مواردی که باید در هنگام مصرف سرکه سیب به خاطر داشته باشید

alikarimi55
سرکه سیب (ACV)هزاران سال است که به خاطر فواید پزشکی و درمانی طبیعی خود استفاده می شود. آن به بسیاری از روش ها از جمله کاهش وزن، بهبود قند خون، رهایی از سو هاضمه و کاهش خطر حمله قلبی و سرطان کمک می کند. اگر چه این نوشیدنی دارای فواید زیادی  است اما روش درست […]

سرکه سیب

سرکه سیب (ACV)هزاران سال است که به خاطر فواید پزشکی و درمانی طبیعی خود استفاده می شود. آن به بسیاری از روش ها از جمله کاهش وزن، بهبود قند خون، رهایی از سو هاضمه و کاهش خطر حمله قلبی و سرطان کمک می کند.

اگر چه این نوشیدنی دارای فواید زیادی  است اما روش درست و غلطی برای استفاده از آن وجود دارد و وقتی به روش اشتباه مصرف شود، می تواند خطرناک باشد.

نحوه مصرف سرکه سیب

در اینجا چند نکته وجود دارد که اگر می خواهید از سرکه سیب استفاده کنید باید آنها را به خاطر داشته باشید:

بعد از غذا آن را نخورید

اگر شما عادت به نوشیدن سرکه سیب درست بعد از غذایتان دارید، باید این عادت را تغییر دهید. بهترین راه برای نتیجه گرفتن از سرکه سیب این است که آن را با شکم خالی مصرف کنید. برخی غذاهایی که می خورید می توانند سرکه سیب را کم تر جذب کند و مصرف آن قبل از غذا، توانایی شما برای هضم غذا را افزایش می دهد. متخصصان توصیه می کنند که حداقل ۲۰ دقیقه بعد از مصرف سرکه سیب غذای خود را میل کنید.

سرکه سیب

آن را بو نکنید

سرکه سیب مزه واقعا خوبی ندارد، بنابراین رایحه آن را قبل از مصرف آن را استنشاق نکنید، این یک ایده خوب نیست. هم چنین به همان خوبی که سرکه سیب برای بخش گوارشی و معده مفید است، می تواند به طور جدی به ریه ها آسیب برساند. مراقب باشید که وقتی آن را می نوشید، آن را استشمام نکنید. این می تواند باعث احساس سوزش در ریه های شما شود.

بیشتر بدانید: چگونگی تاثیر سرکه سیب بر روی پوست

از آن دست نکشید

حتی سرکه رقیق شده نیز به شدت اسیدی است. این می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، آن را مزه مزه نکنید و یا از یک فنجان برای نوشیدن آن استفاده نکنید. به جای آن می توانید از نی استفاده کنید. حداقل 30 دقیقه پس از استفاده از این سرکه دندان های خود را مسواک بزنید تا سرکه سیب را از روی مینای دندان های خود پاک کنید.

بیش از حد مصرف نکنید

اگر از مزایای آن مطلع شدید، فکر نکنید که باید آن را بیش از حد استفاده کنید. استفاده بیش از حد هر چیزی برای سلامتی شما مفید نیست و این سرکه هم از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت اگر شما شروع به مصرف آن کردید مطمئن شوید که زیاد از آن استفاده نمی کنید. شما ابتدا باید مقدار کمی از آن را مصرف کنید تا از نحوه واکنش بدنتان به آن مطمئن شوید. در ابتدا دو قاشق غذاخوری مصرف کنید و حتی می توانید آن را با آن رقیق کنید.

بیشتر بدانید: درمان نفخ معده با سرکه سیب و نحوه اضافه کردن آن به رژیم غذایی

سرکه سیب

دقیقا قبل از خواب استفاده نکنید

توصیه می شود که قبل از رفتن به رختخواب از این سرکه، به دلیل آسیب به مفاصل استفاده نکنید. اگر اسید در هنگام خواب در معده شما باشد می تواند به معده آسیب برساند. صرف نظر از اینکه چه زمانی از روز است، باید سی دقیقه قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید.

عدم استفاده از آن به طور مستقیم بر روی پوستتان

به غیر از سلامت قلب، هضم غذا و کاهش وزن ، این سرکه می توانید برای از بین بردن آکنه، شوره سر و از بین بردن آفتاب سوختگی و سایر مسائل زیبایی نیز استفاده کنید. همانند استفاده آن برای مصارف خوراکی، قبل از استفاده بر روی پوست ابتدا مقداری از سرکه را رقیق کنید. اگر این کار را انجام ندهید سبب از بین رفتن پوست خود می شوید و همچنین پوست خود را با یک سوختگی نیمه دائمی از بین می برید. برای استفاده در مصارف زیبایی یک قسمت از سرکه سیب را با هشت قسمت آن مخلوط کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ