تاثیر مثبت اندیشی بر عملکرد حافظه

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/الهه زارعی: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که احساس اشتیاق و نشاط بیشتری می کنند در واقع مثبت اندیش هستند با افزایش سن کمتر دچار افت حافظه می شوند. به گزارش ساینس دیلی، ما ممکن است آرزو کنیم برخی از خاطرات مان را هرگز فراموش نکنیم، اما بسیاری از عوامل جسمی […]

تاثیر مثبت اندیشی بر عملکرد حافظه

گروه ترجمه/الهه زارعی: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که احساس اشتیاق و نشاط بیشتری می کنند در واقع مثبت اندیش هستند با افزایش سن کمتر دچار افت حافظه می شوند.

به گزارش ساینس دیلی، ما ممکن است آرزو کنیم برخی از خاطرات مان را هرگز فراموش نکنیم، اما بسیاری از عوامل جسمی و عاطفی می توانند بر توانایی ما در حفظ اطلاعات وخاطرات مان در طول زندگی تأثیر منفی بگذارند.

یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که احساس اشتیاق و نشاط بیشتری می کنند با افزایش سن کمتر دچار کاهش حافظه می شوند. در این تحقیق داده های 991 بزرگسال آمریکایی میانسال و مسن در سه بازه زمانی بین 1995 و 1996، 2004 و 2006 و 2013 و 2014 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در این ارزیابی شرکت کنندگان در مورد طیف وسیعی از احساسات مثبتی که طی 30 روز گذشته تجربه کرده بودند، گزارش دادند. در دو ارزیابی نهایی، شرکت کنندگان همچنین تست های عملکرد حافظه که شامل یادآوری کلمات بلافاصله پس از بیان آنها و 15 دقیقه بعد آن بود، انجام دادند.

مثبت اندیشی و کاهش حافظه

همچنین محققان ارتباط بین تأثیر مثبت اندیشی و کاهش حافظه را بر اساس فاکتورهایی مانند سن، جنس، تحصیلات، افسردگی، تأثیر منفی و برون گرایی نیز در نظر داشتند.

کلودیا هاز، استادیار دانشگاه نورث وسترن و نویسنده ارشد این تحقیق گفت: یافته های ما نشان می دهد حافظه با افزایش سن کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: ریشه افسردگی و استرس مزمن چیست؟

امیلی هیتنر، فارغ التحصیل دکترا از دانشگاه نورث وسترن و نویسنده اصلی این تیم تحقیقاتی نیز افزود: افت حافظه در افرادی با سطح مثبت اندیشی بیشتر در طی تقریبا یک دهه شیب کمتری دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ