آغاز قوانین سرسختانه مقابله با کرونا در کره جنوبی

Shabnam Khesal
  گروه ترجمه/الهه زارعی: به دنبال افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی سیاست استفاده از ماسک دستخوش تغییرات جدیدی شده است. به گزارش رویترز، کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد به عنوان بخشی از قوانین جدید فاصله اجتماعی با هدف آماده سازی برای شیوع طولانی مدت کووید-19، سیاست ماسک اجباری خود را […]

 

گروه ترجمه/الهه زارعی: به دنبال افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی سیاست استفاده از ماسک دستخوش تغییرات جدیدی شده است.

به گزارش رویترز، کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد به عنوان بخشی از قوانین جدید فاصله اجتماعی با هدف آماده سازی برای شیوع طولانی مدت کووید-19، سیاست ماسک اجباری خود را به مراکز اسپا، تالارهای عروسی و مکان های دیگر گسترش داده است.

در حالی که کره جنوبی در مهار گسترش ویروس کرونا از بسیاری از کشورهای غربی موفق تر عمل کرده، اما اخیرا با ویروس احیا شده دست و پنجه نرم می کند و در روزهای اخیر موارد جدید روزانه در این کشور به بیش از 100 نفر رسیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی از نیمه شب گذشته تعداد 124 کیس جدید را گزارش کرده . بنابراین استفاده از ماسک در مکان های پرخطر مانند کافه ها، کافی نت ها و … اجباری می شود.

از 7 نوامبر این محدودیت ها به 23 نوع مکان دیگر که شامل فروشگاه های بزرگ، پارک های تفریحی و آرایشگاه ها نیز هستند، گسترش می یابد.

افرادی که در چنین مکان هایی از ماسک استفاده نکنند از 13 نوامبر به پرداخت جریمه نقدی 87.99 دلار محکوم می شوند و صاحبان این مشاغل نیز تا 3 میلیون وون جریمه می شوند.

کره جنوبی همچنین از طرح جدید فاصله اجتماعی اجتماعی پنج طبقه با رویکرد هدفمندتر کردن محدودیت ها برای کاهش تأثیر محدودیت ها بر اقتصاد، مشاغل کوچک و مردم خبر داد.

وزیر بهداشت کره جنوبی گفت: شیوع طولانی مدت کووید-19 تا زمانی که درمان ها و واکسن ها ایجاد شود، اجتناب ناپذیر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ