سایه شوم کرونا بر سلامت روان سالمندان

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: موسسات سلامت روان نسبت به آسیب های جدی به سلامت روانی افراد در مرحله دوم قرنطینه هشدار دادند. به گزارش ایندیپندنت، مدیران موسسات سلامت روان از دولت خواسته اند تا از اشتباهات موج اول درس بگیرد و آسیب های وارده به روان افراد را در این مرحله به حداقل برساند، چراکه آنها […]

گروه ترجمه/الهه زارعی: موسسات سلامت روان نسبت به آسیب های جدی به سلامت روانی افراد در مرحله دوم قرنطینه هشدار دادند.

به گزارش ایندیپندنت، مدیران موسسات سلامت روان از دولت خواسته اند تا از اشتباهات موج اول درس بگیرد و آسیب های وارده به روان افراد را در این مرحله به حداقل برساند، چراکه آنها خاموشی یک ماهه به دنبال قرنطینه جدید آن هم در فصل پاییز را خطر جدی بر سلامت افراد می دانند.

پل فارمر، مدیر عامل موسسه بهداشت روان ذهن می گوید: این بزرگ ترین آزمایش سلامت روان ما در سال جاری است و این نه تنها مختص مردم است بلکه کادر درمانی که بی وقفه در این مدت مشغول به کار هستند را نیز در برمی گیرد، بنابراین دولت باید از اشتباهات موج اول درس بگیرد و در مرحله جدید سعی کند تا افراد آسیب کمتری ببیند.

همچنین فارمر می افزاید: دولت باید در مرحله جدید قرنطینه از افرادی که احساس تنهایی می کنند، حمایت کند و بسته های حمایتی بهداشت روانی زمستانی که شامل خدمات حضوری و آنلاین می باشد را در نظر بگیرد.

تاثیر قرنطینه بر سلامت روان سالمندان

 

مدیر موسسه سلامت روان ایج نیز می گوید: در صورت تایید شروع دومین مرحله قرنطینه از روز پنجشنبه بسیاری از افراد مسن در معرض آسیب های جدی جسمی و روحی قرار می گیرند.

وی اذعان می دارد: در حال حاضر از هر سه سالمند یک نفر با اضطراب و افسردگی به علاوه تنهایی ناشی از همه گیری ویروس کرونا و عوارض قرنطینه مرحله اول دست و پنجه نرم می کند و با شروع قرنطینه دوم آنها با چالش دیگری روبرو می شوند.

مدیر این موسسه می افزاید: افراد مسن معمولا صبور هستند، اما در این دوره دوم اختلال طولانی مدت در زندگی روزمره و انزوای اجباری به شدت به آنها ضربه می زند. ما نگران هستیم که سالمندان چگونه این چند هفته آینده را تحمل خواهند کرد به خصوص اگر تنها زندگی می کنند و درآمد کمی داشته باشند. سرگرمی ها و ورزش ممکن است به برخی از افراد در ایام قرنطینه کمک کند، اما برای بعضی ها این موارد کافی نیست تا احساس کمبودشان را از بین ببرد.

تاثیر قرنطینه بر تشدید بیماری های روانی افراد

برایان داو، معاون مدیر اجرایی بیماری روانی ری تینک نیز می گوید: احساس انزوای اجتماعی و تنهایی شرایط قرنطینه را سخت تر می کند و با تغییرات قابل توجه در برنامه روزمره و محدودیت دسترسی به شبکه ها و خدمات پشتیبانی تأثیر قابل توجهی در افراد مبتلا به بیماری روانی دارد و این شرایط ممکن است باعث عود بیماری این گروه از افراد شود که بهبود آن سال ها طول بکشد.

این موسسه در مرحله نخست قرنطینه شاهد افزایش نگران کننده افرادی بوده که افکار خودکشی در سر داشتند و به مشاوره برای عبور از این شرایط سخت نیاز مبرم داشتند.

همچنین تحقیقات انجام شده در این موسسه نشان می دهد در قرنطینه اول 79 درصد از افرادی که با بیماری روانی زندگی می کنند اظهار داشته اند که به دلیل همه گیری، وضعیت سلامت روان آنها بدتر شده است. در این گزارش آمده که در مدت شش ماه از آغاز قرنطینه اصلی بیش از 2.3 میلیون نفر برای مشاوره و دریافت اطلاعات از سایت این موسسه بازدید کرده اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ