افزایش خودکشی در سایه شوم کرونا

Shabnam Khesal
درپی اثرات مخرب و منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا تعداد خودکشی ها در ژاپن افزایش یافته است. به گزارش رویترز، داده های روز سه شنبه نشان می دهد تعداد خودکشی ها در ژاپن برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر نیز افزایش داشته و به بالاترین سطح خود در بیش از پنج سال رسیده […]

خودکشی

درپی اثرات مخرب و منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا تعداد خودکشی ها در ژاپن افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، داده های روز سه شنبه نشان می دهد تعداد خودکشی ها در ژاپن برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر نیز افزایش داشته و به بالاترین سطح خود در بیش از پنج سال رسیده است که برخی از فعالان معتقدند تاثیر اقتصادی ویروس کرونا به ویژه زنان را به سمت خودکشی می کشاند.

طبق اطلاعات اولیه پلیس تعداد کل خودکشی های ماه اکتبر 2 هزار و 153 مورد بوده است که نسبت به ماه قبل بیش از 300 مورد افزایش داشته و بالاترین آمار ماهانه از ماه می سال 2015 محسوب می شود.

از موارد خودکشی در ماه اکتبر، 851 نفر زن بودند که 82.6 درصد نسبت به ماه مشابه سال 2019 افزایش داشته است و تعداد خودکشی در بین مردان 21.3 درصد افزایش داشته است.

فعالان می گویند موارد خودکشی به طور مداوم در ماه ژوئیه در حال کاهش بود، اما پس از تأثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد آن بار دیگر افزایش یافته است.

زنانی که به احتمال زیاد مشغول کار غیردائمی در صنایع خرده فروشی یا خدمات هستند تحت تأثیر ویروس کرونا در معرض خطر از دست دادن شغل شان قرار دارند و در طول اعصار در ژاپن خودکشی راهی برای جلوگیری از شرم و بی آبرویی بوده است.

برای سال های طولانی دریافت کمک از روانشناسان و روانپزشکان در ژاپن صورت خوشی نداشته و ژاپن تمایز جدی در بالاترین میزان خودکشی در میان کشورهای گروه هفت دارد، اما هنگامی که خودکشی در سال 2003 به حداکثر 34 هزار و 427 رسید، سیاست گذاران برنامه جامعی برای پیشگیری از روند رو به افزایش و نگران کننده خودکشی تهیه کردند که در سال 2007 آغاز شد.

تلاش های ترکیبی دولت و شرکت ها که شامل شناسایی گروه های در معرض خطر، بازنگری در اضافه کاری و تسهیل مشاوره بود خودکشی ها را در سال گذشته به بیش از 20 هزار نفر کاهش داد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ