خبر خوش برای مبتلایان به سرطان سینه

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: نتایج یک تحقیق نشان می دهد بیشترین سرطان تشخیص داده شده در بین زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس سرطان پستان است، طبق این تحقیق میزان سرطان پستان در زنان امارات متحده عربی 39.9 درصد از کل سرطان ها ارزیابی شده است. وزارت بهداشت و پیشگیری امارات کمپین سالانه آگاه سازی زنان […]

گروه ترجمه/الهه زارعی: نتایج یک تحقیق نشان می دهد بیشترین سرطان تشخیص داده شده در بین زنان در کشورهای حوزه خلیج فارس سرطان پستان است، طبق این تحقیق میزان سرطان پستان در زنان امارات متحده عربی 39.9 درصد از کل سرطان ها ارزیابی شده است.

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات کمپین سالانه آگاه سازی زنان را در زمینه سرطان پستان آغاز کرده است که در آن فاکتورها و عوامل مرتبط با افزایش خطر سرطان پستان توضیح داده شده است و به زنان در مورد چگونگی انجام خودآزمایی در خانه نیز آموزش داده می شود.

دکتر حسین عبدالرحمن ال رند، یکی از مقامات وزارت بهداشت امارات می گوید: اثبات شده است غربالگری و تشخیص زودهنگام 95٪ احتمال درمان و زنده ماندن را افزایش می دهد، بنابراین افراد باید برای بالا بردن آگاهی خود در این زمینه تلاش کنند.

یکی از پزشکان این مجموعه می گوید: وجود توده در پستان یا زیر بغل، تورم تمام یا بخشی از پستان، قرمزی پوست یا ضخیم شدن نوک یا پوست پستان، ترشحات از نوک پستان یا هرگونه تغییر در اندازه یا شکل پستان باید سریع پیگیری شود.

پیشگیری از سرطان پستان

به گزارش خلیج تایمز بر اساس اظهارات دکتر حسین عبدالرحمن ال رند از بهترین راه ها برای پیشگیری این بیماری می توان به فعالیت بدنی، تغذیه سالم، اجتناب از نوشیدن الکل و مصرف سیگار اشاره کرد، همچنین باید در صورتی که برای ابتلا به این بیماری در گروه افراد پر ریسک قرار دارید معاینات سالیانه خود را به طور جدی دنبال کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ