کاهش وزن با این 5 ماده غذایی سالم

Shabnam Khesal
اینترنت پر از برنامه های کاهش وزن است و هر یک از آنها ادعا می کند این مقدار کیلوگرم اضافی را برای شما کاهش می دهد. در حالی که برخی از این برنامه ها واقعا معجزه می کنند، اما برنامه های زیادی وجود دارد که به هیچ نتیجه مثبتی در جهت کاهش وزن منجر نمی […]

اینترنت پر از برنامه های کاهش وزن است و هر یک از آنها ادعا می کند این مقدار کیلوگرم اضافی را برای شما کاهش می دهد. در حالی که برخی از این برنامه ها واقعا معجزه می کنند، اما برنامه های زیادی وجود دارد که به هیچ نتیجه مثبتی در جهت کاهش وزن منجر نمی شود.

بنابراین قبل از اینکه بخواهید چای سبز را جایگزین چای سیاه کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. در اینجا به پنج ماده غذایی که کاملا سالم هستند، اما به تحقق هدف شما برای کاهش وزن کمک نمی کند پرداخته می شود.

چای سبز

ادعا می شود چای سبز پر از آنتی اکسیدان است که سلامتی شما را تامین می کند. همچنین شواهد اندکی وجود دارد که چای سبز می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد، اما باید گفت این چای اگر با رژیم کم کالری مصرف شود قطعا می تواند در سوزاندن کالری کمک کننده باشد، اما مصرف چای سبز به تنهایی فواید اندکی برای کاهش وزن دارد.

فلفل تند

مطالعات زیادی وجود دارد که ادعا می کنند کپسایسین ماده شیمیایی موجود در فلفل تند می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، اما مقدار مورد استفاده در بیشتر مطالعات بیش از آن چیزی است که یک فرد عادی بتواند بخورد. مصرف یک دوم قاشق چایخوری فلفل تند در سوزاندن حدود 10 کالری به شما کمک می کند نه آن مقداری که تصور می کنید.

غذاهای پر پروتئین

درست است که هضم پروتئین انرژی بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها دارد، اما کالری پروتئین ها از کربوهیدرات نیز بیشتر است که باعث مساوی شدن مصرف این دو ماده می شود، بنابراین وقتی پروتئین مصرف می کنید، کالری بیشتری می خورید و کالری بیشتری می سوزانید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط “MCT” ​​است که گفته می شود MCT به خوبی در بدن ذخیره نمی شود و باعث از بین رفتن چربی می شود، اما مطالعات همچنین نشان می دهند مصرف تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​به جای تری گلیسیرید با زنجیره بلند منجر به کاهش وزن نمی شود.

سرکه سیب

مردم به فواید مختلف سرکه سیب برای سلامتی ایمان دارند، اما هنوز هیچ مطالعه ای دال برای کاهش وزن با این سرکه وجود ندارد. به علاوه، مصرف سرکه سیب بدون رقیق شدن باعث اسیدیته و فرسایش مینای دندان می شود.

بیشتربخوانید:چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم؟

بیشتربخوانید:کاهش وزن بدون استفاده از سبزیجات

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ