ویروس کرونا بر روی کاغذ و اسکناس چقدر زنده می‌ماند؟

Farnaz babaeian
  ویروس کرونا فقط سه ساعت بر روی کاغذ زنده می‌ماند. پس اگر کاغذ آغشته به کرونا را در گوشه‌ای از خانه دست نخورده بگذارید، پس از گذشت سه ساعت ویروسی بر روی آن باقی نخواهد ماند. یک متخصص عفونی در خصوص ماندگاری کرونا بر روی کاغذ و اسکناس‌ گفت: این ویروس فقط 3 ساعت […]

ویروس کرونا فقط 3 ساعت بر روی کاغذ و اسکناس زنده می‌ماند!

 

ویروس کرونا فقط سه ساعت بر روی کاغذ زنده می‌ماند. پس اگر کاغذ آغشته به کرونا را در گوشه‌ای از خانه دست نخورده بگذارید، پس از گذشت سه ساعت ویروسی بر روی آن باقی نخواهد ماند.

یک متخصص عفونی در خصوص ماندگاری کرونا بر روی کاغذ و اسکناس‌ گفت: این ویروس فقط 3 ساعت بر روی کاغذ زنده می‌ماند پس اگر کاغذ آغشته به کرونا را در گوشه‌ای از خانه دست نخورده بگذارید، پس از گذشت سه ساعت ویروسی بر روی آن باقی نخواهد ماند.

نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آن‌ها است. مطالعه‌ای که درباره ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شد، نشان داد که این ویروس به مدت ۲۴ ساعت روی سطوح مقوایی و به مدت ۷۲ ساعت روی سطوح پلاستیکی فعال می‌ماند.

بر اساس این مطالعه، زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل ۲۴ ساعت و برای کتاب‌های پوشیده از پلی استر یا سایر پلاستیک‌ها و همچنین مواد پلاستیکی مانند CD و دی وی دی، ۷۲ ساعت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ