دوام ۹ ساعته ویروس کرونا بر روی پوست

Shabnam Khesal
محققان ژاپنی دریافتند ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان به صورت فعال باقی بماند و این ویژگی موجب افزایش خطر انتقال آن از طریق تماس با فرد آلوده می‌شود، این درحالی است که ویروس آنفلوآنزا ۱.۸ ساعت روی پوست فعال می‌ماند. به نقل از پایگاه خبری مدیکال نیوز، در این تحقیقات که با […]

محققان ژاپنی دریافتند ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان به صورت فعال باقی بماند و این ویژگی موجب افزایش خطر انتقال آن از طریق تماس با فرد آلوده می‌شود، این درحالی است که ویروس آنفلوآنزا ۱.۸ ساعت روی پوست فعال می‌ماند.
به نقل از پایگاه خبری مدیکال نیوز، در این تحقیقات که با آزمایش روی نمونه پوست افراد آلوده به ویروس، پس از گذشت یک روز از مرگ آن‌ها انجام گرفت، مشخص شد ویروس‌های کرونا و آنفلوآنزا تنها ۱۵ ثانیه پس از برخورد با اتانول موجود در محلول‌های ضدعفونی کننده، غیرفعال می‌شوند. همچنین شست و شوی دست‌ها با صابون موجب از بین رفتن این ویروس‌ها می‌شود.
نتیجه این تحقیقات، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت را در خصوص شست و شوی مکرر دست‌ها تایید می‌کند و نشان می‌دهد که این اقدام موجب کاهش قابل توجه خطر انتقال ویروس از طریق تماس می‌شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ