سفر زمینی از تبریز به مشهد

alikarimi55
برای بسیاری از مسافران و گردشگران، سفر زمینی از تبریز به مشهد بسیار لذت بخش است. می‌توان از شمال غربی به شمال شرقی کشور سفر کرد و در بین مسیر با شهرها و جاذبه‌های مختلف هر یک از آن‌ها آشنا شد. دیدن پهنه گسترده سرزمین‌ها، از دشت‌های بی‌انتها گرفته تا مسیرهای جنگلی، سفر زمینی از […]
برای بسیاری از مسافران و گردشگران، سفر زمینی از تبریز به مشهد بسیار لذت بخش است. می‌توان از شمال غربی به شمال شرقی کشور سفر کرد و در بین مسیر با شهرها و جاذبه‌های مختلف هر یک از آن‌ها آشنا شد. دیدن پهنه گسترده سرزمین‌ها، از دشت‌های بی‌انتها گرفته تا مسیرهای جنگلی، سفر زمینی از تبریز به مشهد، می‌تواند تجربه‌ای به غایت فراموش نشدنی باشد. به هر روی، ممکن است برای گردشگران این پرسش ایجاد شود که: سفر زمینی از تبریز به مشهد چگونه است؟ برای پاسخ با ما همراه باشید. برای اجاره سوئیت در مشهد  یا اجاره سوئیت در تبریز می توانید به وبسایت های آنلاین مراجعه کنید.

سفر زمینی از تبریز به مشهد با اتوبوس

می‌توانید به طور مستقیم با اتوبوس از تبریز به مشهد سفر کنید. مسافت زمینی بین این دو شهر در حدود ۱۵۲۱ کیلومتر است که نزدیک به ۱۶ ساعت به طور می‌انجامد؛ بنابراین، زمان زیادی را در طول مسیر هستید و این می‌تواند تا حدودی خسته کننده باشد. ولی به دلیل آنکه در طول مسیر از شهرهای بستان آباد، زنجان، ابهر، تاکستان، قزوین، آبیک، هشتگرد، میدان اول شهر کرج، تهران، ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد و عبور می‌کنید، می‌توانید با زیبایی‌ها و تفاوت‌های هر یک از این شهرها آشنا شوید. اتوبوس در طول مسیر و در شهرهای مختلف توقف خواهد داشت. ناگفته نماند، اتوبوس‌های پایانه تبریز نیز از کیفیت و راحتی خوبی برخوردار هستند.

سفر زمینی از تبریز به مشهد با قطار

مسیر ریلی تبریز به مشهد و بلعکس، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای قطار در کشور است. به همین دلیل شما نزدیک به ۲۴ ساعت در راه هستید. پس ضروری است قطار باکیفیت و راحتی را انتخاب کنید تا بتوانید زمان سفر را تاب بیاورید. با قطار از زنجان، قزوین، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار، نیشابور و در نهایت به مشهد می‌رسید. در طول مسیر تا به بیرون از قطار نگاه می‌کنید، می‌توانید تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی را مشاهده کنید. در داخل قطار می‌توانید سفارش غذا برای وعده ناهار و شام را بدهید. مهم است که سعی کنید در طول سفر، استراحت کنید و در زمان‌های خاصی برای خود و هم‌سفرانتان یک سرگرمی فراهم کنید تا زمان از نظرتان ناپدید شود.

سفر زمینی از تبریز به مشهد با ماشین شخصی

یکی دیگر از راه‌های سفر به مشهد از تبریز، استفاده از ماشین شخصی است. اغلب برای افرادی که می‌خواهند از سفر لذت بیشتری ببرند و در طول مسیر توقف‌های بی‌شمار داشته باشند، ماشین شخصی بهترین انتخاب ممکن است. از همان مسیر اتوبوس می‌توانید به سمت مشهد حرکت کنید، با این تفاوت که این بار بیشتر با محیط اطراف می‌توانید در تماس باشید. در طول مسیر از شهرها و روستاهای بسیاری گذر خواهید کرد و تنوع زیست محیطی شما را به هیچ عنوان خسته نخواهد کرد؛ اما ممکن است برای راننده، ۱۶ ساعت زمان کمی خسته کننده باشد، ولی برای افرادی که اهل سفر در جاده هستند، می‌تواند مسیر تبریز به مشهد لذت‌بخش باشد. ولی مهم است خودرو خود را از لحاظ فنی چک کنید تا در مسیر دچار مشکل نشوید. برای افرادی که با کهن‌سالان سفر می‌کنند، شاید ماشین شخصی انتخاب مناسب‌تری باشد. از نظر قیمت، تقریباً هر سه روش‌های بالا به یک میزان است؛ اما تنها تفاوت می‌تواند میزان راحتی و لذت از مسیر سفر باشد. به هر روی، اگر تصمیم داری از تبریز به مشهد مقدس بروید، لازم است قبل از عازم شدن، اقامتگاه مناسب خود در مشهد را رزرو کنید. برای این کار می‌توانید به سایت شب رجوع کرده و با خیال اقامتگاه خود را انتخاب کنید. در سایت شب انواع اقامتگاه‌ها اعم از ویلای شخصی، سوئیت و آپارتمان با بازه قیمتی و امکانات متفاوت موجود هست. همچنین، سایت شب به طور ۲۴ ساعته پشتیان شما مسافران و گردشگران عزیز است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ