بهترین زمان برای خوردن میوه

Farnaz babaeian
گروه سلامت/ فرناز بابائیان: بسیاری از ادم ها زمان مناسب خوردن میوه برایشان مهم است اما نمی دانند که چه زمانی برای این کار بهتر است تا مواد مغذی و ویتامین موجود در میوه ها بهتر جذب بدن شود.میوه ها منبع ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.برای جذب بهتر […]

میوه

گروه سلامت/ فرناز بابائیان: بسیاری از ادم ها زمان مناسب خوردن میوه برایشان مهم است اما نمی دانند که چه زمانی برای این کار بهتر است تا مواد مغذی و ویتامین موجود در میوه ها بهتر جذب بدن شود.میوه ها منبع ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.برای جذب بهتر این مواد زمان مصرف میوه ها خیلی مهم است.ما در این گزارش بهترین زمان خوردن میوه ها را بررسی کرده ایم و آن را با شما به اشتراک می گذاریم.
برخی از متخصصان علوم تغذیه بر این باورند که مصرف میوه وقت و زمان خاصی ندارد. بعضی مصرف میوه را قبل و برخی پس از وعده اصلی غذایی مناسب می دانند و تعدادی هم خوردن میوه را در میان وعده ها توصیه می کنند، اما بالاخره چه زمانی میوه بخوریم؟

کارشناسان تغذیه بر این باورند زمانی که معده‌تان خالی است ، بهترین زمان میوه خوردن است. به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید. اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، شکر و کربوهیدرات به علاوه باکتری‌های موجود در میوه‌ها ممکن است باعث تخمیر مواد غذایی شوند که سیستم گوارش شما را مختل می‌کند. در حقیقت قند موجود در میوه‌ها با پروتئین‌های سنگین که معمولا فرایند‌های هضم آن‌ها طول می کشد، ترکیب می‌شود و نقش مهمی در مسموم شدن بدن‌تان خواهد داشت. برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این میان تمام حجم غذا شروع به از بین رفتن و فاسد شدن می‌کند.

بیشتر بخوانید: درمان بیماری ها با خوردن میوه

میوه

خوردن میوه در بعد از ظهر

برخی منابع می‌گویند که خوردن میوه در بعد از ظهر نسبت به صبح می‌تواند فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد. برخی دیگر ادعا می‌کنند که بهترین زمان برای خوردن میوه صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب به همراه یک لیوان آب است.

تئوری خوردن میوه در بعد از ظهر بر این عقیده استوار است که خوردن میان وعده با قند بالا در این زمان می‌تواند سطح قند خون را بالا برده و دستگاه گوارش را “بیدار کند”.

به طور کلی، خوردن یک وعده غذایی کامل در ساعات قبل از خوابیدن می‌تواند چرخه خواب فرد را مختل کند. با این حال خوردن میوه در مقایسه با سایر غذاها، به ویژه غذاهای فرآوری شده، کمتر در خواب اختلال ایجاد می‌کند.

طبق گفته‌های بنیاد ملی خواب، خوردن برخی غذاها قبل از خواب به دلیل فرآیندهای هضم بدن می‌تواند در خواب اختلال ایجاد کند. آن‌ها توصیه می‌کنند از خوردن مواد غذایی با قند فرآوری شده درست قبل از خواب پرهیز کنید، زیرا این می‌تواند باعث افزایش سریع سطح انرژی شود. انتخاب میوه تازه ممکن است گزینه بهتری باشد. خوردن میوه‌هایی همچون میوه‌هایی با منیزیم بالاتر مانند پلنتین، زردآلو یا خرما نیز می‌تواند به آرامش و خواب بهتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: صحیح ترین راه خوردن میوه

میوه

خوردن میوه و کاهش وزن

طبق یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷، رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به فرد کمک کند تا کمتر غذا بخورد. از آنجا که مصرف کالری کمتری باعث کاهش وزن می‌شود، افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند از این زمان بندی مصرف میوه استفاده کنند. خوردن میوه‌های مغذی و کم کالری قبل از غذا می‌تواند احساس سیری طولانی تری را در فرد ایجاد کرده و بنابراین باعث می‌شود که در طی وعده غذایی پرخوری نکند.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر با مصرف میوه و سبزی

روزانه چه مقدار میوه باید بخوریم؟

میوه نباید بسیار کم یا بسیار زیاد مصرف شود. مقدار ایده‌آل جایی در حد وسط قرار دارد. توصیه عمومی برای مصرف میوه و سبزیجات حداقل ۴۰۰ گرم در روز، یا پنج وعده ۸۰ گرمی است.

میوه‌ها یک ماده غذایی سالم هستند که بسیاری از مواد مغذی مفید از جمله فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اختیار بدن قرار می‌دهند.با دانستن موارد بالا حالا بهتر می توانید به فواید و زمان خوردن میوه بیشتر پی ببرید و زمان مناسب را برای خوردن میوه تان در نظر بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ