اضطراب در کودکان را جدی بگیرید

Shabnam Khesal
کودکان مبتلا به اضطراب در بیماری همه گیر کرونا نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارند. بله در حال حاضر شرایط اضطراب آور است و همه ما مضطرب هستیم، اما قرارگیری کودک مضطرب در شرایط همه گیری کرونا سخت تر است، اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلالات بهداشت روان در کودکان و نوجوانان محسوب می شود […]

کودکان مبتلا به اضطراب در بیماری همه گیر کرونا نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارند.

بله در حال حاضر شرایط اضطراب آور است و همه ما مضطرب هستیم، اما قرارگیری کودک مضطرب در شرایط همه گیری کرونا سخت تر است، اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلالات بهداشت روان در کودکان و نوجوانان محسوب می شود که قبل از همه گیری هم وجود داشته است و می توانند با سایر مشکلات بهداشت روان به ویژه افسردگی مرتبط باشند.

به گزارش نیویورک تایمز، اضطراب می تواند کودکان را به اتاق های اورژانس و بستری شدن در بیمارستان های روانپزشکی بکشاند و در این شرایط خاص استرس و اضطراب برخی کودکان افزایش یافته، والدین دارای کودکان مضطرب خود دست پاچه می شوند که چگونه با آنها در مورد پیچیدگی های زندگی در سال 2020 صحبت کنند بنابراین در این شرایط باید از کمک های تخصصی استفاده کنند.

پاتریشیا ایبزیاکو، رئیس همیار خدمات بالینی در بخش روانپزشکی و علوم رفتاری بیمارستان بوستون می گوید: در بیمارستان کودکان بوستون در ماه های اول همه گیری و تعطیلی عمومی حجم مراجعه کودکان و نوجوانان دارای مشکلات روحی و روانی به اورژانس کاهش یافت.

این بیماری از تابستان تا پاییز افزایش یافته، بنابراین نیاز کودکان و نوجوانان به مشاوره و درمان به دلیل طولانی شدن روند همه گیری بیشتر می شود.

ایبزیاکو می افزاید: بیشترین میزان مراجعه کننده های کودک طی همه گیری به بیمارستان به آنهایی تعلق می گیرد که دارای افکار خودکشی هستند بسیاری از آنها اضطراب را نیز تجربه می کنند، گاهی اوقات زمینه های اختلالات اضطرابی را دارند. نوجوانانی که دچار اختلالات خوردن می شوند، اغلب دچار اضطراب می شوند. کودکان مبتلا به ناتوانی در رشد و رفتارهای برهم زننده منعکس کننده اضطراب هستند زیرا بیماری همه گیر برنامه های منظم آنها را مختل می کند.

دکتر ایبزیاکو اذعان می دارد: حتی در یک زمان و شرایط اضطراب آور، اضطراب قابل درمان است. مدیریت خط اول اضطراب، درمان است. رفتار درمانی شناختی همان چیزی است که ما برای کودکان و نوجوانان استفاده می کنیم. این شامل درک روند فكر اضطراب زا و چگونگی تاثیر آن بر احساسات و رفتارها و كمك به كودك در تغییر فرم یا تغییر افكار مشكل آفرین است.

بعضی از کودکان بسته به شدت علائم ممکن است به دارو نیز نیاز داشته باشند. کودکانی که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند حداقل برای شروع ممکن است در یک برنامه روزانه نیاز به درمان داشته باشند در حالی که دیگران با قرار هفتگی خوب خواهند شد. خیلی خوب است اگر والدین بتوانند با یک متخصص اطفال یا مراقبت های اولیه ارتباط برقرار کنند و سعی کنند با یک مشاور یا درمانگر ارتباط برقرار کنند.

دکتر ایبزیاکو عنوان می کند: قبل از همه گیری اضطراب مربوط به مدرسه یک مشکل رایج بوده، اما آنچه آنها الان مشاهده می کنند با پیامدهای همه گیری آمیخته شده است که منعکس کننده تغییرات سال تحصیلی و عدم اطمینان عمومی در مورد مدت زمان ادامه این امر است.

روال و ساختار مهم است و می تواند به همه ما کمک کند تا با اضطراب مقابله کنیم این موارد برای کودکان خردسال، کودکان مدرسه، بزرگسالان و بزرگسالان نیز مهم است. حتی مشاوره های آنلاین هم می تواند برای کودکان دچار اضطراب کمک کننده باشد.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ