نکات ساده برای محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

Shabnam Khesal
با افزایش آلودگی هوا مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت می شود. هر بار که از خانه خارج می شوید صورت نخستین و بیشترین قسمت بدن است که در معرض آلودگی قرار می گیرد که این موضوع می تواند به سلامت پوست آسیب وارد کند. قرار گرفتن در معرض آلودگی و دود می تواند باعث […]

سلامتی پوست الو

با افزایش آلودگی هوا مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت می شود. هر بار که از خانه خارج می شوید صورت نخستین و بیشترین قسمت بدن است که در معرض آلودگی قرار می گیرد که این موضوع می تواند به سلامت پوست آسیب وارد کند. قرار گرفتن در معرض آلودگی و دود می تواند باعث ایجاد علائم اولیه پیری، آکنه و حتی تحریک پوست شود.

به گزارش ان دی تی وی، این آلاینده ها ضمن تحریک پوست می توانند منافذ پوستی را ببندند و باعث آکنه و جوش شوند، همچنین می توانند باعث خارش، درماتیت (التهاب پوست) شوند که ممکن است با خشک کردن پوست منجر به اگزما و سایر مشکلات مرتبط با پوست شود.

در اینجا چند نکته ساده برای مراقبت از پوست آورده شده است:

پاکسازی

اساسی ترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از یک پاک کننده متناسب با پوست صورت خود برای اینکه تمام آلودگی های موجود روی پوست را از بین ببرید.

مرتبا لایه برداری کنید

پوست را به لایه برداری منظم عادت دهید، این می تواند به خلاص شدن پوست از سلول های مرده کمک کند. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

استفاده از ماسک صورت

پوشاندن صورت با ماسک نیز حین بیرون رفتن از خانه ایده خوبی است زیرا از صورت شما در برابر آلودگی ها تا حدودی محافظت می کند.

بیشتربخوانید:مراقبت های ساده اما الزامی از پوست در خانه

استفاده از رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین

رژیمم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین می تواند به بهبود کیفیت پوست کمک کند به ویژه هنگامی که در معرض بسیاری از آلاینده ها باشد. غذاهای غنی از ویتامینC ، E، امگا 3، بتاکاروتن مانند پرتقال، بادام، دانه های کتان و اسفناج برای پوست مفید هستند.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ