زنگ خطر برای زنان باردار به صدا درآمد

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/ الهه زارعی: بر اساس نتایج یک تحقیقات جدید زنان باردار با افزایش خطرات ناشی از کووید-19 مواجه هستند، بنابراین باید ضمن زدن ماسک معاشرت خود با دیگران را محدود کنند. به گزارش نیویورک تایمز، مقامات بهداشتی ایالات متحده زنان باردار را به لیست افراد پرریسک در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دادند. […]

گروه ترجمه/ الهه زارعی: بر اساس نتایج یک تحقیقات جدید زنان باردار با افزایش خطرات ناشی از کووید-19 مواجه هستند، بنابراین باید ضمن زدن ماسک معاشرت خود با دیگران را محدود کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات بهداشتی ایالات متحده زنان باردار را به لیست افراد پرریسک در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دادند. در حالی که اغلب زنان باردار آلوده به ویروس کرونا خفیف بیمار شدند، اما بر اساس نتایج یک مطالعه گسترده جدید که ده ها هزار زن باردار دارای علائم کووید-19 در آن مورد بررسی قرار گرفته اند، نشان می دهد این گروه از زنان باید مراقبت های بیشتری را انجام دهند.

این مطالعه نشان داد احتمال نیاز زنان باردار به مراقبت های ویژه، اتصال به دستگاه بای پس قلب و ریه و نیاز دستگاه تنفسی نسبت به زنان غیر باردار در همان سن که علائم کرونا را داشتند، بیشتر بوده است. از همه مهمتر زنان باردار در مقایسه با زنان غیر باردار که علامت دار بودند، 70٪ بیشتر با خطر مرگ مواجه بوده اند.

در این مطالعه 409،462 زن علامت دار در سنین 15 تا 44 را که به ویروس کرونا مبتلا بوده اند مورد بررسی قرار گرفتند که 23434 نفر از آنها باردار بودند.

سرپرست این تیم مطالعاتی می گوید: بدون توجه به وضعیت بارداری خطر مرگ در زنان 15 تا 44 سال پایین است، اما آنچه ما می بینیم وضعیت بارداری خطرات ناشی از این ویروس را افزایش می دهد.

دکتر دنیس جمیسون می افزاید: داده های جدید اهمیت مراقبت های بیشتر برای زنان باردار علیه ویروس کرونا را برجسته می کند، بنابراین این گروه از زنان باید از حضور در تجمعات خودداری کنند و حتی ارتباط با اعضای خانواده خود را نیز محدود کنند و ضمن استفاده از ماسک فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

وی بیان می کند: اما این نتایج نباید باعث شود زنان باردار بترسند و از انجام معاینات دوره ای خود صرف نظر کنند بلکه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی معاینات خود را دنبال کنند و واکسن های مورد نیاز خود مانند آنفلوانزا را نیز دریافت کنند، زنان باردار پس از در دسترس بودن واکسن کووید باید برای ایمنی مقابل کرونا حتما واکسینه شوند.

نتایج یک مطالعه قبلی نشان می داد خطر مرگ بین زنان باردار مبتلا به کوویید محسوس نیست، اما در این مطالعه جدید بیماران باردار 1.7 برابر بیشتر از بیماران غیر باردار احتمال مرگ داشتند.

همچنین یک مطالعه دیگر که روز دوشنبه در سی دی سی منتشر شد، نشان می دهد زنانی که آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت بوده است، در معرض خطر بیشتری برای زایمان زودرس قرار داشتند، بنابراین این یافته های جدید نتایج گزارش های قبلی در مورد خطر بالا برای زایمان زودرس را برجسته تر می کند.

همچنین در میان 610 نوزاد تازه متولد شده که از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند، جواب آزمایش 2.6٪ از آنها مثبت بوده است و بیشترین عفونت در نوزادانی وجود داشت که مادران آنها طی یک هفته پس از زایمان به این ویروس مبتلا  شده بودند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ