نکاتی برای غلبه بر سرماخوردگی در روزهای کرونایی

Shabnam Khesal
با افزایش سطح آلودگی هوا افراد علائم سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و تب را بیشتر تجربه می کنند، خشکی چشم، آبریزش بینی، گلو درد، سردرد و حالت تهوع از دیگر علائم شایع در فصل سرما است. به گزارش ایندیاتایمز، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در خانه، ماسک های ضد آلودگی در محیط بیرون و … […]

با افزایش سطح آلودگی هوا افراد علائم سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و تب را بیشتر تجربه می کنند، خشکی چشم، آبریزش بینی، گلو درد، سردرد و حالت تهوع از دیگر علائم شایع در فصل سرما است.

به گزارش ایندیاتایمز، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در خانه، ماسک های ضد آلودگی در محیط بیرون و … از مواردی است که می توانیم برای نجات خود از آلودگی های ناخوشایند انجام دهیم.

اما از آنجا که نمی توانید به طور کامل بیرون رفتن از خانه را متوقف کنید در اینجا چند تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی آورده شده است که می تواند به کاهش تاثیرات آلودگی هوا کمک کند. داروهای خانگی ضمن پاک سازی مسیر تنفسی، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند.

آب نیشکر مصرف کنید

آب نیشکر به راحتی در بازار موجود است، اگر این آب میوه را دوست ندارید می توانید نیشکر خام را بجوید تا از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. این به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک می کند و به سیستم ایمنی بدن شما تقویت مورد نیاز را می بخشد. همچنین با کاهش بی حالی خلق و خوی شما را بهبود می دهد و بهترین حالت زمانی است که بین دو وعده غذایی مصرف شود.

شیر طلایی بنوشید

شیر زردچوبه که به آن شیر طلایی نیز گفته می شود یکی از آسان ترین درمان های خانگی برای مقابله با اثرات سو آلودگی هوا است. برای تهیه شیر طلایی فقط یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید، بهتر است این نوشیدنی را ولرم میل کنید. برای تقویت طعم و افزایش فواید نوشیدنی می توانید مقداری زعفران نیز به آن اضافه کنید. زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است و می تواند روند بهبودی را هنگام سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا تسریع کند.

بیشتربخوانید:رد پای معجزه گر زنجبیل در تمام بیماری ها

بیشتربخوانید:درمان های طبیعی سرما خوردگی و آنفلونزا

تحرک بدنی داشته باشید

آیا به دلیل کیفیت پایین هوا، پیاده روی های روزانه خود را از دست می دهید؟ این کارخوبی نیست، اگر نمی توانید پیاده روی کنید، در خانه تمرینات سبک انجام دهید. همچنین می توانید در داخل خانه خود در بالکن یا تراس قدم بزنید یا یک تمرین سریع استفاده از راه پله را انجام دهید.

خود را هیدراته نگه دارید

همانطور که همه ما می دانیم آب به دفع سموم از بدن کمک می کند. هیدراته نگه داشتن خود از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری ها روند بهبودی را تسریع می کند.

روغن حیوانی استفاده کنید

دو تا سه قاشق غذاخوری روغن حیوانی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهد، این ماده به پوشش اثرات سمی فلز مانند جیوه و سرب کمک می کند و اجازه نمی دهد در استخوان ها، کبد و کلیه شما تجمع یابد.

بتاکاروتن

بتا کاروتن به کنترل التهاب ناشی از وجود رادیکال های آزاد و آلاینده ها در محیط کمک می کند. برخی از منابع رایج بتا کاروتن شامل دانه شنبلیله، اسفناج و کاهو است.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ