حقایقی جالب درباره کالری خوراکی ها

Shabnam Khesal
کالری در واقع واحد انرژی است، در تغذیه کالری به انرژی دریافتی افراد از غذا و نوشیدنی های مصرفی و انرژی مورد استفاده در فعالیت های بدنی اطلاق می شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، کالری ها در اطلاعات تغذیه ای بسته بندی مواد غذایی ذکر شده اند و بسیاری از برنامه های کاهش وزن در […]

کالری در واقع واحد انرژی است، در تغذیه کالری به انرژی دریافتی افراد از غذا و نوشیدنی های مصرفی و انرژی مورد استفاده در فعالیت های بدنی اطلاق می شود.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، کالری ها در اطلاعات تغذیه ای بسته بندی مواد غذایی ذکر شده اند و بسیاری از برنامه های کاهش وزن در کاهش مصرف کالری متمرکز هستند.

حقایقی درباره کالری

کالری برای سلامت انسان ضروری است، اما نکته اصلی میزان مصرفی مقدار مناسب آن است.

هر فرد بسته به سن، جنسیت، اندازه و سطح فعالیت هر روز به مقادیر مختلف انرژی نیاز دارد.

مردم در ایالات متحده بیش از 11 درصد کالری روزانه خود را از طریق فست فود مصرف می کنند.

غذاهایی با انرژی بالا اما ارزش غذایی کم، کالری خالی یا تهی ارائه می دهند.

بیشتر افراد فقط کالری را با غذا و نوشیدنی مرتبط می دانند، اما هر چیزی که انرژی داشته باشد کالری هم دارد به عنوان مثال 1 کیلوگرم زغال سنگ حاوی 7 میلیون کالری است.

دو نوع کالری وجود دارد:

کالری کم (کالری) مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای 1 گرم (گرم) آب به میزان 1 درجه سانتیگراد (º سانتی گراد) است.

کالری زیاد (کیلوکالری) مقدار انرژی مورد نیاز برای بالا بردن 1 کیلوگرم (کیلوگرم) آب به میزان 1 درجه سانتیگراد است.

1 کیلوکالری برابر با هزار کالری است.

اصطلاحات “کالری زیاد” و “کالری کم” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند که گمراه کننده است. محتوای کالری توصیف شده روی برچسب های مواد غذایی به کیلوکالری اشاره دارد یعنی یک شکلات 250 کالری در واقع حاوی 250 هزار کالری است.

نیاز روزانه

دولت ایالات متحده اظهار داشت به طور متوسط ​​مردان به 2 هزار و 700 کیلوکالری در روز و زنان به طور متوسط ​​به 2 هزار و 200 کیلوکالری در روز نیاز دارند.

هر فردی به تعداد کالری روزانه یکسانی نیاز ندارد، متابولیسم های متفاوتی در افراد وجود دارد که با سرعت های مختلف انرژی می سوزانند و برخی از افراد سبک زندگی فعال تری نسبت به دیگران هم دارند.

میزان کالری توصیه شده در روز به عوامل مختلفی از جمله سلامت کلی، میزان فعالیت های بدنی، رابطه جنسی، وزن، قد و فرم بدن بستگی دارد.

کالری و سلامتی

بدن انسان برای زنده ماندن به کالری نیاز دارد و بدون انرژی سلول های بدن می میرند، قلب و ریه ها متوقف می شوند و اعضای بدن قادر به انجام فرایندهای اساسی لازم برای زندگی نیستند. مردم این انرژی را از غذا و نوشیدنی ها جذب می کنند.

اگر افراد هر روز فقط میزان کالری مورد نیاز خود را مصرف کنند، احتمالا زندگی سالمی خواهند داشت. تعداد کالری موجود در غذا به ما می گوید چه مقدار انرژی در آنها وجود دارد.

بیشتربخوانید:نوشیدنی‌های باور نکردنی برای کاهش وزن

بیشتربخوانید:چگونه کالری مورد نیاز روزانه را محاسبه کنیم؟

فست فود در رژیم های آمریکایی

محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های سی دی سی گزارشی را در سال 2013 منتشر کردند که نشان می دهد 11.3 درصد کالری مصرفی مردم در ایالات متحده از فست فودها تامین می شود که متخصصان تغذیه و مراقبت های بهداشتی می گویند این رقم خیلی بالا است.

با این وجود با توجه به تعداد وعده های غذایی بسیار گرم که در رستوران ها سرو می شود یا برای افراد جوان تر تهیه می شود، مهم است که افراد به جایی که کالری دریافت می کنند توجه زیادی داشته باشند.

زمانی از روز که فرد غذا می خورد هم می تواند به میزان موثر بدن که از کالری استفاده کند تاثیر داشته باشد.

محققان دانشگاه تل آویو در مجله چاقی نوشتند یک صبحانه کامل حاوی تقریبا 700 کیلوکالری برای کاهش وزن و خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و کلسترول بالا ایده آل است.

کالری خالی

کالری خالی کالری است که انرژی تامین می کند، اما ارزش غذایی بسیار کمی دارد. قسمت هایی از غذا که کالری خالی یا تهی تامین می کنند در واقع فاقد فیبر غذایی، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی رژیم غذایی یا ویتامین ها هستند، درواقع کالری خالی عمدتا از چربی های جامد و قندهای اضافی تامین می شود.

چربی های جامد: اگرچه این ماده به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد، اما اغلب در هنگام پردازش مواد غذایی صنعتی و همچنین در هنگام تهیه برخی از غذاها به آنها اضافه می شود، کره نمونه ای از چربی جامد است

قندهای اضافه شده: شیرین کننده هایی هستند که در فرآوری صنعتی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند و پر از کالری هستند. در ایالات متحده، رایج ترین انواع قندهای اضافه شده شربت ذرت ساکارز با فروکتوز بالا است.

قندهای اضافه شده و چربی های جامد باعث لذت بیشتر غذاها و نوشیدنی ها می شوند. با این حال کالری زیادی نیز اضافه می کنند که از عوامل اصلی چاقی محسوب می شوند.

منابع کالری خالی

غذاها و نوشیدنی های زیر بیشترین مقدار کالری خالی را تامین می کنند:

چربی های جامد و قندهای اضافه شده

بستنی، دونات، شیرینی، کلوچه ها و کیک ها

چربی های جامد

دنده، بیکن، هات داگ، سوسیس و کالباس، پنیر و پیتزا

قندهای اضافه شده

نوشیدنی های میوه ای، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های قندی منبع اصلی کالری خالی برای افراد در ایالات متحده محسوب می شوند، بیش از نیمی از مردم ایالات متحده هر روز حداقل یک نوشیدنی شیرین می نوشند.

روش هایی برای تهیه محصولات با چربی جامد کمتر یا قندهای خالی وجود دارد به عنوان مثال شخص به جای انتخاب هات داگ با یک پنیر چرب می تواند گزینه های کم چرب را انتخاب کند.

البته باید گفت حتی گزینه های کم چرب نیز جایگزینی برای کالری مصرفی از منابعی که فواید غذایی دارند، نیستند. با قرار دادن مواد غذایی و نوشیدنی تازه و سالم در رژیم غذایی می توان از دریافت کالری خالی جلوگیری کرد یا به طرز چشمگیری آن را کاهش داد.

به نظر می رسد کالری فقط با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد، اما برای سلامت حیاتی است. این موارد فقط درصورتی که بیش از حد توصیه شده مصرف شوند، خطراتی را به همراه دارند.

وقتی به کالری فکر می کنید نباید فقط به رژیم غذایی توجه کنید بلکه باید میزان فعالیت بدنی را مورد توجه قرار دهید با ورزش منظم می توان با دریافت کالری زیاد مقابله کرد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ