6 راه آرام بخش برای روزهای سخت کرونایی

Shabnam Khesal
چیزی که به طور قطع در سال 2020 وجود داشته و دارد، نبود اطمینان و ابهام درباره کرونا، آشفتگی های مالی، اجتماعی، شغلی، اقتصادی و … است.به گزارش هلث لاین، همه گیری کووید-19 بیشتر ابعاد زندگی ما را تحت شعاع قرار داده و مشکلاتی را در زمینه مالی، اجتماعی، شغلی و اقتصادی ایجاد کرده است.در […]

چیزی که به طور قطع در سال 2020 وجود داشته و دارد، نبود اطمینان و ابهام درباره کرونا، آشفتگی های مالی، اجتماعی، شغلی، اقتصادی و … است.به گزارش هلث لاین، همه گیری کووید-19 بیشتر ابعاد زندگی ما را تحت شعاع قرار داده و مشکلاتی را در زمینه مالی، اجتماعی، شغلی و اقتصادی ایجاد کرده است.در کنار این موارد انتخابات آمریکا هم منجر شد نبود اطمینان و اضطراب در بالاترین حد خود قرار بگیرد چراکه افراد بسیاری چشم به اخبار دوخته بودند تا بفهمند رئیس جمهوری بعدی کیست.

با گذشت زمان، نبود اطمینان و ابهام می تواند صدمات زیادی به سلامتی ما وارد کند که می تواند باعث ایجاد اضطراب و افسردگی شود که منبع بسیاری از بیماری های جسمی هستند.اما خبر خوب این است که نبود اطمینان را می توان با چند استراتژی مفید کاهش داد و حتی فشار این موضوع آزاردهنده را قابل کنترل تر کرد.

در اینجا 6 روش وجود دارد که کارشناسان بهداشت روان توصیه می کنند اگر با نبود اطمینان زندگی می کنید، آنها را امتحان کنید.

کمی از اخبار دور شوید

به گفته دکتر شری بنتون، روانشناس موسسه لنوکس یکی از راهکارهای مقابله با عدم اطمینان این است که از اخبار و تلویزیون فاصله بگیرید و به جای دنبال کردن اخبار به صورت مداوم ساعات مشخصی را برای دیدن آن اختصاص دهید.

تمرکز روی آنچه که می توانید کنترل کنید

در حال حاضر بسیاری از اتفاقات از کنترل ما خارج است. بریتنی لموندا، دکتر اعصاب و روان ارشد در موسسه لنوکس می گوید: مردم گاهی اوقات احساس می کنند نگران بودن در مورد چیزی می تواند احساس کنترل بیشتری در آنها ایجاد کند، اما باید بدانیم نگرانی نتیجه و اوضاع را تغییر نخواهد داد، بنابراین به دنبال چیزهایی باشید که می توانید در زندگی خود کنترل کنید و نه چیزهایی که نمی توانید.

تمرکز روی موفقیت ها و شکرگزاری

کمی وقت بگذارید تا به موفقیت های گذشته یا نعمت هایی که دارید فکر کنید و نسبت به آنها شکرگزار باشید. انجام این کار نه تنها عشق و سپاس را جایگزین احساسات منفی می کند، بلکه به شما یادآوری می کند که قبلا بر روزهای سخت هم غلبه کرده اید و می توانید دوباره این کار را انجام دهید.

موفقیت به این معنی است که با چالش های دیگری در گذشته نیز مواجه شدید و آن را پشت سر گذشته اید و این درباره اتفاقات حال حاضر نیز رخ می دهد.

ورزش کنید

بنتون می گوید یکی از بهترین توصیه های او در این روزها برای مقابله با نبود اطمینان ورزش است و اینکه از نظر جسمی تحرک داشته باشید. ورزش تقویت کننده طبیعی خلق و خوی است و فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که سیستم کورتیزول را خاموش کنیم تا بتوانیم بهتر بخوابیم، بهتر غذا بخوریم و کل بدن ما احساس بهتری داشته باشد.

مراقبت از خود را تمرین کنید

در زمان نبود اطمینان مهم است که با خود مهربان، صبور و ملایم باشید و مراقبت از خود را انجام دهید، خواه این کار با مطالعه، بازی گلف، آشپزی و … تحقق یابد. بنتون می گوید: هر کاری که شما را از همه اینها دور می کند را انجام دهید. وقتی کاری انجام می دهیم که باعث خوشحالی ما می شود بدن اندورفین آزاد می کند که به کاهش درد و تقویت لذت کمک می کند.

بیشتر بخوانید:سایه شوم کرونا بر سلامت روان سالمندان

به یاد داشته باشید، این نیز بگذرد

لموندا می گوید درک می کند که در حال حاضر ملت در برزخ قرار گرفته اند، اما الان تنها کاری که می توان انجام داد، صبر است.

برای بسیاری از افراد، نبود اطمینان از لحظه فعلی می تواند فشار بیشتری را نسبت به نتیجه به آنها وارد کند، صرف نظر از اینکه آیا نتایج اتفاقات رخ داده منفی یا مثبتی باشد. لموندا توصیه می کند قدمی به عقب برداشته و با مرور گذشته درمی یابید که این لحظات نیز گذراست. به خود یادآوری کنیم به پایان نزدیک هستیم و این موارد نیز مانند بسیاری از اتفاقات تلخ گذشته نیز می گذرد.ترجمه:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ