خدمات تخصصی دکوراسیون و معماری داخلی کلینک ها، مراکز درمانی و بیمارستانی «شرکت الفبای چوب و رنگ»

alikarimi55
آیا می دانید از نظر روانشناسی طراحی یک دکوراسیون خوب، می تواند تاثیر بسزایی بر ذهن و روان یک بیمار داشته باشد؟ زمانی که معماری طراحی شده مطب یا سازمان شما به نحوی است که بار سنگینی را بر بیمار وارد می کند، نه تنها از نظر جسمی و روحی فرسوده تر می شود بلکه […]
آیا می دانید از نظر روانشناسی طراحی یک دکوراسیون خوب، می تواند تاثیر بسزایی بر ذهن و روان یک بیمار داشته باشد؟ زمانی که معماری طراحی شده مطب یا سازمان شما به نحوی است که بار سنگینی را بر بیمار وارد می کند، نه تنها از نظر جسمی و روحی فرسوده تر می شود بلکه تصور می کند زمان زیادی را در مطب شما به انتظار نشسته است.
طراحی مناسب و بروز دکوراسیون شما باعث می شود که زمان انتظار واقعی بیمار خیلی بیشتر از زمانی باشد که وی تصور می کند منتظر مانده است. یکی از ساده ترین مواردی که باید مد نظر داشته باشید، صندلی ها و مبلمان مطب شماست.
دفعات زیادی رخ داده است که یک شخص درون مطب معطل مانده تا در زمان مناسب به نوبت خود برسد. در چنین حالتی نیاز دارد که بر روی یکی از صندلی های محیط مطب بشیند و استراحت کند. دکوراسیون مطب های پزشکی به نحوی طراحی می شوند که بیمار احساس ناراحتی و درد کمتری در آن مکان داشته باشد و بتواند کمی استراحت کند. همچنین اهمیت زیادی به رنگ بندی ها و نوع ساخت مطب داده می شود تا بیمار احساس ناراحتی کمتری کند. در بخش زیر با اهمیت رنگ بندی و نوع ساخت محیط های پزشکی آشنایی بیشتری پیدا می کنید.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی مطب
طبق گفته هایی که از سوی دانشمندان دریافت شده است، رنگ ها می توانند مفهوم های خاصی برای انسان ها داشته باشند و هر رنگ تاثیری بر روی انسان ایجاد می کند. به همین علت مدیران بر اساس سلیقه مراجعه کنندگان و نوع کار خود تصمیم به انتخاب رنگ شرکت و محیط اداری خود می کنند. مطب پزشکی یکی از مکان هایی است که عموما بیماران به سراغ آن می روند. به همین علت نیاز به تناسب رنگ هایی دارد که بتواند میزان درد بیمار را کاهش بدهد و حس شادتری درون بیماران ایجاد کند.
بررسی های زیاد نشان داده است که رنگ های خنثی همانند سفید و کرم می تواند ترکیب بسیار مناسبی را ایجاد کند. زمانی که این رنگ ها را با رنگ های آرامش بخش دیگری ترکیب می کنید، محیط تبدیل به یک مکان آرامش بخش و راحت می شود و بیمار در آن محیط، استرس کمتری خواهد داشت. برخی از ترکیب رنگ ها باعث می شود بیمار استرس بیشتری داشته باشد و نتواند به راحتی آن مکان را تحمل کند. همچنین رنگ قهوه ای امروزه محبوبیت زیادی دارد و با ترکیب کردن آن به طرح های مختلف می توان محیط جذابی را ایجاد کرد.
رنگ های بنفش، خاکستری، قرمز و رنگ هایی که در این دسته قرار دارند نمی توانند آرامش زیادی ایجاد کنند. این رنگ ها برای محیط های پزشکی اصلا مناسب نیستند و پزشک بهتر است از چنین رنگ هایی به شدت دوری کند.

طراحی دکوراسیون برای کانتر منشی مطب
مهم ترین بخش محیط پزشکی، میزهای منشی می باشد زیرا اولین جایی است که هر بیمار قرار است به آن مراجعه کند. به همین علت بهتر است که میز و کانتر منشی در مرکز محیط و جایی قرار داشته باشد که دسترسی به آن برای بیماران راحت باشد و در هنگام ورود به مطب آن را مشاهده کنند. برخی از میزها در برابر شان شیشه های بزرگی قرار دارد و دسترسی کمی به بیمار می دهد که چنین چیزی برای بیمار استرس زا است. بهتر است میزهای منشی را جوری انتخاب کنید که دسترسی راحتی به بیمار بدهد اما امنیت خود منشی را هم از بین نبرد. همچنین فضایی که قرار است رو به روی میز منشی وجود داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.
یک متریال مناسب برای میزهای منشی، می تواند زیبایی و مقاومت بالایی ایجاد کند. استفاده از چوب های محکم یا کوارتز برای میز منشی بسیار مناسب است زیرا استفاده زیادی از آن می شود و نیاز دارد در دراز مدت مقاومت بالایی از خود نشان بدهد. در کنار تمامی این ها نباید فراموش کنید که گاهی از میز منشی برای تبلیغات هم استفاده می شود.

نورپردازی های درون مطب
نور پردازی اهمیت زیادی بر روی محیط پزشکی و دکوراسیون آن مکان دارد. نور پردازی جلوه دکوراسیون است و بدون یک نور پردازی مناسب نمی توان به خوبی اهمیت دکوراسیون را نشان داد. چند نکته در مورد نور پردازی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید :
  • سعی کنید از نور های ملایم و غیر مستقیم برای محیط خود استفاده کنید تا چشمان بیمار آسیب خاصی نبینند و آرامش بیشتری برای خودشان داشته باشند.
  • استفاده از نورهای نقطه ای می تواند کمک زیادی به پخش نور در تمام محیط پزشکی کند. لامپ ها و وسایل الکتریکی زیادی وجود دارد که نور پردازی نقطه ای را انجام می دهند.
  • آینه کمک زیادی به پخش نور می کند. استفاده از آینه های مخصوص قابلیت منعکس کردن و پخش نور در تمام محیط پزشکی را به شما می دهد.
نکته های مهم
نکته های مهم دیگری هم در طراحی و دکوراسیون یک محیط پزشکی برای رعایت کردن وجود دارد. برای مثال یکی از آنها فاصله میان محیط انتظار و کادر پزشکی مخصوص می باشد که براساس نوع پزشکی تصمیم گرفته می شود این فاصله کم یا زیاد باشد. برای پزشکی های عمومی نیاز به فاصله زیادی نیست و بهتر است که از فاصله های کم و فضای بیشتری استفاده شود. همچنین فراموش نکنید که باید ارتباط مستقیمی بین محیط پزشکی و نوع فعالیت پزشکی وجود داشته باشد. مثلا اگر شما دندان پزشک هستید، باید از بروشور های مرتبط با دندان و مجسمه هایی که یک دندان سالم و ... هستند در محیط تان استفاده کنید تا بیمار به راحتی تفاوت محیط شما را تشخیص بدهد و بداند مکان اشتباهی نیامده است.
همچنین در کنار تمامی این ها اگر مدارک و گواهینامه های معتبر خاصی برای خود دارید، آن را بر روی یک دیوار که قابل مشاهده است نصب کنید تا بیمار اعتماد بیشتری به شما داشته باشد. در نهایت باید بدانید که اصول مهندسی در دکوراسیون و استفاده از یک دکوراسیون مناسب، می تواند حس بهتری به بیماران بدهد و کادر درمانی شما فعالیت های بیشتری انجام می دهند. ظاهر زیبا همیشه نشان دهنده میزان اهمیت پزشک به بیماران خود می باشد و شکل خوبی به محیط می دهد.
شما با گروه cwa می توانید بهترین تجربه طراحی دکوراسیون مطب، سازمان، منزل و شرکت خود را داشته باشید. اجرای دکور های چوبی و رنگ توسط این تیم با  الفبای رنگ و چوب  CWA، اوریگامی، چوب، پلی یورتان و ... انجام می شود.
هدف اصلي گروه cwa تغيير جهت  ديدگاه پزشكان و ساير كادر درماني در جهت ارتقاء فكري نسبت به محيط درماني مي باشد.(همچون ديدگاه ساير كشورهاي پيشرفته نسب به محيط درماني)
گذر زمان در دنياي معماري و معماري داخلي اثبات كرده كه زوم كردن رو يك فيلد فضايي همچون درماني باعث ارتقاء ٣موضوع مي شود:
١-كيفيت
٢-زمان بندي
٣-كنترل هزينه ها
  در واقع هر سه مورد ريشه در گذراندن آزمون و خطا در تمامي مراحل كاري كه موجب كاهش هزينه و زمان و در نتيجه كيفيت و زيبايي را در طراحي داخلي محيط درماني به همراه دارد.
  تفاوت گروه caw سرعت عمل بالا در جهت ارائه كار مي باشد ، اين روزها به دليل نوسانات شديد اقتصادي هيچ زماني جهت ازمون خطا در اجراء طراحي داخلي وجود ندارد و اين مهم مستلزم تجربه ي كاري بالا مي باشد و گروه caw به طور قطع اين تجربه را در سطح گسترده اي به اتمام رسانده است.
توانایی تیم اجرا:
  1. اجرای تخصصی پروژه های درمانی تصویربرداری، کلینیک، بیمارستان، پاساژ، مسکن، ویلا، کافه، رستوران و ... با پیشرفته ترین تکنولوژی روز
  2. اجرای انواع ماتریال در طراحی داخلی
  3. اجرای انواع رنگ آمیزی ها از قبیل پلی یورتان، سلولزی، آنتی باکتریال، پلی استر و پولیشی
  4. اجرای طرح های خاص از قبیل آریگامی، اسپیرال و ...
  5. تولید و اجرای انواع مصنوعیات چوبی با بهترین متریال از قبیل درب، راه پله، مبلمان، دکور، پارتیشن و ...

نمونه عکس های پروژه های انجام شده توسط تیم


برخی از نمونه کارهای ما در زیر آورده شده است. شایان ذکر است تصاویر 3d نیست و عکاسی از پروژه های واقعی است.


لابی مرکز درمانی پردیس که قسمتی از آن به کافه اختصاص داده شده و استفاده از چوب طبیعی بلوط بر روی دیوار آن و رنگ های سوییسی این فضا را متفاوت کرده ، میز های سرو نیز از چوب بلوط امریکایی میباشد که دارای مقاومت بالایی می باشد.

 


لابی مرکز درمانی پردیس که قسمتی از آن به کافه اختصاص داده شده و استفاده از چوب طبیعی بلوط بر روی دیوار آن و رنگ های سوییسی این فضا را متفاوت کرده ، میز های سرو نیز از چوب بلوط امریکایی میباشد که دارای مقاومت بالایی می باشد.


قسمت لابی و رسپشن این پروژه کار های چوبی فوق العاده ای اجراشده.
کانتر ها با طول ۷ متر یک تیکه و بدون ستون در زیر صفحه ساخته شده، جاگذاری گیاهان و آکواریوم در دکوراسیون چوب نیز حساب شده ودقیق اجرا شده است.


توضیح زیر همه عکس ها : Wood.color.alphabet


Hands that give beauty to wood …


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید


آدرس اینستاگرام ما


شماره های تماس


09123702361 : آقای ثابت قدم


09129418734 : آقای باقرلو


09198582897 : خانم عربگری


دفتر ایران : +982165411125


دفتر لندن : +447946400597

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ