آیا تیک تاک اختلال خوردن را درمان می کند؟

Farnaz babaeian
گروه ترجمه/ الهه زارعی: برنامه تیک تاک مورد استقبال جوانانی که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنند، قرار گرفته است. اخیرا سازندگان ویدئوهایی مرتبط با غذا خوردن توانستند با هدایت جوانان و نوجوانان مبتلا به اختلال خوردن به سمت برنامه تیک تاک فضای امنی را برای این گروه از کاربران ایجاد کنند. […]
آیا تیک تاک اختلال خوردن را درمان می کند؟
آیا تیک تاک اختلال خوردن را درمان می کند؟

گروه ترجمه/ الهه زارعی: برنامه تیک تاک مورد استقبال جوانانی که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنند، قرار گرفته است.

اخیرا سازندگان ویدئوهایی مرتبط با غذا خوردن توانستند با هدایت جوانان و نوجوانان مبتلا به اختلال خوردن به سمت برنامه تیک تاک فضای امنی را برای این گروه از کاربران ایجاد کنند.

کلارا گیلم یکی از سازندگان این نوع ویدئوها است که افراد زیادی که دچار اختلال خوردن هستند را به سمت خود جذب کرده است. وی در یکی از ویدئوهای خود که بیش از 3 هزار بار دیده شده است، می گوید: من فکر کردم چه خوبه که برای شما بچه ها یک فیلم بگیرم که من فقط نشسته باشم و غذا بخورم، بنابراین هر وقت غذا خوردن براتون سخته می توونید این ویدئو رو ببینید و از غذا خوردن با من لذت ببرید.”

این جوان 24 ساله به یاهو می گوید: در 14 سالگی دچار بی اشتهایی شدم و رسانه های اجتماعی باعث ایجاد حس بد و تنفر از بدنم شده بودند که همین موجب شد دچار اختلال در خوردن بشم.

اما اکنون او به عنوان یک سازنده محتوای تمام وقت بر اعتماد به نفس بدن، بهبود اختلال در خوردن غذا و سلامت عمومی روان افراد متمرکز شده و به دنبال تغییر نحوه تعامل جوانان با این شبکه های اجتماعی و افراد موجود در آنها است.

گیلم می گوید: بی اشتهایی من تا حدود 20 سالگی ادامه داشت. دقیقا لحظه ای را به یاد می آورم که تصمیم گرفتم حساب کاربری ام را به مکانی امن برای مبتلایان به اختلالات خوردن تبدیل کنم.

وی می افزاید: نوجوانان زیادی به من پیام می دهند که از بدن خود راضی نیستند و به عادت های مضر بی نظمی در خوردن مبتلا شده اند. من به عنوان فردی که که تمام این موارد را پشت سر گذاشته می توانم محل امنی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و الهام بخشی به آنها ایجاد کنم. بنابراین شروع به ارسال فیلم هایی کردم که در آن تجربه های شخصی خود را در مورد بی اشتهایی و سفر به بهبودی به اشتراک گذاشتم و از شبکه های اجتماعی استفاده کردم تا به افراد بگویم بدن خود را دوست داشته باشند و تحت تاثیر اطلاعات سمی قرار نگیرند./ یاهو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ