فواید آب تصفیه شده برای سلامتی

خانم شایگانی
این حقیقت را همه ما می‌دانیم که تک تک سلول‌های بدن ما برای داشتن عملکرد صحیح به مقدار مشخصی آب نیاز دارند، به همین دلیل است که باید در طول روز بدن خود را هیدراته نگه داریم و به نوشیدن مداوم آب اهمیت دهیم. مطمئنا افراد زیادی می‌دانند که مصرف آب در طول روز مهم […]

این حقیقت را همه ما می‌دانیم که تک تک سلول‌های بدن ما برای داشتن عملکرد صحیح به مقدار مشخصی آب نیاز دارند، به همین دلیل است که باید در طول روز بدن خود را هیدراته نگه داریم و به نوشیدن مداوم آب اهمیت دهیم. مطمئنا افراد زیادی می‌دانند که مصرف آب در طول روز مهم است، اما خیلی از آنها نمی‌دانند که چه آبی باید مصرف کنند تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم تا از فواید آب تصفیه شده برای شما بگوییم و درباره این صحبت کنیم که مصرف آب تصفیه شده چرا مفید است و چرا باید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را از سایت تصفیه آسا بخریم. اما قبل از آن باید بدانیم آب تصفیه شده چیست.

آب تصفیه شده چیست؟

آب تصفیه شده مایعی است که از فرآیندی به دست می‌آید که در آن ناخالصی‌ها مانند مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها در آب فیلتر یا حذف می‌شوند.

معمولا آب تصفیه شده از آب‌های زیرزمینی و همچنین آب لوله کشی به دست می‌آید و دستگاه تصفیه آب در مسیر این آب‌ها نصب می‌شود. از طریق تصفیه آب، آلودگی‌ها و مواد شیمیایی بسیاری مانند موارد زیر از بین می‌روند:

  • باکتری‌ها
  • جلبک‌ها
  • انواع قارچ
  • انگل‌ها
  • فلزاتی مانند مس و سرب
  • آلاینده‌های شیمیایی

روش‌های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد و در شهرها و کشورهای مختلف این روش‌ها متفاوت است. به عنوان مثال در ایران آب لوله کشی در برخی نقاط در بهترین حالت سلامت قرار دارد و نیازی به تصفیه آب نیست، ولی در برخی مناطق به قدری میزان مواد شیمیایی داخل آب لوله کشی زیاد است که حتما باید از دستگاه تصفیه آب در خانه استفاده کرد. با این حال، استانداردهای آب آشامیدنی در سراسر جهان متفاوت است و معمولاً مسئولین هر کشور بر اساس این استاندارد جهانی کار تصفیه آب را انجام می‌دهند که ممکن است 100 درصد عملی نشود.

طبق بررسی که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده است، تخمین زده شده است که بیش از 2.1 میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و این اصل مصرف آب آشامیدنی سالم برای داشتن بدن سالم را نقض می‌کند.

فواید آب تصفیه شده برای سلامتی

در حالی که نوشیدن آب لوله کشی در بسیاری از مناطق بی خطر است، اما با این حال ممکن است باز هم حاوی باکتری‌ها و مواد آلوده کننده آب باشد. اگرچه تدابیری برای اطمینان از بی خطر بودن آب آشامیدنی لوله کشی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به کلر داخل آب اشاره کرد، اما همین کلر داخل آب لوله کشی و همچنین خود آب می‌تواند حاوی مقدار کمی باکتری و مواد آلاینده باشد، که می‌توانند بر سلامتی انسان تأثیر منفی بگذارند.

به عنوان مثال، فلزات سنگین مانند سرب و مس برای سلامتی بدن بسیار سمی هستند و وقتی به طور مدام این فلزات را همراه با آب آشامیدنی مصرف کنید، باید منتظر آسیب‌هایی در معده و مغز خود باشید.

با استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، آب آشامیدنی در خانه شما سطح دیگری از تصفیه را تجربه می‌کند که بسته به نوع سیستم تصفیه آب مورد استفاده، می‌توانید فلزات مضر، مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها را از آب آشامیدنی از بین ببرید.

دستگاه‌های تصفیه آب که فیلتر کربن بلاک دارند کلر، ماده شیمیایی رایجی که به عنوان ضد عفونی کننده آب لوله کشی اضافه می‌شود را، از آب آشامیدنی حذف می‌کند. مطالعات بسیاری در رابطه با ارتباط کلر آب با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ انجام شده است که در تمام آنها کلر به عنوان ماده‌ای مضر معرفی شده است.

یکی دیگر از مزایای تصفیه آب این است که مزه‌ی ناخوشایند آب که به دلیل وجود مواد شیمیایی، مواد آلی یا تجزیه فلز لوله کشی را از بین می‌برد و آب آشامیدنی گوارایی برای شما مهیا می‌کند که هم از نظر مزه و هم از نظر خاصیت در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

آیا انتخاب آب تصفیه شده به جای آب معمولی انتخاب خوبی است؟

در بیشتر موارد آب لوله کشی به دلیل نظارت‌هایی که بر روی آنها انجام می‌شوند برای مصرف ایمن هستند، اما این برای همه مناطق و همه شهرها صدق نمی‌کند. آب آشامیدنی می‌تواند از منابع طبیعی یا فعالیت‌های انسانی آلوده شود و این موضوع می‌تواند بر کیفیت آب تأثیر بگذارد.

به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند ایده‌ای خوب برای مصرف آب آشامیدنی با کیفیت باشد و این موضوع برای کسانی که دارای مشکلات سلامتی هستند، بیشتر در اولویت است.

دستگاه‌های تصفیه آب انواع مختلف دارند که از جمله آنها دستگاه‌هایی با فیلترهای کربن فعال و UV هستند، که کار تصفیه آب را به بهترین شکل انجام می‌دهند و مواد آلاینده و ناخالصی‌ها را از آب آشامیدنی حذف می‌کنند.

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

دسترسی به آب آشامیدنی تمیز برای سلامتی، امری حیاتی است. آب تصفیه شده نسبتاً بی خطر است و آلودگی‌های خاصی که در آب لوله کشی وجود دارد را، کاهش می‌دهد.

استفاده از دستگاه تصفیه آب و نتیجه گرفتن از آن، به انتخاب و خرید دستگاهی عالی بستگی دارد. شرکت تصفیه آسا با سابقه طولانی و خدمات حرفه‌ای به عنوان بزرگترین وارد کننده و عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی در ایران، خدماتی در مورد فروش و پشتیبانی محصولات به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

دستگاه‌های شرکت آسا شامل دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای اکسیژن ساز، دستگاه 7 مرحله ای یونیزه قلیایی کننده آب آشامیدنی ORP، دستگاه تصفیه 6 مرحله ای معدنی ساز و 8 مرحله ای یو وی دار اشعه ماورا بنفش می‌شود. تمام دستگاه‌های تصفیه آب آسا از سیستم اسمز معکوس RO تحت لیسانس آمریکا که جدیدترین و بهترین روش تصفیه‌ی آب آشامیدنی در دنیا محسوب می‌شود، بهره می‌گیرند و با بهترین قیمت عرضه می‌گردند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب به سایت آسا به ادرس tasfiyeasa.com مراجعه کنید و خرید عالی داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ