مزایای استفاده از سرویس چدن

alikarimi55
انتخاب ظروف مناسب برای پخت غذا در دنیای این روزهای محصولات و ظروف آشپزخانه ،که اکثر تولیدات از قیمت بالایی برخوردارند، انتخاب درست و منطقی که بتواند بیشترین سود ممکن را برای ما به همراه داشته باشد و مدت زمان استفاده از هزینه پرداختی را افزایش دهد از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به […]
انتخاب ظروف مناسب برای پخت غذا در دنیای این روزهای محصولات و ظروف آشپزخانه ،که اکثر تولیدات از قیمت بالایی برخوردارند، انتخاب درست و منطقی که بتواند بیشترین سود ممکن را برای ما به همراه داشته باشد و مدت زمان استفاده از هزینه پرداختی را افزایش دهد از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به پیشرفت های انجام شده در صنعت ساخت و تولید ظروف آشپزخانه، تنوع محصولات انتخاب های فراوانی را پیش روی مصرف کنندگان قارا داده است. در میان این انتخاب های متنوع، توجه به جنس و مواد اولیه سازنده ظروف و ویژگی های هر یک از آنها می تواند کمک شایانی به انتخاب یک گزینه درست به ما داشته باشد. در این متن به معرفی ویژگی های خاص سرویس چدن و روش های درست در نگهداری و استفاده از آن می پردازیم.

مزایای استفاده از سرویس چدن در آشپزخانه استفاده از سرویس چدن از جمله قابلمه چدن و تابه چدن موجب کاهش چشمگیر استفاده از روغن در پخت غذا می‌شود. چربی های اشباع موجود در روغن های خوراکی خطرات زیادی برای سلامتی انسان مانند مشکلات قلبی و عروقی و یا مشکلات گوارشی را ایجاد می‌کنند، که بهترین راه جهت پیشگیری از ابتلا به اینگونه بیماری ها استفاده حداقل از این روغن ها است. سرویس چدن با توجه به ویژگی های خاص خود این امکان را به شما می‌دهد که تا جای ممکن از کمترین میزان روغن در پخت و پز غذا استفاده کنید. با استفاده از ظروف و سرویس چدن دیگر نیازی نیست که نگران مغز چخت شدن غذای خود باشید، زیرا با توجه به جنس مواد اولیه سازنده سرویس های چدن و مقاومت بالای این ظروف در برابر حرارت، گرمای ناشی از شعله به صورت یکنواخت در همه سطح ظرف پخش شده و موجب پخت کامل غذا در همه قسمت ها می‌شود. یکی دیگر از مزایای مورد توجه در رابطه با این ظروف در کارخانه نالینو همه کاره بودن آنها است. شما با داشتن یه سرویس چدن میتواند از آن برای سرخ کردن غذا، تفت دادن غذا، آبپز کردن غذا، کباب کردن غذا و دم کردن غذا نیز استفاده کنید. خرید سرویس چدن شما را از خرید تعداد زیادی ظروف آشپزخانه با کاربرد های خاص بی نیاز می‌کند شما از سرویس چدن تی برای پخت غذا در فر با دما های بالا نیز می توانید استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از سرویس چدن شرکت نالینو ، مقاومت و استحکام و دوام بالای این ظروف است. این ظروف در برابر اجسام تیز و برنده و سخت مقاوم هستند و همچنین به دلیل یکپارچه ساخته شدن آن ها نگران جدا شدن قسمت های مختلف آن از جمله دستگیره های قابلمه ها و یا تابه چدن از خود ظرف نخواهید بود. همچنین اگر این ظروف دچار خش یا خراشیدگی و یا حتی زنگ زدگی شوندف امکان بازسازی آن ها با استفاده از روش های آسان وجود دارد و پس از بازسازی مانند روز اول نو و قابل استفاده خواهند شد. یکی دیگر از نکاتی که می توان در رابطه با سرویس چدن به آن اشاره کرد این است که در زمان پخت غذا با این ظروف مقادیری از آهن موجود در مواد سازنده سرویس چدن بر اثر حرارت از این ظروف به داخل غذا منتشر می‌شود که میتواند کمک کننده به رفع مشکل فقر آهن به صورت طبیعی یعنی از طریق خوردن غذا باشد. با توجه به قیمت نسبتا بالای سرویس چدن شاید با خود فکر کنید که خرید سرویس چدن به عنوان ظروف آشپزخانه ایده مقرون به صرفه ای نباشد، اما کمی دقت بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد که با توجه به ویژگی های سرویس چدن و دوام و استحکام و همه کاره بودن این ظروف نسبت به سایر جنس های موجود در بازار، هزینه اولیه بالاتر در هنگام خرید، در طی استفاده طولانی مدت و عدم نیاز به خرید لوازم جدید، چندین برابر برای شما جبران می‌شود. همچنین مراقبت و نگهداری از این ظروف برای افزایش کارایی و طول عمر بر خلاف آنچه که به صورت غلط در جامعه جا افتاده است، بسیار راحت و آسان است و یا حداقل سخت تر از نگهداری از سایر ظروف ساخته شده از دیگر جنس ها نیست. با نگهداری درست از این ظروف می توانید برای زمان طولانی از آنها استفاده کنید. در ادامه به صورت مختصر نکات مهم در نگهداری از سرویس چدن نالینو را بیان می‌کنیم.

روش های نگهداری از سرویس چدن امروزه در ساخت سرویس های چدنی از پوشش نچسب و دیسکاور استفاده می‌شود تا خاصیت نچسب بودن را به آن اضافه کنند. اما شما نیز به عنوان مصرف کننده می توانید با استفاده از روش های ساده خاصیت نچسب بودن سرویس چدن را تقویت کنید. قبل از اولین استفاده از هر یک از ظروف سرویس چدن، با استفاده از روغن هایی که کمترین میزان چربی اشباع شده را دارند، تمام قسمت های داخلی قابلمه و تابه چدن را چرب کرده و سپس به مدت یک ساعت درون فر با دمای 350 فارنهایت قرار دهید و سپس از ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید خوب خنک شود پس از آن ظرف را بشویید. این کار باعث تقویت خاصیت نچسب بودن چدن می‌شود. راه حل دیگری را که برای تقویت خاصیت نچسب چدن بیان می‌کنند جوشاندن آب نمک قبل از اولین استفاده از سرویس چدن است. محلول آب و نمک را داخل ظرف ریخته و اجازه دهید تا محلول به نقطه جوش برسد. سپس 45 دقیقه صبر کنید و سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید تا ظرف خنک شود. برای آنکه طول عمر استفاده از سرویس چدن را افزایش دهید، همچنین می توانید نکاتی را در هنگام شستن سرویس چدن رعایت کنید. برای مثال زمانی که طرف داغ است آن را زیر آب سرد نگیرید، برای شستن آن از ابر های نرم استفاده کنید و نه وسایل سیم دار و سفت، زیرا ممکن است به لایه لعاب طرف آسیب برسد. پس از شستن ظرف ابتدا آن را به خوبی خشک کنید یا اجازه دهید در مجاورت هوا به خوبی خشک شده و سپس آن را داخل کابینت و کمد قرار دهید. دقت کنید که با توجه به ویژگی های چدن، این ظرف جهت نگهداری از مواد غذایی در یخچال مناسب نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ