5 داروی خانگی ساده برای درمان گرفتگی گردن

alikarimi55
چگونه می توانید از شر گرفتگی گردن خلاص شوید؟ همه ما می دانیم که چقدر دردناک است که با یک گرفتگی گردن از خواب بیدار شویم. درد شدیدی که باعث می شود حتی نتوانیم یک ذره هم سرمان را تکان دهیم. گذراندن یک روز با گردن گرفته واقعا آزاردهنده است و این مشکل حتی انجام ساده […]

چگونه می توانید از شر گرفتگی گردن خلاص شوید؟ همه ما می دانیم که چقدر دردناک است که با یک گرفتگی گردن از خواب بیدار شویم. درد شدیدی که باعث می شود حتی نتوانیم یک ذره هم سرمان را تکان دهیم. گذراندن یک روز با گردن گرفته واقعا آزاردهنده است و این مشکل حتی انجام ساده ترین کارها را هم سخت می کند.

راه های ساده درمان گرفتگی گردن

درد گردن، گاهی اوقات ممکن است با بی حسی، سردرد، سفتی و مشکل هنگام خوردن همراه باشد. بیشتر اوقات این درد، ناشی از وضعیت بد خواب، تنش، استرس و یا وضعیت بدنی بد است. در زیر برخی از روش های آسان برای رهایی از درد شدید گردن در منزل وجود دارد:

درمان گرفتگی گردن با کشیدن گردن به آرامی 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر با درد شدید گردن از خواب بیدار شدید، کمی کشش داشته باشید. حرکت به آرامی باعث افزایش جریان خون در ناحیه ویژه ای و کاهش التهاب می شود. می توانید سر خود را به دو طرف تکان بدهید، یا چند بار به آرامی سر را تکان بدهید، مثل زمانی که شما می گویید بله …

 استفاده از کمپرس گرم و یا کمپرس سرد

کمپرس گرم و یا کمپرس سرد هم می تواند به شما کمک کند که از گرفتگی عضلات گردن خلاص شوید. ماهیچه های گرفته شما را آزاد می کند و جریان خون را در گردن افزایش می دهد. این کار هم چنین به کاهش درد کمک می کند. کمپرس گرم و یا سرد را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. این کار را حداقل ۲ تا ۳ بار در روز برای تسکین فوری انجام دهید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر در حال مبارزه با درد شدید هستید، از یخ استفاده بکنید چون کمپرس داغ سبب سوزش و همچنین بدتر شدن درد می شود.

درمان گرفتگی گردن

برای رفع گرفتگی گردن با آب گرم دوش بگیرید

هیچ چیز بهتر از آب گرم با نمک اپسوم برای خلاص شدن از گرفتگی گردن نیست. حمام آب گرم به استراحت و تسکین دادن ماهیچه های سفت کمک می کند در حالی که نمک به کاهش تورم و بهبود جریان خون کمک می کند.

 ماساژ با روغن های گیاهی

شما می توانید به آرامی گردن خود را با روغن های لازم برای تسکین فوری ماساژ دهید. چند قطره نعناع و یا روغن اسطوخودوس را بردارید و آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. گردنتان را به خوبی با این معجون ماساژ دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی خانگی عالی برای درمان گردن گرفته و سخت شده است. آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهاب که در سرکه سیب وجود دارند، سبب رهایی از استرس و درد عضلانی می شوند.

چگونه از آن استفاده کنید: یک دستمال سفره یا دستمال کاغذی را در یک سرکه سیب خیس کنید و آن را روی گردن خود قرار دهید. دستمال سفره را به مدت یک ساعت بگذارید. این کار را حداقل دو بار در روز تکرار کنید.

درمان گرفتگی گردن

نکات دیگر

– اگر شما اغلب از درد گردن رنج می برید، موقعیت خواب خود را تغییر دهید. سعی کنیدبر روی شانه های خود بخوابید تا اینکه بر پشت یا شکم خود دراز بکشید.

– اگر مدت زیادی است که بالش خود را عوض نکرده اید، حتما این کار را انجام دهید.

– وضعیت نامناسب نیز می تواند منجر به درد گردن نیز شود. پس، بررسی کنید.

– اگر زمان زیادی را به لپ تاپ و یا گوشی هوشمند خود اختصاص می دهید می تواند یکی از عوامل اصلی برای گردن درد شما باشد.

تذکر: این مقاله جایگزین توصیه های پزشکی واجد شرایط نیست. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک متخصص مورد اعتماد خود مشوت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ