دستگاه تصفیه هوا در مبارزه با ویروس کرونا چقدر تاثیر دارد؟

alikarimi55
در این روز هایی که ویروس کرونا متاسفانه بسیاری از هموطنانمان را به نوعی درگیر خود کرده است، یکی از مطمئن ترین راهکار ها پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک است. از آنجایی که امکان انتقال این ویروس از طریق هوا نیز تایید شده است، یکی از لوازمی که شانس ابتلا به این ویروس […]

در این روز هایی که ویروس کرونا متاسفانه بسیاری از هموطنانمان را به نوعی درگیر خود کرده است، یکی از مطمئن ترین راهکار ها پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک است. از آنجایی که امکان انتقال این ویروس از طریق هوا نیز تایید شده است، یکی از لوازمی که شانس ابتلا به این ویروس را درمحیط های بسته بسیار کاهش می دهد، دستگاه تصفیه هوا است.

دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

این دستگاه وسیله ای است که به کمک مراحل مختلف فیلتراسیون، هوای عبوری از آن را تصفیه می کند. بسته به نوع دستگاه، فیلتر های آن و کیفیت قطعات، برند ها و طبیعتا" قیمت های مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد که خریدار را در خصوص خرید بهترین مدل آن سردرگم می کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بهترین نوع تصفیه کننده هوا که شما را در مبارزه با این بیماری یاری می کند، معرفی کنیم.

دستگاه تصفیه هوا مجهز به اشعه UVC یا ماوراء بنفش:

طول موج بین 200 تا 280 نانومتر، طول موجی است که اثر بخشی آن در از بین بردن ویروس ها تایید شده است. دستگاه هایی که دارای لامپ UV با این طول موج هستند، ویروس هایی را که در هوای عبوری از آن وجود داشته را از بین می برند و لذا تاثیر مناسبی در پاکسازی هوای محیط دارا می باشند. لازم به ذکر است تابش اشعه یو وی، خیلی برای پوست و چشم مناسب نیست لذا این لامپ باید تماما داخل دستگاه بوده به نوعی که به بیرون راه پیدا نکند.

دستگاه تصفیه هوا مجهز به قابلیت یونیزاسیون یا ازن ساز:

از آنجایی که تاثیر یونیزاسیون یا ازن در از بین بردن بسیاری از ویروس ها و ذرات بیماری زا تایید شده است، این قابلیت در انواع دستگاه تصفیه هوا قرار داده شده است. یکی از مزایای این نوع تصفیه هوا حالت فعال آن است که یعنی با پخش گاز ازن در محیط هوا بدون آنکه نیازی به عبور از داخل آن باشد، تمیز می شود. گاز ازن از گازهایی است که واکنش پذیری بالایی داشته لذا مقدار پخش آن اهمیت بالایی دارد. مقدار زیاد گاز ازن برای سلامتی مضر است اما اکثر دستگاه های تصفیه هوا مقدار گاز ازنی که از خود متساعد می کنند مقدار معینی است که برای سلامتی ضرری ندارد.

دستگاه تصفیه هوا دارای انواع فیلتر:

درون دستگاه می تواند فیلتر های زیادی قرار داشته باشد که در هر مرحله عبور هوا از آنها بخشی از آلاینده ها از آن جدا می شود. به عنوان مثال فیلتر هپا آلاینده ها تا 0.3 میکرون را از هوا جدا می کند. و یا فیلتر کربن فعال بوسیله واکنش با ذرات آلاینده باعث حذف بوی بد و دود سیگار از محیط می شود. هر کدام از فیلتر ها نحوه نگهداری و کارایی مخصوص به خود را دارند. برخی از فیلتر ها پس از اتمام عمر خود کارایی خود را از دست داده و باید تعویض گردند و برخی دیگر نیز می توانند به سادگی شسته شده و تمیز شوند. آنچه در خصوص فیلتر های دستگاه تصفیه هوا مهم است این است که اگرچه این فیلتر ها تاثیر بسیار خوبی در آلاینده های معمول هوا مانند دود و گرد و غبار دارند، اما تاثیر کاملا موثری در جذب و از بین بردن ویروس ها از جمله ویروس کرونا ندارند چرا که این ویروس بسیار کوچکتر از حداکثر قدرت جذب این فیلتر هاست.

نکات مهم در خصوص استفاده از دستگاه تصفیه هوا در مبارزه با ویروس کرونا:

به طور کلی دستگاه های تصفیه هوا ضد ویروس باید در محیط هایی مورد استفاده قرار گیرند که اولا بسته بوده و ثانیا احتمال ابتلای افراد سالم به این بیماری در آن زیاد باشد. دستگاه تصفیه هوا در چنین محیط هایی تاثیر مثبتی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد. بهتر است دستگاه تصفیه هوا به شکل مداوم در محیط کار کند چرا که همواره با باز شدن درب یا پنجره، آلودگی وارد محیط می شود و همچنین مدت زمانی طول می کشد تا دستگاه تمام هوای آن محیط را تصفیه کند. برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا مجهز به سنسور تشخیص آلودگی هوا هستند که این امر در تشخیص به موقع آلودگی توسط دستگاه و تصفیه آن کمک شایانی می کند.

بهترین دستگاه تصفیه هوا جهت مقابله با ویروس کرونا کدام است؟

یکی از محصولاتی که توسط مجموعه آی ناین به منظور مقابله با ویروس کرونا عرضه گشته است دستگاه تصفیه هوا یوفو است که تمامی قابلیت های ذکر شده فوق از جمله یونیزاسیون، اشعه UVC و فیلتراسیون پیشرفته را داراست و همه این ها را در قیمتی به شدت مناسب و رقابتی عرضه می کند. شاید تنها نقطه ضعف ان را بتوان در عدم کارایی آن برای فضاهای بزرگتر از 40 متر مربع عنوان کرد که آن هم با خرید چند عدد از این محصول قابل حل است. همچنین می توانید از تمامی محصولات حوزه دستگاه ضد عفونی کننده درسایت آی ناین دیدن کرده و بنا به نیاز خود آنها را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر این مجموعه خریداری نمایید. در نهایت پیش از اتمام این مقاله آی ناین وظیفه خود می داند این موضوع را یاد آور شود که موثر ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا زدن ماسک در محافل عمومی و شست و شوی مداوم دست ها بوده و هیچ وسیله ای هرچند قدرتمند و کارآمد به کم هزینگی و موثر بودن این راهکار نمی رسد. جهت مشاهده سایر محصولات مجموعه آی ناین می توانید از سایت شرکت دیدن فرموده و یا با ما تماس بگیرید : سایت : www.i-9.ir تلفن : 45537-021
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ