آرژانتین هم واکسن آکسفورد را می خرد

Shabnam Khesal
طی توافق صورت گرفته بین آرژانتین با شرکت داروسازی آسترازنکا این کشور هم 22 میلیون دوز از واکسن آکسفورد را می خرد. به گزارش رویترز، آرژانتین با شرکت داروسازی آسترازنکا برای دریافت 22 میلیون دوز از واکسن آکسفورد با هدف تحویل در نیمه اول سال آینده به توافق رسیده است. این شرکت داروسازی طی بیانیه […]

طی توافق صورت گرفته بین آرژانتین با شرکت داروسازی آسترازنکا این کشور هم 22 میلیون دوز از واکسن آکسفورد را می خرد.

به گزارش رویترز، آرژانتین با شرکت داروسازی آسترازنکا برای دریافت 22 میلیون دوز از واکسن آکسفورد با هدف تحویل در نیمه اول سال آینده به توافق رسیده است.

این شرکت داروسازی طی بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد زمان تحویل واکسن بستگی به نتایج آزمایش ها و اخذ تاییدیه های لازم توسط مقامات نظاراتی دارد.

آرژانتین که روند نزولی موارد جدید ابتلا به کرونا را آغاز کرده، امیدوار است بین دسامبر تا ژانویه حدود 10 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک ۵ روسیه و دوز کمتری از واکسن فایزر را نیز دریافت کند.

آرژانتین با وجود پشت سر گذاشتن قرنطینه شدید در ماه مارس، اما در فهرست کشورهای آسیب دیده از این ویروس قرار دارد و تاکنون 1.23 میلیون بیمار و 33 هزار و 136 مورد مرگ را به ثبت رسانده است.

 

بیشتر بخوانید:خبر خوش درباره واکسن آکسفورد

نهادهای نظارتی هنوز هیچ واکسنی را تائید نکرده اند، اما آزمایش های بزرگ جهانی در این زمینه در حال انجام است و انتظار می رود نتایج اولیه در ماه نوامبر و دسامبر ارائه شود.

ترجمه:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ