و ضدسوزش هستند. این ترکیب سرعت فرآیند التیام را سرعت می بخشد. هر کدام از آب میوه ها را بردارید و یک قاشق چای خوری زنجبیل و ۱ / ۲ قاشق چای خوری زرد چوبه را در آن اضافه کنید. این نوشیدنی دو بار در روز بنوشید.

تذکر: این مقاله جایگزین توصیه های پزشکی واجد شرایط نیست. لطفا برای اطلاعات بیشتر با پزشک متخصص مورد اعتماد خود در این زمینه مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ