آیا اهدای خون در دوران کرونا ایمن است

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: در حالی که بیمارستان ها علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا می جنگند، هزاران نفر در سراسر جهان بنابر دلایل دیگر به درمان احتیاج دارند که بسیاری از آنها طی پروسه درمان به خون نیاز دارند. به گزارش ایندیپندنت، در شرایط همه گیری ویروس کرونا کودکان کم خون، افرادی که در تصادفات […]

آیا اهدای خون در دوران کرونا ایمن است

گروه ترجمه/الهه زارعی: در حالی که بیمارستان ها علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا می جنگند، هزاران نفر در سراسر جهان بنابر دلایل دیگر به درمان احتیاج دارند که بسیاری از آنها طی پروسه درمان به خون نیاز دارند.

به گزارش ایندیپندنت، در شرایط همه گیری ویروس کرونا کودکان کم خون، افرادی که در تصادفات مجروح می شوند و … به شدت به خون نیاز پیدا می کنند، اما با توجه به شرایط فعلی اهداکنندگان خون کاهش پیدا کردند و افراد نمی دانند که اهدای خون در این شرایط می تواند ایمن باشد یا خیر؟

اهدای خون باعث نجات جان بسیاری از انسان ها می شود و همیشه به شدت مورد تقاضا است. این سرویس 365 روز در سال مورد نیاز است و کارکنان اختصاصی برای پردازش، آزمایش و توزیع خون اهدایی شبانه روز کار می کنند.

سخنگوی سرویس سلامت همگانی بریتانیا می گوید: هیچ دلیلی بر انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون وجود ندارد.

مراكز در سراسر انگلستان همچنان باز هستند و طیف وسیعی از اقدامات جدید ایمنی اضافی را برای اطمینان از اینكه اهداكنندگان ایمن هستند انجام می دهند و اهداکنندگان خون می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز اهدای خون وارد شوند. طبق اعلام سرویس سلامت همگانی کارکنان مرتب دست های خود را می شویند و از ژل یا محلول های ضدعفونی کننده استفاده می کنند. آنها همچنین به طور مداوم در حال تمیز کردن سطوح مانند صندلی ها، وسایل مرتبط با اهدای خون و … هستند.

اهدای خون طبق راهنمایی های رسمی دولت به عنوان کار ضروری طبقه بندی می شود زیرا به تأمین نیازهای پزشکی افراد آسیب پذیر کمک می کند، این بدان معنی است که رانندگی با اتومبیل خود به یک مرکز اهدای خون محلی یا منطقه ای مشکلی ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ