داروهای خانگی ساده برای ناخن های شکننده

alikarimi55
در مورد درمان خانگی ناخن های شکننده چه می دانید؟ چه کسی دوست ندارد که دست های زیبایی با ناخن های آراسته و براق داشته باشد! چه شما یک خانم خانه دار یا یک خانم شاغل باشید، دست زیبا و ناخن های زیبا و لاک زده شخصیت و ظاهر شما را بهبود می بخشد. ناخن […]

ناخن های شکننده

در مورد درمان خانگی ناخن های شکننده چه می دانید؟ چه کسی دوست ندارد که دست های زیبایی با ناخن های آراسته و براق داشته باشد! چه شما یک خانم خانه دار یا یک خانم شاغل باشید، دست زیبا و ناخن های زیبا و لاک زده شخصیت و ظاهر شما را بهبود می بخشد.

ناخن های شکننده

این یک واقعیت غیرقابل درک است که ناخن ها نقش یک شاخص استثنایی از سلامت کلی را بازی می کنند. تعداد زیادی از خانم ها مشکلات مربوط به ناخن های شکننده را تجربه می کنند. در حداکثر موارد، تغییر در ظاهر ناخن ها می تواند به عنوان نشانه اولیه یک بیماری پزشکی ناشناخته مانند اختلال تنفسی، مشکلات گردش خون، بیماری تیروئید و یا کمبود آهن (کم خونی)عمل کند. علاوه بر این، علائم مانند ناخن های خاردار، تغییرات در کانول های ناخن و تغییر رنگ می تواند شاخص های قابل توجهی از بیماری باشد.

مشکل ناخن های شکننده و خشک در بسیاری از خانم ها وجود دارد. ناخن های حساس به ناخن های نازک و ضعیف که به راحتی می شکنند، ترک، شکاف، تکه تکه شدن، یا زخم شدن پوست، به علاوه رشد آهسته آن ها اطلاق می شود. علت معمول ناخن های شکننده معمولا با علت شناخته شده مرتبط نیست.

شرایط پزشکی مختلف می تواند منجر به تغییر شکل و بافت ناخن ها شود. شکنندگی ناخن ها، به این معنی است که ناخن ها به آسانی شکسته می شوند و ممکن است نشانه ای از پیری و یا حتی در نتیجه قرار گرفتن در معرض شرایط مرطوب یا استفاده از لاک ناخن باشند. واژه “onychoschizia” به شکاف ناخن ها و ناخن های نرم و شکننده اشاره دارد. با این حال، طب طبیعی تا حدودی می تواند به تقویت ناخن های آسیب دیده کمک کند.

ناخن های شکننده

درمان های خانگی برای ناخن های شکننده

برخی درمان های خانگی آسان که به درمان ناخن های شکننده و ترک خورده کمک می کنند عبارتند از:

1- از روغن گیاهی استفاده کنید

یکی از موثرترین درمان های طبیعی در درمان ناخن های ترک خورده استفاده از روغن گیاهی است. فقط کمی روغن گیاهی بردارید و آن را به ناخن های خود بمالید. این کار باعث می شود که ناخن های شما مرطوب بمانند و در نتیجه سالم بمانند.

2- از کره روشن استفاده کنید

ناخن های خشک و ترک خورده نیز می تواند با مصرف کره روشن (Ghee) بهبود یابند و بدین ترتیب آن ها را نرم و قوی می سازد. کره روشن (Ghee)در تقویت ناخن های ضعیف و شکننده به علاوه تحریک رشد آن ها، مفید است. کمی کره روشن روی یک پارچه پنبه قرار دهید و بر روی ناخن خود بگذارید. یک شب این ماده روی ناخن های شما تا صبح باقی بماند.

3- از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل تغذیه شگفت انگیزی برای ناخن های خشک و شکننده فراهم می کند. چربی اشباع شده موجود در روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده عالی عمل می کند. علاوه بر این، از بسیاری از عفونت های ناخن جلوگیری می کند.

فقط مقداری روغن نارگیل گرم بر روی ناخن های خود با استفاده از یک پارچه پنبه مرطوب کنید. ماساژ ملایم بدهید تا گردش خون را بهبود بخشد و ناخن هایتان را به طور کامل مرطوب کند. این درمان را در حدود 3 تا 4 بار در هفته برای نتایج موثر اعمال کنید.

4- مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مهم ترین درمان برای درمان ناخن های ترک خورده، افزودن ارزش مغذی بیشتر به رژیم غذایی شما است. غذاهایی را مصرف کنید که حاوی مقدار زیادی بیوتین هستند. برخی نمونه های خوب آن عبارتند از عدس، بادام زمینی، قارچ، زرده تخم مرغ، موز، ساردین، گل کلم و جگر.

5- درمان ناخن های شکننده با روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز می تواند به محکم کردن ناخن ها بدون تولید هیچ گونه عوارض جانبی کمک کند، به ویژه هنگامی که علت آن عفونت قارچی است. این به خاطر خواص ضد قارچ عالی این روغن است. هم چنین به درمان ناخن های بی رنگ کمک می کند.

نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین E را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. این محلول را روی ناخن هایتان بمالید و برای چند دقیقه یک ماساژ ملایم بدهید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید. سپس خشک کنید و از یک لوسیون جدید مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را دو بار در روز برای رسیدن به نتایج مورد نظر تکرار کنید.

6- نمک خیس

خیس کردن ناخن های دردناک در محلول آب شور می تواند به کاهش درد و کاهش تورم کمک کند. یک قاشق سوپ خوری نمک به مقداری آب اضافه کنید و برای 30 دقیقه ناخن های خود را در آن قرار دهید. این روش درمانی برای پیرایش ناخن های سخت نیز مفید است. سعی کنید از محلول برای حدود 5 تا 10 دقیقه قبل از فرآیند پیرایش، استفاده کرده و ناخن های خود را در محلول فرو ببرید.

ناخن های شکننده

7- تقویت ناخن های شکننده با آب لیمو

عصاره لیمو یک گزینه خوب برای تقویت و بهبود ناخن های شکننده است. علاوه بر این، به روشن کردن ناخن ها کمک می کند و باعث می شود که آن ها نسبت به قبل رنگ پریده تر شوند.

یک قاشق سوپ خوری آب لیمو تازه را با سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید. آن را به مدت 15 ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا ولرم شود. قبل از ورود به رختخواب، آن را روی ناخن هایتان بمالید. بگذارید یک شب بر روی ناخن هایتان بماند.

8- گیاه موی دم اسب

گیاه موی دم اسب دارای مقادیر زیاد سیلسیم، مواد معدنی ضروری برای ایجاد ناخن های سالم و قوی است. علاوه بر این، این گیاه به مبارزه با لکه های سفید روی ناخن های شما کمک می کند.

دو قاشق چای خوری از این روغن جامد را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. آن را به مدت ده دقیقه بپوشانید. ناخن های خود را در این آب، بعد از خنک شدن تا دمای عادی، برای حدود 15 تا 20 دقیقه خیس کنید. سپس ناخن های خود را خشک کنید و با روغن زیتون آن ها را ماساژ دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته برای ایجاد نتایج موثر تکرار کنید.

9- روغن ویتامین E

در اغلب موارد کمبود رطوبت دلیل ریشه ای برای ناخن های شکننده است. روغن ویتامین E یک درمان عالی برای درمان ناخن های شکننده با حفظ رطوبت و مرطوب نگه داشتن آنهاست. هم چنین به تقویت و تغذیه پوست اطراف ناخن ها کمک می کند.

یک کپسول ویتامین E را برای خارج کردن روغن آن برش دهید. قبل از ورود به رختخواب، این روغن را روی ناخن هایتان بمالید. برای پنج دقیقه یک ماساژ ملایم به ناخن های خود بدهید. این درمان را روزانه برای یک یا دو هفته تکرار کنید، یا تا زمانی که نتایج مورد نظر را دریافت کنید.

10- تقویت ناخن های شکننده با روغن زیتون

روغن های غلیظ و گرم مثل روغن زیتون، به بهبود کیفیت و بافت ناخن ها کمک می کنند. یک قاشق سوپ خوری عسل را تنها به چند قطره عصاره لیمو و روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی ناخن هایتان بمالید تا ناخن های خشک و شکننده شما تقویت شود. بگذارید روغن به ناخن ها نفوذ کرده و سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را هر روز تا گرفتن نتیجه مطلوب انجام دهید.

استفاده از این درمان ها برای ناخن های شکننده می تواند از آسیب بیشتر جلوگیری و برای ناخن های سالم شما نیز مفید باشد. علاوه بر آن مهم است که اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی سالمی را دنبال می کنید تا سلامتی و قوت ناخن های شما را حفظ کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ