تبلیغ وب سایت های پزشکی

نازنین کریمی
  با توجه به پیشرفت های تکنولوژی در جهان، دارا بودن یک وبسایت اختصاصی  بسیار لازم و ضروری است. با گسترش روز افزون اینترنت و شبکه های اجتماعی ،تقریبا هر کسب و کاری مانند حوزه پزشکی، برای معرفی خود و خدمات و محصولاتی که ارائه می کند نیاز به یک شبکه  ارتباطی جامع دارد. طراحی […]

 
با توجه به پیشرفت های تکنولوژی در جهان، دارا بودن یک وبسایت اختصاصی  بسیار لازم و ضروری است. با گسترش روز افزون اینترنت و شبکه های اجتماعی ،تقریبا هر کسب و کاری مانند حوزه پزشکی، برای معرفی خود و خدمات و محصولاتی که ارائه می کند نیاز به یک شبکه  ارتباطی جامع دارد.
طراحی وبسایت برای مشاغل امروزی  مانند عرصه پزشکی، از هر شیوه دیگری برای بازاریابی مهم تر و کارآمد تراز روش های قدیمی برای تبلیغات است. به عنوان مثال دیگر دوره ی تبلیغات در بروشورها و تراکت ها به سرآمده.
وب سایت های تبلیغات پزشکی محیطی هستند  که باعث می شوند کاربران و مشتریان از نقاط مختلف و دور با یک هدف دور هم جمع شوند و پرسش های خود را مطرح کنند و از خدمات جامع پزشکی بهره مند شوند. بنابراین حضور در فضای وب و شبکه های مجازی باعث بهتر دیده شدن پزشکان، متخصصان و... می شود.
سایت های تبلیغات پزشکی یا مجله های پزشکی همانطور که از نامشان پیداست در جایگاه خود دارای اهمیت فراوانی است. چون همانطور که می دانید پزشکی از مشاغل مهمی است که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد. سایت های پزشکی یک وبگاه و روش ارتباطی بسیار موثر و مفید برای معرفی پزشک، مراکز پزشکی درمانی، کلینیک ها و... است. سایت های پزشکی جزو سریع ترین روش ها برای ارتباط بهتر با بیماران، رزرو وقت به شیوه ای آسان و معرفی خدمات مرکز پزشکی و  کنترل هزینه های آنهاست. می توان گفت طراحی سایت پزشکی یک روش مدرن بازاریابی است.
درگذشته تبلیغاتی که در حوزه پزشکی انجام میشد به‌ صورت یک ‌طرفه بود. به این صورت که در این نوع تبلیغات پزشکی ، فقط اطلاعاتی در مورد  بیوگرافی پزشک و آدرس مطب منتشر می‌شد. امروزه این سبک از تبلیغات منسوخ‌ شده‌اند و جای خود را به شیوه های نوین تر مانند تبلیغ در سایت هایی که به صورت تخصصی کار تبلیغات را انجام می دهند.
امروزه سبک تبلیغات پزشکی تغییر کرده است و تبلیغات پزشکی‌ای پربازده خواهند بود  پزشکان و متخصصاان تبلیغات خود را در سایت های تبلیغات پزشکی انجام دهند.
البته لازم است که خود پزشک نیز در تولید و آماده‌سازی محتوای آموزشی، نقش فعال داشته باشد و همچنین قسمتی از وقت روزانه خود را صرف پاسخگویی و ایجاد ارتباط متقابل با مخاطبان خود در فضای دیجیتال داشته باشد. در غیر این صورت بازدهی فعالیت‌های تبلیغاتی پزشک به ‌شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع  می تواند به کسب و کار پزشک آسیب بزند.
 
 

مزایای تبلیغات اینترنتی:


در مورد تبلیغات هم داستان به همین صورت است. دیگر چاپ یک تراکت سیاه و سفید با چند جمله ی معمولی و ساده جزء تبلیغات به حساب نمی آید، چون در دنیای امروز معنی و مفهوم تبلیغات تغییر کرده و شیوه نوین به خود گرفته است. در واقع تبلیغات یک علم است و شاخه های آن تخصصی شده است. همانطور که مثلا یک فرد بی اطلاع ازدانش زیبایی کار خود را به پزشک متخصص زیبایی میسپارد و نتیجه ی دلخواه خود را دریافت می کند.
کسب و کارهای تخصصی نیز باید تبلیغات خود را به متخصص تبلیغات بسپارند و چه جایی بهتر از سایت های تبلیغات پزشکی. مثلا فرض کنید  شما در زمینه ی چشم پزشکی تخصص پیدا کرده اید ولی چون در زمینه ی تبلیغات متخصص نیستید امکان دیده شدن شما کم هست، چون باید برای دیده شدن به صورت فعال در فضای آنلاین و  فضای وب حضور پررنگ داشته باشید تا به دست فراموشی سپرده نشوید. حتی باید به این نکته توجه داشت ممکن است یک پزشک سایت مختص به خود را داشته باشد ولی چون سایت او در صفحه اول گوگل و سایت های پر بازدید قرار ندارد، به خوبی دیده نشود.
حتی میتوان این موضوع را به شاخه ای دیگر هم تعمیم داد. به این صورت که حتی بیمارستان ها چه دولتی و چه خصوصی هم بهتراست در فضای وب قرار بگیرند. به عنوان مثال اگر یک کاربر به دنبال بهترین متخصص جراحی چشم در بیمارستان های اطراف محله زندگی خود میگردد میتواند با مراجعه به وب سایت های بیمارستان ها، پزشک مورد نظر خود را به همراه اطلاعات جامع در مورد او پیدا کند و با این در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی نماید.
اهمیت حضور داروخانه ها در فضای آنلاین را نمی توان نادیده گرفت. فرض کنید به دنبال دارویی نادر میگردید، حال برای پیدا کردن دارو باید تمام داروخانه هارو بگردید، که آن هم بعد از کلی جست و جو صرف وقت و هزینه زیاد ممکن است داروی مورد نظر خود را پیدا نکنید. حال اگر داروخانه ها دارای سایت تخصصی باشند افراد کافی است فقط با ورود به سایت و نوشتن اسم دارو، متوجه شوند که کدام داروخانه ها داروی آنها را دارا می باشد.
  با معرفی سایت خود میتوانید:
• مخاطب یابی هدفمند و ارتباط بهتر با مخاطبان خود داشته باشید. • قابلیت ویرایش و به روز رسانی سایت خود را خواهید داشت. • گستره مخطبانتان افزایش می یابد. • امکان رساندن خدمات پزشکی به افراد بیشتر وجود دارد.
o چه گروه هایی میتوانند سایت خود را تبلیغ کنند:
- پزشکانی که وب سایت دارند. - مجله های اینترنتی  که در حوزه پزشکی فعالیت دارند. - مجموعه های پزشکی :کلینیک ها-درمانگاه ها و بیمارستان ها و...

 

مزایای تبلیغات هدفمند در وب سایت های پزشکی:


*مزایای استفاده از تبلیغات هدفمند این است که تبلیغات برای کاربران مفیدتر و معقولتر هستند یعنی کسی بخواهد بهترین متخصص در حوزه دندان پزشکی را پیدا کند کافی است نگاهی به سایت های تبلیغات پزشکی بندازد و  بهترین پزشکان این حوزه را با توجه به مدارک و سابقه کار آن پزشک و همچنین خواندن نظرات کاربران در مورد پزشک مورد نظر انتخاب کند.
  *علاوه بر این، به کسب و کارها اجازه می دهد تبلیغات را تنها به کسانی که احتمالا به محصولات و خدمات ما نیاز دارند معرفی کند.
برای دیده شدن وب سایت خود و بالابردن بازدید آن، وب سایت مجله سلامتی پورتال آسمونی را پیشنهاد میدهد. برای ورود به سایت وارد لینک زیر شوید:
https://www.asemooni.com/
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ