سم زدایی بدن آری یا نه

Shabnam Khesal
بحث در مورد ارزش سم زدایی یک بحث قدیمی است و پاسخ ساده به آن، این است که در یک دنیای ایده آل بدن شما قادر به سم زدایی بدون نیاز به رژیم های غذایی و مکمل ها است. به گزارش سایت”thesouthafrican”، در یک دنیای ایده آل مسمومیت با فلزات سنگین یا مصرف بیش از […]

بحث در مورد ارزش سم زدایی یک بحث قدیمی است و پاسخ ساده به آن، این است که در یک دنیای ایده آل بدن شما قادر به سم زدایی بدون نیاز به رژیم های غذایی و مکمل ها است.
به گزارش سایت”thesouthafrican”، در یک دنیای ایده آل مسمومیت با فلزات سنگین یا مصرف بیش از حد الکل و غذاهای آماده و نیمه آماده وجود ندارد. استرس مزمن یا نیاز به درمان آن معنایی ندارد و بدن ما در بهینه ترین حالت خود کار می کند. ما می توانیم از مواد غذایی ارگانیک، طبیعی، رسیده و غیر اصلاح شده ژنتیکی استفاده کنیم البته در یک جهان ایده آل!
بنابراین هنگام زندگی در دنیای ناقص و پرتنش، فرآیندهای سم زدایی برای بهبود عملکرد اندام های بدن باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه ما در یک دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم.

سم زدایی فیزیکی

 مرحله اول: بدن سموم را تشخیص داده و با استفاده از سیتوکروم پی ۴۵۰ (خانواده ای از آنزیم هایی که در سنتز هورمون ها و تجزیه سموم نقش دارند) نسبت به آنها واکنش نشان می دهد. این سموم را به رادیکال های آزاد تبدیل کرده و روند دفع سموم از سلول ها و بدن را آغاز می کند.
مرحله دوم: اکنون سمومی وجود دارد که واکنش بیشتری نشان می دهند، سپس این مواد با اتصال به سایر مواد محلول در آب محلول تر می شوند و در نتیجه از طریق ادرار (کلیه ها) و صفرا (کبد) از بین می روند.
مرحله سوم: ترکیبات محلول در آب خنثی می شوند و با اتصال به فیبر غذایی از سلول ها و بدن دفع می شوند.

آلاینده ها در محیط زیست ما


مطالعه انجام شده توسط منابع ملی مشاور دفاعی ایالات متحده در سال 2018 نشان می دهد از سال 2002 در ایالات متحده آمریکا بیش از 80 هزار ماده شیمیایی مختلف و حدود 4 میلیارد پوند آلاینده شیمیایی وجود دارد که شامل پلاستیک، حلال، سموم دفع آفات و فلزات سنگین در محیط زیست ما در خاک، هوا، آب، غذا و در نهایت در بدن ما هستند.با افزایش بار سمی در محیط پیرامون دانشمندان تخمین می زنند ساکنان ایالات متحده حداقل 700 آلودگی را در بدن خود حمل می کنند.

سم زدایی ذهنی و هیجانی

سم زدایی ذهنی و عاطفی از طریق فرایندهای ترمیم مانند خواب، آرامش و ورزش اتفاق می افتد. وقتی فقط به یک فاکتور نگاه می کنیم که می تواند بر توانایی ما در سم زدایی ذهنی و عاطفی تاثیر بگذارد مانند آلودگی صوتی که با زندگی شهری در حال افزایش است شاهد کاهش شنوایی ناشی از صدا، فشار خون بالا و بی خوابی هستیم. همچنین افکار منفی تکراری در نتیجه استرس ذهنی می توانند منجر به اختلالات خواب و کاهش سطح تمرکز شوند.
هنگام تغییر در پاسخ ایمنی بدن تغییر در نحوه واکنش شما به غذا، خستگی و دردهای مداوم مفاصل و عضلات پس از مراجعه به پزشک انجام سم زدایی را مدنظر قرار دهید.
تغییرات کلی مانند کاهش مصرف الکل و قهوه، رژیم غذایی غنی از فیبرهای گیاهی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و چغندر از روند سم زدایی پشتیبانی می کند.
نوشیدن آب فراوان، ورزش منظم و تلاش برای داشتن یک خواب خوب و با کیفیت نیز از بدن برای سم زدایی پشتیبانی می کند. اجازه دادن به خود برای گریه و مواجهه با مسائل عاطفی برای سلامت عاطفی و سم زدایی بدن مورد نیاز است.
از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آگاه شوید، شروع به استفاده از محصولات پاک کننده زیست تخریب پذیر یا طبیعی کنید. با کسب آگاهی درباره محصولات زیبایی و بهداشتی گزینه های سالم تری را انتخاب کنید.

با مکمل ها خود را درمان کنید

مکمل های غذایی مانند سولفورافان، اسید فولویک، کلرلا، قارچ گانودرما یا قارچ ریشی و زئولیت را می توان برای پشتیبانی از روند سم زدایی طبیعی بدن در نظر گرفت.
برای حمایت از سم زدایی هومیوپات (طب سنتی آلمان که به عنوان رشته مکمل درمانی استفاده می‌شود) تصویر کاملی را بررسی می کند و ضمن پشتیبانی از اندام های مورد نیاز علائم روحی و روانی را نیز برطرف می کند.
ویتامین های گروه B، منیزیم و اسید فولیک نیز باید برای سم زدایی بدن مورد توجه قرار بگیرند. از گیاهانی که از روند سم زدایی پشتیبانی می کنند می توان به گل مروارید، تاراکساكوم، ریشه بیدمشک و زردچوبه اشاره کرد. همچنین برای بهبود روند سم زدایی و سازگاری با روش های جدید برای بررسی شرایط گل درمانی باخ مانند گل بی‌صبر (سرده)، آگریمونیا و نارون را در نظر داشته باشید.
اگر بتوانیم از اندام های خود برای از بین بردن سموم سلول ها و بدن حمایت کنیم بدن می تواند به ما احساس انرژی و شور و نشاط بیشتری برای رویارویی با دنیای پیرامون بدهد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ