فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی/ قاتل خاموش در کمین زنان مجرد

Shabnam Khesal
فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد که علت اصلی مرگ و میر در زنان و مردان محسوب می شود، گرچه همه ما می دانیم اضافه وزن، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب از جمله عوامل جسمی هستند که خطر ابتلا به فشار خون را افزایش […]

فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد که علت اصلی مرگ و میر در زنان و مردان محسوب می شود، گرچه همه ما می دانیم اضافه وزن، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب از جمله عوامل جسمی هستند که خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهند، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد برخی از تاثیرات اجتماعی مانند وضعیت تاهل نیز با این بیماری ارتباط دارد. به گزارش ایندیانیوز، طبق داده های بار جهانی، بیماری فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی بالا منجر به مرگ 1.63 میلیون نفر در هند در سال 2016 شده است.

مطالعه

در مطالعه اخیر منتشر شده در ژورنال فشار خون، دانشمندان داده های 28هزار و 238 زن و مرد کانادایی 45 تا 85 ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این افراد در یک مطالعه مداوم در مورد روند پیری شرکت داشتند. از این داده ها برای تعیین ارتباط بین وضعیت تاهل، وضعیت زندگی، اندازه شبکه اجتماعی و مشارکت اجتماعی و فشار خون بالا بر اساس جنسیت استفاده شد.

یافته ها

این مطالعه تاثیر وضعیت تاهل بر خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان را نشان داد. زنان مجرد در مقایسه با زنان متاهل 28 درصد خطر پرفشاری خون دارند، زنان مطلقه 21 درصد و زنان بیوه 33 درصد خطر بیشتری برای ابتلا دارند.

بیشتربخوانید:فشار خون بالا چیست و علائم و عوارض آن کدام است؟

بیشتربخوانید:این نوشیدنی سرخ به کاهش فشار خون کمک می کند

بیشتربخوانید:7 روش خانگی بی نظیر برای کنترل فشار خون

مشخص شد وقتی صحبت از فشار خون بالا خطر ابتلا به سکته مغزی بالا می شود، به نظر می رسد مردان مجرد از موقعیت خود بیشتر لذت می برند چراکه مردان مجرد در مقایسه با مردان متاهل کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند. داشتن دوستان کمتر خطر ابتلا به فشار خون بالا را در زنان افزایش می دهد، بر اساس این مطالعه زنانی که دوستان کمتری داشتند، 15 درصد بیشتر در معرض خطر فشار خون بالا قرار داشتند.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ