بادام خام یا خیسانده؟

Shabnam Khesal
بادام منبع خوبی از مواد مغذی برای بدن محسوب می شود، اما اینکه به صورت خام بخورید یا خیس خورده بستگی به خود شما و ذائقه تان دارد. با این حال وقتی صحبت از سلامتی می شود باید سراغ بادام خیس خورده بروید. خیساندن بادام نه تنها پوست کندن آن را آسان می کند بلکه […]

بادام منبع خوبی از مواد مغذی برای بدن محسوب می شود، اما اینکه به صورت خام بخورید یا خیس خورده بستگی به خود شما و ذائقه تان دارد. با این حال وقتی صحبت از سلامتی می شود باید سراغ بادام خیس خورده بروید. خیساندن بادام نه تنها پوست کندن آن را آسان می کند بلکه باعث می شود آجیل ها به راحتی تمام مواد مغذی خود را آزاد کنند. با این اوصاف بگذارید ببینیم چه چیزی این دو را از یکدیگر متفاوت می کند و چرا یکی از دیگری بهتر است.

فواید بادام

به گزارش ایندیاتایمز، بادام علاوه بر غنی بودن از مواد مغذی مانند ویتامین E، دارای فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و پروتئین است. فاکتور پروتئین موجود در آنها به شما کمک می کند تا برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و با جلوگیری از دریافت کالری اضافی به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این در تقویت استخوان ها و تنظیم قند خون نقش بسزایی دارد.

بادام خام در مقابل بادام خیس خورده

وقتی نوبت به بادام می رسد بادام خام و خیسانده نه تنها از نظر طعم متفاوت است بلکه از نظر میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن نیز تفاوت دارند. در حالی که بادام خام توسط پوست قهوه ای حاوی تانن که مانع جذب مواد مغذی می شود، بادام خیس خورده برداشتن پوست را آسان تر می کند از این رو به مغز اجازه می دهد مواد مغذی را به راحتی آزاد کند.

چگونه بادام را خیس کنیم؟

یک مشت بادام را در یک فنجان آب خیس کنید. فنجان را با درپوش بپوشانید و بگذارید شش تا هفت ساعت بماند. هنگامی که به خوبی خیس خوردند پوست قهوه ای را جدا کنید و تازه بخورید. همچنین می توانید آنها را در یک ظرف پلاستیکی نگهداری کنید.

بیشتربخوانید:چربی‌هایی که برای بدن مفید است

بیشتربخوانید:نقش بسیار مهمی آجیل در حفظ سلامتی پوست، مو

چرا بادام خیسانده بهتر و مفیدتر است؟

علاوه بر این که از مواد مغذی پر شده و بهتر از بادام خام است در اینجا برخی دیگر از فواید خوردن بادام خیس خورده وجود دارد.

برای هضم غذا بسیار مفید است

این یک میان وعده سالم است و به کاهش موثر وزن کمک می کند

با کاهش کلسترول بد خون قلب شما را سالم نگه می دارد

ویتامین E موجود در بادام آن را به منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند که از پیری و التهاب جلوگیری می کند

بادام خیسانده حاوی ویتامین B17 است که در مورد بیماران سرطانی معجزه می کند

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ