نکات مهم در انتخاب ریمل‌های خوب و با کفیت

alikarimi55
انتخاب ریمل‌های خوب و با کیفیت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان است. تنوع ریمل‌های موجود در بازار، باعث تبدیل شدن خرید ریمل  به یکی از مشکلات اصلی بانوان شده است.  تاریخچه کوتاه و بسیار مختصر ریمل  همانطور که همگی می‌دانیم مژگان تارهای موی کوچکی هستند که علاوه بر محافظت از چشم‌ها در برابر گرد […]

انتخاب ریمل‌های خوب و با کیفیت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان است. تنوع ریمل‌های موجود در بازار، باعث تبدیل شدن خرید ریمل  به یکی از مشکلات اصلی بانوان شده است. 

تاریخچه کوتاه و بسیار مختصر ریمل 

همانطور که همگی می‌دانیم مژگان تارهای موی کوچکی هستند که علاوه بر محافظت از چشم‌ها در برابر گرد و خاک و آسیب‌های محیطی، تاثیر زیادی در زیبایی ما دارند.  شاید برای شما نیز جالب باشد اگر بدانید که آرایش مژگان به دوران مصر باستان باز می‌گردد. اما ریمل‌های امروزی در دسترس، برای اولین بار توسط شیمی‌دانی با نام " یوجین ریمل" اختراع شد. از آن زمان تا کنون، بیش از صدها مدل از آنان در مارکت جهانی به فروش می‌رسد.  در ادامه شما را با انواع ریمل‌های خوب و نکاتی که در هنگام خرید باید به آنان واقف باشید، آشنا می‌کنیم.

ترکیبات به کار رفته در ریمل‌های با کیفیت

ترکیبات به کار رفته در ریمل‌های‌ خوب و با کیفیت، ترکیبی از رنگ‌دانه‌های مشکی و پلیمر با روغن یا موم هستند. این ترکیبات باعث افزایش طول مژه، تیره‌تر کردن آنان و زیبایی طبیعی مژه‌ها می‌شود.  ریمل‌های خوب کاربرد متفاوتی دارند. برخی از آنان برای افزایش حجم، برای برای فر دادن و برخی برای بلندتر کردن ریمل استفاده می‌شود. بسته به کاربردشان، ترکیبات به کار رفته در آنان متفاوت خواهد بود. به همین علت است که برخی از آنان دارای ترکیبات متراکم‌تری هستند که برای حجم دهندگی مناسب‌ترند. و برخی ترکیبات رقیق‌تری دارند که برای افزایش طول مژه عالی‌اند. 

دسته‌بندی ریمل‌ها بر اساس برس‌ آن‌ها

در ادامه با دو نوع پر کاربرد برس‌ ریمل‌های خوب آشنا می‌شویم:
  • برس‌های معمولی (کلاسیک): این برس‌ها دارای موهای کوتاهی هستند و ابعاد آنان بسته به نوع ریمل خریداری شده، متفاوت است. برس‌های معمولی با حالت موهای صاف، برای افزایش طول مژه و البته برای حجم دادن آنان نیز مناسب است. 
  • برس‌های لاستیکی: جنس موهای آن‌ها از لاستیک است که انعطاف بیشتری برای حالت دادن مژه‌ها داشته باشند. دوام بیشتری دارند و پس از مدتی خشک نمی‌شوند و همیشه تازه و حالت پذیرند.
  • برس‌های بیضی‌ شکل: به طور کلی، هر چه اندازه برس‌ها بزرگتر باشد، موهای بیشتری دارند، در نتیجه مژه‌های شما را بلندتر می‌کند.
  • برس‌های ساعت شنی: برس‌هایی ساعت شنی، برای حجم دادن مژه‌ها مناسب‌اند. این برس‌ها برای حجم دادن مژه‌ها عالی‌اند، اما برای بلندتر کردن طول مژه توقع زیادی نمی‌شود از آن‌ها داشت. 

انواع مختلف ریمل‌های خوب

به طور کل، دو نوع ریمل وجود دارد، ریمل ضد آب و ریمل قابل شستشو. 

ویژگی‌های ریمل‌های خوب قابل شستشو 

فرمولاسیون این نوع ریمل‌ها بر پایه آب است.   از مهم‌ترین ویژگی این دسته از ریمل‌ها:
  • PH طبیعی دارند و آسیبی به پوست دور چشم وارد نمی‌کنند.
  • سنگین نیستند، برای سلامت مژگان بهترند. اما با کمی رطوبت یا عرق، به راحتی پخش می‌شوند. 
  • گلوله نمی‌شوند و تارهای مژه را به هم نمی‌چسبانند. 
  • بدون فشار و به راحتی با آرایش پاک‌کن‌های ملایم و یا فقط با آب گرم و صابون پاک می‌شوند.
 
  • تعامل بهتری با مژه‌ها دارند. دارای انعطاف بیشتری هستند و استفاده از آن‌ها باعث سفتی مژه نمی‌شود. به طور کل از لحاظ سلامتی، برای مژه‌ها بهترند.
  • استفاده از آن‌ها، باعث چسبندگی مژه‌ها نمی‌شود.
 

ریمل‌های خوب ضدآب

در فرمولاسیون این نوع ریمل‌ها از آب استفاده نمی‌شود. در صورتی هم که استفاده شود، مقدارش ناچیز است. ریمل‌های ضدآب بر پایه روغن هستند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:
  • دوام بیشتری نسبت به ریمل‌های معمولی دارند. به راحتی به خاطر اشک یا عرق پخش نمی‌شوند. به طور کلی، مقاومتشان در برابر آب و رطوبت بیشتر است. 
 
  • چسبندگی بیشتری دارند و احتمال چسبیدن مژگان هنگام استفاده از آنان بیشتر است.
  • این چسبندگی برخی اوقات، آن قدر شدید است که ممکن است در حین پاک کردن، مژه را از ریشه در بیاید. 
  • ریمل‌های با کیفیت بر پایه روغن (ضد آب) برای افرادی که پوست دور چشمشان چرب است، توصیه نمی‌شود. زیرا می‌تواند در ناحیه پلک‌ها و اطراف پخش شود. 
  • استفاده زیاد از آنان، باعث خشک شدن مژه می‌شود. بنابراین برای افرادی که مژه‌های شکننده‌ای دارند، اصلا توصیه نمی‌شود. 
  • پاک کردنشان به نسبت دشوار است. برای پاک کردنشان باید حتما از آرایش پاک‌کن‌های دور چشم استفاده شود. 
  در مجموع، اگر به سلامت مژگان خود اهمیت می‌دهید و یا می‌خواهید مژه‌های خود را تقویت کنید، ریمل‌های ضد آب (پایه روغن) را تحریم کنید. در صورت اکستنشن مژه، باید از ریمل‌های مخصوص اکستنشن استفاده نمایید. ریمل‌های خوب ضد آب، به راحتی چسب اکستنشن را در خود حل می‌کنند.  در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، در هنگام خرید، ریمل‌های مخصوص چشم‌های حساس را انتخاب نمایید.  نکته آخر این است که در خرید ریمل‌های خوب، همان‌طور که به سایز، جنس و شکل برس توجه می‌کنید، باید به فرمولاسیون آن نیز توجه نمود.  

رنگ ریمل‌های خوب

رنگ‌ ریمل‌های خوب متفاوت‌اند و انتخاب آن‌ها کاملا سلیقه‌ای است.  رنگ مشکی اصلی‌ترین و البته پر طرفدارترین رنگ ریمل‌ به شمار می‌آید. این رنگ دارای 2 طیف است: اولی همان رنگ مشکی است که در بیشتر ریمل‌ها شاهد آن هستیم؛ و دیگر مشکی سیر که کاملا سیاه‌اند و رنگ‌دانه‌های مشکی بیشتری نسبت به طیف اول دارند.  رنگ قهوه‌ای باعث جذابیت مژه‌ها می‌شود. رنگ آبی نیز برای خانم‌های دارای چشم‌های رنگی باعث جلوه بیشتر به رنگ چشمهایشان می‌گردد. 

تاریخ انقضای ریمل‌ها

ریمل‎ها نسبت به تمامی مواد آرایشی طول عمر کوتاه‌تری دارند. معمولا تاریخ انقضای ریمل‌ها بعد از اولین استفاده، 3 تا 4 ماه بعد است و باید حتما دور انداخته شوند. ریمل‌ها به راحتی جاذب آلودگی‌ هستند. از آنجایی که مستقیم با چشم‌ها ارتباط دارند، پیشنهاد می‌کنیم که در خرید ریمل، کیفیت، اولین فاکتور شما باشد. آن دسته از بانوانی که زیاد آرایش نمی‌کنند، بهتر است هزینه زیادی بابت خرید انواع ریمل متحمل نشوند زیرا پس از 3 تا 4 ماه استفاده، باید حتما دور انداخته شود. 

بهترین روش پاک کردن ریمل از چشم‌ها

هیچگاه با عجله ریمل را از روی مژگان خود پاک نکنید. زیرا احتمال کنده شدن مژگان شما بسیار زیاد است.  ریمل‌های قابل شستشو به راحتی با آب پاک می‌شوند. اما توصیه ما به شما این است که از محلول‌های پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید. برای پاک کردن ریمل‌های ضدآب، ابتدا باید به وسیله محلول پاک کننده، چسبندگی مژه‌های خود را از بین برده و سپس سعی در پاک کردن آن نمایید. این کار فشار ناچیزی به مژه‌هایتان وارد می‌کند و احتمال کنده‌شدنشان کمتر است. پاک‌کننده‌های روغنی گزینه خوبی برای پاک کردن ریمل‌های ضد آب از روی مژگان‌اند. آنان باعث از بین رفتن چسبندگی مژه شده و بدین وسیله پاک کردن را آسان و سهل می‌کنند. همچنین، یک دستمال آرایشی مرطوب نیز گزینه خوبی است. برای این امر، باید برای چند ثانیه دستمال را روی مژه‌های خود قرار دهید تا رطوبت به تارهای مژه منتقل شوند و چسبندگی مژه‌ها را کاهش می‌دهند.  توصیه دیگر ما پاک کردن آرایش صورت قبل از آرایش چشم است. در آخر باید خاطر نشان کنیم که آنچه در پاک کردن ریمل مهم است، صبر و حوصله است. این کار باید با ملایمت انجام پذیرد تا باعث کنده شدن مژگان نشود.  روش صحیح ریمل زدن برای ریمل زدن، باید نگاه شما رو به پایین باشد تا بتوانید مژه‌های خود را از ریشه تا نوک آن به دقت با برس ریمل، شانه بزنید. در صورتی که تمایل به پر کردن مژه‌ها دارید، این عمل را دو یا سه بار تکرار کنید. تکرار زیاد این امر باعث گره خوردن مژه‌ها به سمت داخل می‌شود در نتیجه، شکل زیبایی به خود نمی‌گیرند. همیشه به یاد داشته باشید تا برس کشیدن به مژه‌ها باید از بالا و رو به خارج باشد.  در صورتی که ریمل شما جدید و مایع آن زیاد است، اضافه ریمل چسبیده به برس را با دستمال تمیز پاک کنید. اگر می‌خواهید چشمان شما همچون یک غزال شود، باید قسمت‌های بیرونی چشم را با ریمل بیشتری برس بکشید. بهتر است قبل از ریمل زدن، از فرمژه استفاده کنید.

 ریمل زدن مژه‌های کوتاه

با یک ریمل رنگ تیره، ابتدا یک بار مژگان خود را برس بکشید و صبر کنید تا ریمل خشک شود. سپس، یک لایه دیگر روی آن برس بکشید. ریمل‌های بلند کننده و حجم دهنده برای مژگان کوتاه عالی‌اند

ریمل‌های خوب و با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه انواع لوازم آرایشی با کیفیت و ریمل‌های خوب از برندهای معتبر و شناخته شده، می‌توانید به به فروشگاه میس و مستر مراجعه نمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ