راهنمای خرید بهترین قطره آهن برای کودکان

alikarimi55
همانطور که می‌دانید آهن نقش حیاتی در سلامت انسان داشته و کمبود آن در بدن، به ویژه برای کودکان در حال رشد، عواقب جبران ناپذیری دارد. کودکان و نوزادانی که دچار کمبود آهن هستند در مقایسه با سایر کودکان رشد کمتری داشته و دارای مشکلاتی چون کاهش تمرکز،‌بی اشتهایی، پرخاشگری و… می‌باشند. اهمیت تامین آهن […]
همانطور که می‌دانید آهن نقش حیاتی در سلامت انسان داشته و کمبود آن در بدن، به ویژه برای کودکان در حال رشد، عواقب جبران ناپذیری دارد. کودکان و نوزادانی که دچار کمبود آهن هستند در مقایسه با سایر کودکان رشد کمتری داشته و دارای مشکلاتی چون کاهش تمرکز،‌بی اشتهایی، پرخاشگری و... می‌باشند. اهمیت تامین آهن در دوران کودکی به قدری بالاست که پزشکان استفاده از یک مکمل غذایی حاوی آهن (معمولا قطره آهن) را برای هر نوزادی ضروری می‌دانند. همین مسئله است که انتخاب بهترین قطره آهن برای کودکان را به یک چالش مهم برای والدین تبدیل کرده است.

راهنمای خرید بهترین قطره آهن برای کودکان

ما در این مقاله با بررسی ویژگی‌های یک قطره آهن خوب و ایده‌آل، راهنمای شما برای خرید بهترین قطره آهن خواهیم بود. اگر پای صحبت و نظرات پدر و مادرها بنشینیم متوجه خواهیم شد بهترین قطره آهن را قطره‌ای می‌دانند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:  

1.بهترین قطره آهن برای کودکان قطره‌ای است که دندان را سیاه نکند.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین هنگام مصرف قطره آهن سیاه شدن و تغییر رنگ دندان کودک است. دلیل این اتفاق این است که بلافاصه پس از تماس پیدا کردن قطره آهن با بزاق کودک و محیط دهان،‌ آهن موجود در آن اکسید شده و بر روی دندان‌ها رنگ سیاه ایجاد می‌کند. بسیاری از پدر و مادر‌ها علت این تغییر رنگ را پوسیدگی دندان می‌دانند،‌ در صورتی که اینطور نیست. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از قطره‌های آهن ایرانی و خارجی در بازار موجود می‌باشند که با فرمولاسیون خاص خود که در آن از آهن لیپوزومال (سوکروزومیال) استفاده شده است،‌ هیچ‌گونه تغییری در رنگ دندان ها، لثه و مخاط دهان کودک ایجاد نمی‌کنند.

2.قطره آهن باید طعم مطلوب و دلپذیری برای کودکان داشته باشد.

خوراندن دارو به کودکان، چه آنتی‌بیوتیک باشد و چه مولتی‌ویتامین، ‌می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. با توجه به اینکه قطره آهن نقش بسیار مهمی در رشد و تکامل جسمی کودک و همچنین افزایش بهره هوشی او دارد، طعم مطلوب و دلپذیر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین قطره آهن برای کودکان است. بسیاری از کودکان با چشیدن طعم نامطلوبی که آهن در دهان ایجاد می‌کند،‌ برای همیشه از خوردن قطره آن امتناع می‌کنند. امروزه برند‌های ایرانی و خارجی بسیاری اقدام به تولید قطره‌های آهن خوش‌طعم کرده‌اند که کودک شما را به مصرف این مکمل ضروری ترغیب می‌کند. قطره آهن خوش طعم

3.عوارض‌جانبی مصرف آهن در آن به حداقل رسیده باشد.

در برخی از کودکان مصرف آهن باعث بروز عوارض گوارشی چون دل‌درد،‌ یبوست، اسهال و حالت تهوع می‌شود. در اغلب موارد با گذشت چند هفته کودک بهبود پیدا می‌کند، اما بهترین قطره آهن برای کودکان قطره‌ای خواهد بود که عوارض جانبی ناشی از مصرف آهن در آن کاهش یافته و به حداقل رسیده باشد. در تهیه بهترین قطره‌های آهن ایرانی و خارجی از فرمولاسیون سوکروزومیال (لیپوزوم) استفاده شده است که باعث فراهم زیستی بالای دارو می‌شود. این نوع قطره‌ها به علت آنکه بر پایه فناوری لیپوزوم می‌باشند، تحمل گوارشی بسیار بالایی دارند و با مخاط دستگاه گوارش تماس پیدا نمی‌کند. به همین دلیل است که عوارض جانبی رایج مصرف آهن مثل معده درد و تهوع در این قطره‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

4.قدرت جذب قطره آهن بسیار مهم است.

آخرین ویژگی که باید بهترین قطره آهن داشته باشد جذب مناسب و بالا آن است. این مسئله به ویژه در کودکانی که به بیماری‌های گوارشی، سلیاک و بیماری‌های التهاب روده مبتلا هستند بسیار اهمیت دارد. یک قطره آهن خوب باید بتواند به طور کامل نیاز کودک به آهن را تامین کرده و در مواردی که کم‌خونی ناشی از فقط آهن و یا اختلال جذب آهن وجود دارد، میزان کافی از این ماده معدنی ضروری را در اختیار بدن کودک قرار دهد.

معرفی بهترین قطره آهن ایرانی، قطره آهن فروزومال سیمرغ

حالا که از ویژگی‌های یک قطره آهن خوب مطلع هستیم، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین قطره آهن برای کودکمان کار خیلی سختی نیست. با کمی جست و جو در اینترنت و تبادل نظر با سایر والدین متوجه خواهید شد قطره فروزومال سیمرغ دارو سفارش شده توسط پزشکان است و محبوبیت بسیار بالای آن‌ نشان‌دهنده کیفیت بسیار مطلوبش می باشد.

قطره آهن فروزومال سیمرغ

این مکمل خوراکی حاوی آهن را به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد، بسیاری از افراد مشابه قطره آهن خارجی سیدرال گوچه دانسته و آن را قطره آهن سیدرال ایرانی می‌نامند. قطره فروزمال علاوه بر اینکه نیاز کودکان به آهن را به خوبی تامین می‌کند، جذب بسیار بالایی داشته و کم‌ترین عوارض جانبی گوارشی را برای کودک دلبند شما ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های قطره آهن فروزومال

  • تحمل گوارشی مناسب
  • بدون ایجاد رنگ بر روی دندان‌ها، لثه و مخاط دهان
  • قدرت جذب بسیار بالا
  • با فرمولاسیون سوکروزومیال (لیپوزوم)
  • کاهش عوارض جانبی گوارشی چون دل‌درد و حالت تهوع
  • رفع کم‌خونی فقر آهن
  • درمان کم‌خونی ناشی از اختلال جذب آهن
  • موثر در موارد کاهش دریافت آهن از طریق تغذیه
  • قیمت مناسب و کیفیت مشابه در مقایسه به نمونه‌های خارجی
شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار که یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده دارو ایرانی است، قطره آهن فروزومال را با بالاترین کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید کرده است. این شرکت که از سال 1391 با استفاده از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین روش‌های آزمایشگاهی به تولید انواع دارو و مکمل می‌پردازد، محصولات دیگری چون قطره ویتامین آ + دی و قطره مولتی‌ویتامین نیز برای رفع نیاز کودکان و نوزادان ارائه کرده‌است. شما می‌توانید برای خرید قطره آهن فروزمال سیمرغ و سایر محصولات این شرکت داروسازی، از طریق داروخانه آنلاین مفید طب (www.mofidteb.com) که یک مرجع معتبر و کامل برای فروش اینترنتی دارو‌های گیاهی و مکمل‌ها است اقدام نمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ