روز جهانی دیابت متفاوت در سال 2020

Shabnam Khesal
امسال روز جهانی دیابت طی یک بیماری همه گیر جهانی اتفاق افتاده که در حال حاضر جان بیش از یک میلیون نفر را گرفته است. مبتلایان به دیابت از جمله افرادی هستند که در این همه گیری بیش از دیگران هزینه پرداخت کرده اند، چراکه نه تنها در معرض خطر بیشتری از بیماری شدید کووید-19 […]

امسال روز جهانی دیابت طی یک بیماری همه گیر جهانی اتفاق افتاده که در حال حاضر جان بیش از یک میلیون نفر را گرفته است. مبتلایان به دیابت از جمله افرادی هستند که در این همه گیری بیش از دیگران هزینه پرداخت کرده اند، چراکه نه تنها در معرض خطر بیشتری از بیماری شدید کووید-19 و مرگ ناشی از آن در هنگام آلودگی قرار دارند بلکه بسیاری از آنها به دلیل اختلال پیش آمده در خدمات بهداشت و درمان در دسترسی به درمان مورد نیاز خود نیز دچار مشکل شده اند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، همه گیری وضعیتی را تشدید کرده که از قبل هم بسیار نگران کننده بوده است. WHO تخمین می زند 6 درصد از جمعیت جهان به دیابت مبتلا هستند که تعداد کل مبتلایان امروز چهار برابر سال 1980 است.

به علاوه، این تعداد در کشورهای با درآمد کم و متوسط که کمترین تجهیزات برای ارائه درمان را دارند به سرعت در حال افزایش است، بنابراین اوضاع پیش آمده به یک واکنش جدی و یکپارچه از سوی همه سازمان هایی که در زمینه نظارت، پیشگیری و درمان دیابت فعالیت می کنند، نیاز دارد.

بیشتربخوانید:علائم کرونا در بیماران دیابتی

سازمان بهداشت جهانی در روز دیابت توافقنامه جهانی دیابت را که یک رویکرد جامع و فراگیر برای حمایت از کشورها در اجرای برنامه های موثر برای پیشگیری و مدیریت دیابت است را اعلام می کند.

سازمان بهداشت جهانی تمام موارد موجود برای پیشگیری و مدیریت دیابت چه موجود و چه جدید را در قالب یک بسته جمع آوری خواهد کرد. برای پیشگیری، تمرکز ویژه ای بر کاهش چاقی، به ویژه در میان جوانان خواهد بود و برای درمان، بهبود دسترسی به داروها و فناوری های دیابت به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کلید موفقیت در این توافق نامه هم سویی و اقدام واحد در همه بخش های دولتی، خصوصی و موسسات خیریه است.

ترجمه:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ