افتتاح مطب پزشکی فردمحور و مشاوره ژنتیک دکتر مریم اسلامی در تهران: پزشک متخصص ژنتیک، عضو انجمن مشاوره ژنتیک امریکا و عضو مرکز بین المللی پزشکی فردمحور آلمان، عضو هیات علمی دانشگاه (09022615338، 26153138، 26109634،09022610975 ، 09228193346)

alikarimi55
لینک ویدیو  پزشکی فردمحور چیست؟ پزشكی فرد محور به مجموعه ای از فعالیت ها و رویكردهای پزشكی، تشخیصی و درمانی اطلاق می شود كه بر اساس آن بیماران براساس ویژگی شخصی آنها طبقه بندی و درمان می شوند. بستر فعالیت این رشته بر مبنای شرایط بالینی، ژنتیک و ژنومیک منحصربه فرد هر شخص قرار گرفته […]
لینک ویدیو 

پزشکی فردمحور چیست؟

پزشكی فرد محور به مجموعه ای از فعالیت ها و رویكردهای پزشكی، تشخیصی و درمانی اطلاق می شود كه بر اساس آن بیماران براساس ویژگی شخصی آنها طبقه بندی و درمان می شوند. بستر فعالیت این رشته بر مبنای شرایط بالینی، ژنتیک و ژنومیک منحصربه فرد هر شخص قرار گرفته است. برخلاف روش متداول در پزشکی امروز که تمامی افراد را بر مبنای بیماری موجود با یک روش یکسان درمان می کند، پزشکی فردمحور هر بیمار را به صورت فردی تحت درمان قرار می دهد. به بیانی دیگر این روش بیمارمحور است، نه بیماری محور. بنابراین در درمان فرد ابتدا به خصوصیات ژنتیکی او توجه می کند سپس براساس این خصوصیات درمان مناسب را انتخاب می کند. پزشکی فردمحور دربرگیرنده تشخیص های ژنتیک، ژنومیک و بالینی است و از این طریق پیش بینی های دقیقی درباره احتمال ابتلای فرد به یک بیماری خاص، سیر بیماری و پاسخ فرد به درمان به عمل می آورد. بیماری کرونا

پزشکی فردمحور در دنیا

تکمیل پروژه ژنوم انسان در سال ۲۰۰۳، اطلاعات ذی قیمتی در اختیار شاغلان علوم زیستی مرتبط با پزشکی قرار داد. این داده ها به دانشمندان و متخصصان علوم بالینی این ظرفیت را اعطا کرد که با سرعت چشمگیری در پزشکی فردمحور پیشرفت کنند. متعاقب این پیشرفت و در مجامع علمی و دانشگاهی برای بررسی دورنمای پزشکی فردمحور اعلام شد پزشکی قرن بیستم در بسیاری از زمینه ها (به ویژه دارودرمانی) به نوعی به بن بست رسیده چراکه با وجود تولید هزاران نوع داروی مختلف، باز درمان بسیاری از بیماری ها با موفقیت دلخواه و قابل قبول همراه نیست. برای مثال اثربخشی داروهای شیمی درمانی فقط در ۲۵ درصد موارد به اثبات رسیده یا داروهای تولیدشده برای درمان آلزایمر درحدود ۳۰ درصد موارد اثربخشند و در بهترین حالت ممکن، داروهای ضدافسردگی فقط در ۶۲ درصد بیماران مفید فایده قرار می گیرند. بنابراین با توجه به شناختی که در یک دهه اخیر از ژنوم انسان حاصل شده، باید در پی الگویی جایگزین بود؛ الگویی که ژنتیک فرد را اساس قرار دهد و درمان را بر این اساس طراحی کند. اهمیت این الگوی نوین آنچنان بر همه آشکار شده که از چند سال پیش بخش جداگانه ای (مانند بخش های جراحی، قلب، آزمایشگاه و...) در بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک های معتبر آمریکایی و اروپایی (مثل مایوکلینیک آمریکا و...) به نام واحد پزشکی فردمحور راه اندازی شده است. مجلس و دولت آمریکا از سال 2006یکی از اولویت های برنامه بهداشتی درمانی خود را استقرار سیستم پزشکی فردمحور در این کشور دانسته و برای نیل بدین مقصود ضمن اختصاص بودجه های میلیون دلاری، سازمان های دخیل در امر بهداشتی درمانی را مکلف کرده ظرف مدت چهار سال و با انجام آزمایش های لازم روی حداقل یک میلیون آمریکایی داوطلب، این الگوی نوین را به طور کامل در این کشور مستقر کنند. اولویت اول دولت آمریکا در این پروژه بهبود روند درمان سرطان ها به کمک این شیوه و اولویت های بعدی استفاده از این روش برای درمان بیماری های شایع دیگری مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی است. این الگوی جدید نه تنها در کشورهای توسعه یافته، بلکه در کشورهای در حال توسعه و در آسیا نیز در ژاپن، چین، کره جنوبی، ترکیه، هند و قطر نیز نهادینه و مستقر شده است. امید است ما نیز بتوانیم در کشور عزیزمان با حمایت متخصصین داخلی، مسئولین و ارتباطات علمی بین المللی همگام با دانش روز دنیا در ارتقا هرچه بیشتر سطح سلامت جامعه گام برداریم.

هدف نهایی ما بهبود کیفیت زندگی بر اساس ساختار مولکولی، ژنتیکی و مشخصات اختصاصی هر فرد می باشد

مطب پزشکی فردمحور و مشاوره ژنتیک

دکتر مریم اسلامی

(پزشک متخصص ژنتیک)

در این سبک نوین پزشکی با استفاده از مشخصات مولکولی و ژنتیکی هر فرد درمان و روش زندگی مناسب برای آن فرد را ارائه میدهیم و با استفاده از فن آوری های مولکولی و ژنتیکی مدرن و پیشرفته در تلاشیم در موارد زیر بیماران، آزمایشگاه ها و پزشکان را یاری دهیم:
  •  پیش بینی و پیشگیری به موقع بیماری ها
  •  تشخیص بیماری در مراحل ابتدایی
  •  تعیین برنامه و استراتژی درمان مختص هر فرد
  •  مانیتورینگ روند درمان
  •  مانیتورینگ روند بهبود بعد از درمان
  •  کاهش عوارض دارویی
افراد متفاوتند بنابراین هر فردی نیازمند سبک خاصی از زندگی بوده و به هنگام بیماری درمان وی نیز متفاوت بوده و نیازمند به درمان خاص خود می باشد.

رسالــــــت ما

کمک به درمان اختصاصی بیماری ها با تشخیص به موقع و دقیق با استفاده از فناوری های مدرن مولکولی براساس ساختار مولکولی و ژنتیکی اختصاصی هر فرد و تقسیم بندی بیماری ها بر اساس ساختار مولکولی، ژنتیکی آن ها. در این مطب ویزیت بیماران و مشاوره های فردمحور در بیماریهای مختلف از جمله سرطان، ناباروری، بیماری های ژنتیکی، مشاوره های قبل ازدواج، قبل و حین بارداری، بیماریهای قلبی عروقی، ناهنجاری های ایمنی و پیوند، بیماری های عفونی، بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی ، بیماریهای متابولیک (دیابت و ...) و ....با بررسی شجره نامه و ویژگی های ژنتیکی و مولکولی فرد انجام می گیرد. این مطب از حمایت و مشاوره علمی متخصصین داخلی و بین المللی در پیشرفت هرچه بیشتر این حوزه برخوردار است و آماده همکاری هرچه بیشتر با محققین و سایر پزشکان و زیست شناسان علاقمند و آزمایشگاههای تخصصی مربوطه می باشد.
 پزشکي فردمحور در درمان بيماري‌هاي عفوني، نورولوژيک، سيستم ايمني و اختلات ريوي نيز استفاده مي‌شود
توسعه پزشکي فردمحور در ساير بيماري ها
بيماريهاي عفوني : بيماري‌هاي باکتريايي سپسيس توبرکلوزيس عفونت‌هاي ويروسي ايدز هپاتيت B,C عفونت‌هاي قارچي مالاريا
بيماريهاي نورولوژيک : آلزايمر پارکينسون هانتينگتون اپيلپسي ميگرن سردرد مالتيپل اسکلروزيس MS
بيماريهاي سيستم ايمني فارماکوژنوميک و مقاومت ايمني لوپوس آرتريت روماتوئيد پيوند عضو انتقال خون
اختلالات ريوي پنوموني آسم بيماري مزمن انسداد ريه

آدرس مطب: تهران؛میدان اقدسیه،ساختمان نارسیس،طبقه۱، واحد ۱۰۴

تلفن های مطب:

02126153138 02126109634 09022610975

09022615338 09228193346

اینستاگرام: dr.maryameslami

وبسایت: www.icpm.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ