از قرص ونوستات چه می دانید؟

Shabnam Khesal
یکی از قرص های کاهش وزن امروزی که تحقیقات متعددی در سراسر جهان برای آن انجام شده است، قرص ونوستات است. این داروی کاهش وزن تاثیرات متعددی بر بدن به همراه دارد که به کاهش وزن سریع تر می انجامد. قرص ونوستات در طب جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان برخی علائم […]

یکی از قرص های کاهش وزن امروزی که تحقیقات متعددی در سراسر جهان برای آن انجام شده است، قرص ونوستات است. این داروی کاهش وزن تاثیرات متعددی بر بدن به همراه دارد که به کاهش وزن سریع تر می انجامد.

قرص ونوستات در طب جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان برخی علائم نارسایی مزمن وریدی موثر بوده است. علائم نارسایی مزمن وریدی شامل درد یا حساسیت پاها، واریس، خارش یا تورم پاها و احتباس مایعات یا تورم و پف کردن مچ پاها یا خود پاهاست.

سایر موارد درمانی قرص ونوستات که به اثبات نرسیده اند شامل درمان تب، سرفه، اسهال، بواسیر، بزرگ شدن پروستات، قطع قاعدگی و تورم ناشی از آرتروز و رگ به رگ شدن یا شکستگی استخوان است.

تاثیر قرص ونوستات در درمان هرگونه بیماری پزشکی قطعی نیست و مصرف دارویی این محصول توسط FDA تأیید نشده است. از این رو، این دارو نباید به جای داروهای تجویز شده توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

قرص ونوستات اغلب به عنوان مکمل گیاهی به فروش می رسد. برای بسیاری از ترکیبات گیاهی، هیچ استاندارد قانونی برای ساخت وجود ندارد. از این رو، برخی از مکمل های عرضه شده در بازار آلوده به فلزات سمی یا داروهای دیگر هستند. برای به حداقل رساندن خطر آلودگی، مکمل های گیاهی یا تقویتی را باید از مراکز معتبر خریداری نمایید.

نکاتی که باید پیش از مصرف قرص ونوستات به آن ها توجه داشت:

اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، حتما قبل از مصرف قرص ونوستات، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در میان بگذارید. این شرایط عبارت اند از:

اختلال خونریزی یا لخته شدن خون

دیابت

بیماری های کبدی و کلیوی

اختلال معده یا روده

بیماری احتقانی قلب

صرع

آسم

سردردهای میگرنی

حساسیت به لاتکس

در کنار مصرف قرص ونوستات باید از مصرف چه مواردی خودداری کرد؟

از مصرف دانه، پوست، گل یا برگ های خام قرص ونوستات اجتناب کنید. مصرف خوراکی این مواد خطرناک است و ممکن است عوارض جانبی مهلکی در پی داشته باشد.

از مصرف قرص ونوستات همراه با سایر مکمل های گیاهی تقویتی که می توانند قند خون را کاهش دهند، مانند آلفا لیپوئیک اسید، کرومیوم، پنجه شیطان، شنبلیله، سیر، صمغ گوار، پاناکس جینسینگ، پسیلیوم، جینسینگ سیبری و … خودداری کنید.

همچنین از مصرف قرص ونوستات همراه با مکمل های گیاهی تقویتی که می توانند بر لخته شدن خون تأثیر بگذارند خودداری کنید. این موارد شامل گلپر (دونگ کوای)، فلفل دلمه ای، میخک، دانشن، سیر، زنجبیل، جینکو، جینسینگ پاناکس، صنوبر، شبدر قرمز، زردچوبه و بید است.

بیشتر بخوانید: قرص ونوستات چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

 

عوارض جانبی قرص ونوستات 

در صورت مشاهده هر یک از این علائم واکنش آلرژیک همچون کهیر، تنفس دشوار و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

اگرچه همه عوارض جانبی قرص ونوستات شناخته نشده است، اما تصور می شود که مصرف کوتاه مدت قرص ونوستات خطری در پی نداشته باشد.

در صورت بروز هر یک از موارد زیر، مصرف قرص ونوستات را متوقف کنید و بلافاصله با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

ترجمه:فرزانه پاشایی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ