سایه خطر نارسایی قلبی بر سر دیابتی ها

Shabnam Khesal
  محققان هشدار می دهند دیابت کنترل نشده می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. به گزارش ساینس دیلی، نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت دلیل محکمی بر این است که چرا بیماران دیابتی باید به صورت منظم وضعیت خود را کنترل کنند و تحت نظر پزشک باشند. محققان هشدار داده اند دیابت خطر […]

 

سایه خطر نارسایی قلبی بر سر دیابتی ها

محققان هشدار می دهند دیابت کنترل نشده می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

به گزارش ساینس دیلی، نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت دلیل محکمی بر این است که چرا بیماران دیابتی باید به صورت منظم وضعیت خود را کنترل کنند و تحت نظر پزشک باشند. محققان هشدار داده اند دیابت خطر عمده برای تصلب شرایین است که در نهایت منجر به انسداد عروق کرونر می شود. مشکلات قلبی خطری برای افراد دیابتی محسوب می شود که اکنون محققان دریافته اند دیابت عامل خطر مستقل برای نارسایی قلبی است.

به گفته یک متخصص در هند، در صورت کنترل نکردن دیابت احتمال دارد فرد به کاردیومیوپاتی یا بیماری التهابی عضله قلب مبتلا شود که در نتیجه آن ظرفیت پمپاژ قلب به تدریج کاهش می یابد.

یک متخصص مرکز مایو کلینیک آمریکا نیز در این زمینه می گوید: دیابت عامل خطری عمده برای تصلب شرایین محسوب می شود که با انسداد عروق کرونر منجر به حمله یا سکته قلبی می شود.

وی می افزاید: به دلیل سکته قلبی عضله قلب ضعیف می شود و در نهایت قلب به عنوان پمپ از کار می افتد و منجر به نارسایی احتقانی قلب می شود.

نتایج این تحقیق که در مجموعه مقالات کلینیک مایو منتشر شده است در آن تاثیر طولانی مدت دیابت را بر نارسایی قلبی مورد ارزیابی قرار گرفته که نتایج آن نشان می دهد بیماران دیابتی در مقایسه با افراد غیر دیابتی بیشتر در معرض خطر افزایش نارسایی قلبی قرار دارند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ