اختلال نعوظ و راه های درمان آن

Shabnam Khesal
زندگی جنسی بخشی از زندگی هر زوج محسوب می شود که سعی دارند آن را بهبود ببخشند. اصلا شرم آور نیست که برای حفظ و بهبود رابطه تان درصدد رفع مشکلات پیش روی تان برآیید و برای بسیاری از مردان احتمالا اختلال نعوظ نگرانی جدی به شمار می آید، اما خبرهای خوبی وجود دارد که […]

زندگی جنسی بخشی از زندگی هر زوج محسوب می شود که سعی دارند آن را بهبود ببخشند. اصلا شرم آور نیست که برای حفظ و بهبود رابطه تان درصدد رفع مشکلات پیش روی تان برآیید و برای بسیاری از مردان احتمالا اختلال نعوظ نگرانی جدی به شمار می آید، اما خبرهای خوبی وجود دارد که پایان بخش نگرانی های شما است.

به گزارش منز هلث، طبق یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشمندان هاروارد مردانی که بسیاری از مرکبات و توت مانند توت فرنگی، زغال اخته، سیب و گلابی مصرف می کنند کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند. محققان دریافتند سه یا چهار واحد یا لیوان غذا و نوشیدنی غنی از فلاونوئید با کاهش خطر ابتلا به این مشکل تا 21 درصد همراه است.

پروفسور آیدین کسیدی، محقق ارشد گفت: این نخستین مطالعه ای است که به بررسی ارتباط بین فلاونوئیدها و اختلال نعوظ می پردازد که نیمی از مردان میانسال و مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. مردانی که به طور منظم غذاهای حاوی این فلاونوئیدها را مصرف می كردند كمتر دچار اختلال نعوظ می شوند.

البته ما می دانیم که همه از میوه های قرمز رنگ به انداره کافی استفاده نمی کنند و برخی هستند که علی رغم آنچه گفته می شود حتی میوه کافی را در برنامه غذایی خود نمی گنجانند.

بهترین مواد غذایی برای تقویت نعوظ

قهوه

مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم بدن می شود، خون را پمپاژ می کند و همچنین می تواند با آزاد کردن ذخایر چربی استقامت شما را افزایش دهد و به شما انرژی لازم برای دوام آوردن در تمام شب را بدهد.

صدف خوراکی

صدف خوراکی برای تقویت رابطه جنسی شهرت دارد و سرشار از ماده معدنی روی و ویتامین B6 است که هر دو برای تستوسترون حیاتی هستند بدون اینها میل جنسی یک مرد معنایی ندارد، همچنین می توان تستوسترون را با آجیل و دانه ها تقویت کرد.

فلفل دلمه ای

با فلفل دلمه ای به زندگی عاشقانه خود رنگ و بو ببخشید. هنگامی که صورت شما بعد از خوردن یک غذای تند به دلیل انبساط رگ های خونی برافروخته می شود و باید گفت فقط رگ های خونی صورت شما نیستند که تقویت می شوند. از نظر زیست شناختی مایعات بیشتری (خون) مجبور می شود از طریق لوله های کوچک (رگ های خونی) به آلت تناسلی برسد.

بیشتربخوانید:اختلال نعوظ در کمین چه مردانی است؟

بیشتربخوانید:روش های درمان اختلال نعوظ

بیشتربخوانید:راه های جلوگیری از اختلال نعوظپ

موز

درصدی از مردان قلب سالمی ندارند، بنابراین برای تامین منابع پتاسیم باید موز بخورند که برای قلب و گردش خون بسیار مفید است. دریافت پتاسیم کافی کمک می کند تا میزان سدیم تحت کنترل باشد و خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد. اگر نمک زیاد مصرف می کنید و موز هم دوست ندارید، پتاسیم مورد نیاز خود را از پرتقال یا سیب زمینی دریافت کنید.

ماهی سالمون

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های روغنی باعث چسبندگی خون نمی شود و باعث افزایش جریان خون در قسمت های مهم می شود. ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا، خال مخالی و ماهی تن تازه دو بار در هفته بخورید تا عروق خوب روغن کاری شوند.

گیلاس

گیلاس مملو از آنتوسیانین، مواد شیمیایی گیاهی رنگارنگ است که از دیواره رگ های شما محافظت می کند و به جلوگیری از پلاک های چربی که منجر به تصلب شرایین یا گرفتگی عروق می شود، کمک می کند. توت یا میوه هایی با رنگ روشن مانند هلو، شلیل و آلو همگی از عروق شما مراقبت می کنند.

پیاز

آلیسین فیتوشیمیایی موجود در پیاز و سیر باعث رقیق شدن و افزایش گردش خون می شود، همچنین احتمال لخته و مسدود شدن آن را کاهش می دهد. با جویدن جعفری یا نعناع فلفلی خود را از بوی پیاز می توانید خلاص کنید.

هریسه یا هلیم‌فرنگی

هلیم برای بهبود رابطه جنسی معروف نیست، اما فیبر محلول در جو دوسر کلسترول را از بین می برد و به صاف و کشیدگی رگ های خونی کمک می کند، بنابراین جو دوسر را  در هریسه استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ