گیاهخواری در روزهای کرونا

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: با توجه به افزایش شمار علاقه مندان به رژیم غذایی گیاهخواری یا وگان باید در نظر داشت تمام مواد مغذی به ویژه در روزهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم در برنامه غذایی گنجانده شود تا سلامتی این گروه از افراد نیز به خطر نیفتد. در سال های […]

گروه ترجمه/الهه زارعی: با توجه به افزایش شمار علاقه مندان به رژیم غذایی گیاهخواری یا وگان باید در نظر داشت تمام مواد مغذی به ویژه در روزهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم در برنامه غذایی گنجانده شود تا سلامتی این گروه از افراد نیز به خطر نیفتد.

در سال های اخیر هر روز به جرگه علاقه مندان به رژیم گیاهخواری و وگان افزوده شده و البته پیروی از این رژیم نسبت به سال های قبل نیز راحت تر شده است. دسترسی به مواد غذایی بهداشتی با برچسب وگان در فروشگاه های موادغذایی به  علاقه مندان این رژیم کمک شایانی کرده است. حتی رستوران ها نیز غذاهای گیاهی ارائه می دهند که همین امر باعث تحریک مردم برای امتحان سبک زندگی گیاهی شده است.

ولی باید به علاقه مندان این رژیم غذایی گفت اگر با گیاهخواری و وگان آشنا نیستند و تصویر مبهمی از آن دارند حتما با کمک متخصص تغذیه این رژیم را شروع کنند تا تمام ویتامین ها و مواد مغذی در برنامه غذایی شان گنجانده شود.

رژیم غذایی وگان بر مصرف غذاهای کاملا گیاهی (لوبیا، نخود فرنگی، سبزیجات، میوه ها، مغزها، دانه ها و غلات) با حداقل فرآوری تأکید دارد و تمام محصولات حیوانی (پروتئین های حیوانی، لبنیات، تخم مرغ، محصولات زنبور و …) را حذف می کند. همچنین این رژیم غذایی ممکن است به جنبه های مختلف زندگی فرد نیز تسری یابد و باعث شود برخی از گیاهخواران حتی از لباس، لوازم آرایش، وسایل مراقبت شخصی، داروها و حتی گزینه های تفریحی که از حیوانات تولید می شوند، استفاده نکنند.

از آنجا که در مورد رژیم های گیاهی از دستورالعمل های خاص غذایی پیروی می شود، ممکن است لازم باشد این افراد در مورد دریافت برخی ویتامین ها و مواد معدنی هوشیارتر باشند و هنگام تهیه وعده های غذایی روزانه به ویتامین ها و مواد مغذی توجه خاص داشته باشند به ویژه در روزهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم.

بنابراین بسیار مهم است که گیاهخواران روزانه طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی را بخورند که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی باشد، مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات، آجیل و دانه ها مملو از مواد مغذی هستند و به یک گیاهخوار کمک می کنند تا نیازهای بدن خود را تامین کند./یاهو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ