5 درمان خانگی برای درمان گرمازدگی

alikarimi55
گرمازدگی چیست؟ آفتاب سوزان تابستانی دوباره اینجا است و این بار در اطراف آن، تا جایی که امکان دارد، ناخوشایندی است. این گرمای تابشی نه تنها موجب ناراحتی در روال روزانه می شود، بلکه بیرون از خانه رفتن را نیز غیرممکن می کند. تا آنجا که می خواهیم در زیر کولرآبی بنشینیم و استراحت کنیم، […]

گرمازدگی چیست؟ آفتاب سوزان تابستانی دوباره اینجا است و این بار در اطراف آن، تا جایی که امکان دارد، ناخوشایندی است. این گرمای تابشی نه تنها موجب ناراحتی در روال روزانه می شود، بلکه بیرون از خانه رفتن را نیز غیرممکن می کند.

تا آنجا که می خواهیم در زیر کولرآبی بنشینیم و استراحت کنیم، همه ما برای رسیدن به این لحظه تلاش می کنیم. اگر در لحظه ای که بسیار گرم است به بیرون قدم می گذارید، تمام انرژی خود را برای آن لحظه جمع کنید و مطمئن باشید که تنها نیستید.

یکی از شدیدترین انواع بیماری های مرتبط با گرمای شدید تابستان، ضربه حرارتی است. مهم نیست که شما یک فرد سالم هستید یا خیر، قرار گرفتن بیش از حد در برابر گرمای تابستان واقعا می تواند مهلک باشد.

گرمازدگی دقیقا چیست؟

آفتاب زدگی / گرمازدگی یک بیماری پزشکی است که ناشی از گرمای بیش از حد بدن و عدم تعادل در گرمادهی آن است. این زمانی است که دمای هسته بدن شروع به افزایش می کند که می تواند منجر به آسیب برگشت ناپذیر به مغز و دیگر ارگان های داخلی شود.

گرمازدگی

علائم گرمازدگی چیست؟

گرما زدگی یک شرط جدی است که مستلزم توجه فوری پزشکی است. اگر بدن شما در معرض سطوح خطرناک حرارت قرار دارد، ممکن است علائم گرمای بیش از حد بدن را نشان دهد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • عرق کردن بیش از حد
  • سرگیجه
  • تهوع
  • ضعف
  • دمای بالا بدن
  • سردرد شدید
  • تشنگی بیش از حد
  • پوست سرخ، داغ و خشک
  • لرزش بدن

هنگامی که مایع ورودی بدن شما به میزان خطرناکی پایین می رود، نوردهی طولانی خورشید می تواند به یک ضربه حرارتی تبدیل شود. خوشبختانه، درمان های خانگی ویژه ای وجود دارند که می توانند باعث درمان سریع شوند. داروهای ذکر شده زیر را امتحان کنید تا بدن خود را خنک کنید تا به دمای بهینه آن برسد.

علائم گرمازدگی

درمان خانگی گرمازدگی

مقدار زیادی مایعات بنوشید

اول از همه، شما باید آب کافی برای مبارزه با آب زدایی و سطح پایین مایع در بدن داشته باشید.

انبه های خام

این نوشیدنی انبه تسکین دهنده و طراوت انرژی فوری را برای بدن شما فراهم می کند. پخته شده با انبه و ادویه جات ترشی جات مانند فلفل سیاه و نمک سیاه، Panaman شناخته شده است که سطح الکترولیت را متعادل می کند. این نوشیدنی را حداقل دو بار در روز برای نتایج بهتر استفاده کنید.

سرکه سیب

یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب سرد حل کنید و یک قاشق عسل اضافه کنید. این معجون به شارژ مجدد الکترولیت ها از دست رفته در بدن کمک خواهد کرد.

دوغ

دوغ که به نام “chaas” نیز شناخته می شود، مملو از مواد معدنی و ویتامین است که می تواند به تنظیم دمای بدن شما کمک کند. این نوشیدنی تابستانی خوش مزه نه تنها با نهار و شام می توان استفاده کرد، بلکه همچنین به عنوان نوشیدنی روزانه نیز عالی است.

بیشتر بخوانید: گرما زدگی در کمین شماست مراقب باشید

درمان خانگی گرمازدگی

عصاره پیاز

زمانی که با دمای بدن بالا مبارزه می کنید، به دلیل گرمازدگی، استفاده از عصاره پیاز در گوش ها، زیر پا و روی سینه شما می تواند به تسکین علایم کمک کند.

تذکر: این مقاله جایگزین توصیه های پزشکی واجد شرایط نیست. لطفا برای اطلاعات بیشتر با پزشک متخصص مورد اعتماد خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با علائم گرمازدگی در نوزادان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ