مبتلایان به کرونا احتمالا تا چندین سال ایمن هستند

Shabnam Khesal
بر اساس گزارش جدید محققان نمونه های خون بیماران بهبودیافته نشان می دهد پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی مدت بعد از ابتلا به ویروس کووید-19 برای بدن ایجاد می شود. به گزارش نیویورک تایمز، ایمنی در برابر ویروس کرونا تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد؟ طبق مطالعه جدید سال ها حتی شاید دهه […]

بر اساس گزارش جدید محققان نمونه های خون بیماران بهبودیافته نشان می دهد پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی مدت بعد از ابتلا به ویروس کووید-19 برای بدن ایجاد می شود.
به گزارش نیویورک تایمز، ایمنی در برابر ویروس کرونا تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد؟ طبق مطالعه جدید سال ها حتی شاید دهه ها، این امیدوار کننده ترین پاسخ محققان برای مصونیت در برابر کووید-19 به شمار می آید.
اطلاعات جدید نشان می دهد هشت ماه پس از ویروس بیشتر افرادی که بهبود یافته اند هنوز سلول های ایمنی کافی برای دفع ویروس و جلوگیری از بیماری را دارند، حتی احتمال می رود این سلول ها ممکن است برای مدت زمان بسیار طولانی در بدن باقی بمانند.
این تحقیق به صورت آنلاین منتشر شده است و هنوز در مجلات علمی مورد ارزیابی قرار نگرفته و منتشر نشده است، اما جامع ترین و طولانی ترین مطالعه در مورد حافظه ایمنی در برابر ویروس کرونا تا به امروز محسوب می شود.
شین کروتی، ویروس شناس از موسسه ایمونولوژی لا ژولا که در این مطالعه جدید همکاری داشته می گوید: این مقدار مصونیت احتمالا سال ها باعث می شود اکثریت قریب به اتفاق افراد دچار بیماری شدید یا حتی نوع خفیف آن نشوند. براساس این یافته ها احتمال می رود برای متخصصانی که نگرانند ایمنی در برابر ویروس کوتاه مدت باشد و واکسن ها برای کنترل کامل بیماری همه گیر به طور مکرر باید تجویز شوند، تسکین بخش خواهد بود.
تحقیقات با یافته جدید دیگری نیز انجام شده مبنی بر اینکه بازماندگان سارس که توسط ز ایجاد شده است 17 سال پس از بهبودی هنوز سلول های ایمنی خاصی دارند.
این یافته ها با شواهد دل گرم کننده ای که از آزمایشگاه های دیگر به دست آمده سازگار است. محققان دانشگاه واشنگتن به سرپرستی ایمونولوژیست ماریون پپر نیز در گذشته نشان داده بودند برخی سلول های “حافظه” که به دنبال عفونت با ویروس کرونا تولید شده اند حداقل برای سه ماه در بدن باقی می مانند.
یک مطالعه دیگر که هفته گذشته منتشر شده همچنین نشان می دهد افرادی که از کووید-19 بهبود یافته اند سلول های ایمنی قاتل قدرتمند و محافظی حتی در صورت عدم شناسایی آنتی بادی ها دارند.
دیپتا باتاچاریا، ایمونولوژیست در دانشگاه آریزونا نیز می گوید: این مطالعات به طور کلی یک تصویر را نشان می دهند یعنی اینکه وقتی چند هفته حساس را پشت سر بگذارید بقیه پاسخ کاملا معمولی به نظر می رسد.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ