سایه خطر کرونا بر سر کودکان

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: بر اساس گزارش جدید آکادمی پزشکی اطفال آمریکا موارد ابتلا به کووید-19 در کودکان در بالاترین رقم از زمان آغاز شیوع این بیماری همه گیری قرار دارد. به گزارش یاهو، بر اساس گزارش آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) 97 هزار کودک طی دو هفته در ماه جولای کرونا مثبت شده بودند که […]

گروه ترجمه/الهه زارعی: بر اساس گزارش جدید آکادمی پزشکی اطفال آمریکا موارد ابتلا به کووید-19 در کودکان در بالاترین رقم از زمان آغاز شیوع این بیماری همه گیری قرار دارد.

به گزارش یاهو، بر اساس گزارش آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) 97 هزار کودک طی دو هفته در ماه جولای کرونا مثبت شده بودند که این رقم نسبت به دو هفته قبل از آن 40 درصد رشد داشته است. در حال حاضر، این آکادمی گزارش جدیدی را منتشر کرده که تعداد موارد ابتلا در آن شوک برانگیز تر است، بیش از 61 هزار کودک فقط در هفته گذشته به کووید-19 مبتلا شده اند.

AAP در این گزارش می گوید: تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-19 در کودکان در این مقطع بیشترین ابتلا از شروع شیوع همه گیری است. همچنین در این مطالعه آمده از 29 اکتبر 853 هزار و 635 ابتلای جدید در کودکان گزار شده است که بیش از 11 درصد از مبتلایان به کودکان اختصاص دارد.

آخرین داده ها روند صعودی ابتلای کودکان به کرونا را نشان می دهد. در ماه اکتبر طبق داده های AAP، تقریبا 200 هزار مورد کودک مبتلا به کرونا گزارش شده است. در حالی که گزارش AAP داده های قوی را ارائه می دهد، اما توضیحی برای اینکه چرا دقیقا این موارد در حال افزایش است، ارائه نداده است. بر اساس اظهارات کارشناسان به احتمال زیاد چندین عامل مختلف باید در روند رو به افزایش مبتلایان نقش داشته باشد.

یک پزشک بیماری عفونی کودکان به یاهو می گوید: این اعداد بازتاب دهنده آنچه که در جامعه اتفاق می افتد، است به احتمال زیاد کودکان در تماس با اعضای خانواده به این ویروس آلوده می شوند.

دکتر خوان سی سالازار، معاون اجرایی امور آکادمیک در مرکز پزشکی کودکان کنتیکت نیز اذعان می دارد: بی شک گسترش این ویروس جامعه کودکان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. بچه ها در جامعه هستند، مدرسه می روند و با بزرگسالانی که به طور بالقوه آلوده هستند دور هم جمع می شوند. این یک ویروس گسترده است و هیچ عنصری از جامعه از جمله کودکان را امان نمی دهد.

وی می گوید: ناتوانی مقابله با کرونا در کودکان ریشه در رفتار بزرگسالان دارد، بنابراین  این گروه از جامعه باید فاصله اجتماعی و ماسک زدن را جدی بگیرند. در حال حاضر با تغییر فصل و سرد شدن هوا افراد بیشتر در محیط های بسته دور هم جمع می شوند که این خطر گسترش ویروس را افزایش می دهد. در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خطر بازگشت کرونا به سمت کودکان وجود دارد.

والدین برای حفظ امنیت کودکان چه کاری می توانند انجام دهند؟

کارشناسان می گویند: قوانین پیشگیری از کووید-19 هنوز هم اعمال می شود، یعنی والدین باید از ماسک مناسب سن کودکان در مکان های عمومی استفاده کنند، ضمن رعایت فاصله اجتماعی باید کودکان را به رعایت اصول بهداشت فردی تشویق کرد.

معاون اجرایی امور آکادمیک در مرکز پزشکی کودکان کنتیکت اظهار می کند: متاسفانه گارد خود را در همه گیری پایین آورده ایم، در نتیجه ویروس بسیار سریع گسترش می یابد.

وی می افزاید: من بسیار نگران هستم، طی دو سه ماه آینده باید برای تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا آماده باشیم، چراکه به هیچ وجه و هیچ شکلی این ویروس را کنترل نکرده ایم و این ویروس به هیچ گروهی رحم نخواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ