خواص شگفت انگیز انار سیاه / میوه ای افسانه ای برای پوست

حسام آرین
انار میوه درختی بومی ایران و شمال هند است و درختچه ای کوچک که ۵ تا ۸ متر ارتفاع دارد. این میوه که در فصل پاییز وارد بازار می شود در رنگ های قرمز، سفید، سیاه یا ترکیبی از هر سه رنگ یافت می شود. انار یک درخت است که از قسمت های مختلف آن […]

انار میوه درختی بومی ایران و شمال هند است و درختچه ای کوچک که ۵ تا ۸ متر ارتفاع دارد.

این میوه که در فصل پاییز وارد بازار می شود در رنگ های قرمز، سفید، سیاه یا ترکیبی از هر سه رنگ یافت می شود. انار یک درخت است که از قسمت های مختلف آن برای تهیه دارو استفاده می شود.

به گزارش داسکین فود، انارها ممکن است بصورت بوته ای، پرچین، درخت یا گیاهان کانتینر رشد کنند. در حالی که اکثر انواع انارها از سایه های مختلف صورتی تا قرمز هستند، تعداد کمی از آنها بنفش و برخی از آنها به اندازه ای تیره هستند که سیاه نامیده می شوند. مردم از انار برای فشار خون بالا، بهبود عملکرد ورزشی، بیماری های قلبی، دیابت و بسیاری از موارد دیگر استفاده می کنند.

انار دانه سیاه نیز خواص بی نظیری دارد که در درمان بیماری های زیادی موثر است. آب این نوع انار ضدعفونی کننده و انگل کش قوی است و به دلیل وجود امگا ۳ و امگا ۶ موجود در انار و همین طور انواع ویتامین های گروه B این میوه جادویی در فصول سرد سال می تواند تمام نیاز بدن به انواع ویتامین را تامین کند. به علاوه به طور فعال اثرات پیری روی پوست را می کاهد. این کار برای جبران رطوبت پوست، پر و سفت شدن، پر کردن خطوط و چین و چروک ها که نشانه های معمولی پیری پوست است گزینه خوبی برای بهبود این موارد به شمار می آید.

انار؛ میوه زندگی

انار که در افسانه های یونان به عنوان میوه ممنوعه شناخته شده است سرنوشت الهه پرسفونه را مهر و موم کرد و به دلیل باور به فراوانی و باروری ارزشمند است، نمادی از تجمل و شکوفایی محسوب می شود که مزایایی برای سلامتی دارد که هنوز هم در حال کشف است. این میوه که برای هزاران سال در چندین قاره کشت شده غنی از آنتی اکسیدان دارای ویتامین C و E است و به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند. عصاره انار سیاه غنی شده با الاژيک اسيدهای طبیعی و خواص آنتی اکسیدانی و ترکیب شده با اسید هیالورونیک فوق العاده آبرسان برای رساندن رطوبت به پوست پیر برای نرم و لطیف نگهداشتن آن است.

بیشتر بخوانید: این افراد نباید انار بخورند

ضدپیری

سدیم هیالورونات یا هیالورونیک اسید یک عامل مرطوب کننده است که به طور طبیعی توسط لایه میانی پوست تولید می شود، این می تواند تا هزار برابر وزن خود آب را نگه دارد معنی این برای پوست شما این است که آب را برای سلول های پوست جذب می کند و آن را در آنجا نگه می دارد به طوری که پوست احساس شادابی می کند و محکم به نظر می رسد، آسیب پیری را تا حدودی ترمیم می کند و پوست را بسیار مرطوب و سالم نگه می دارد.

با تغییر فصول به ویژه از تابستان تا پاییز پوست دچار تغییر دما و شرایط محیطی می شود که می تواند آن را خشک و غیر کشسان کند. فصول خنک تر پوست را وادار می کند تا اپیدرم یا روپوست آن ضخیم شود. سنتز کلاژن و الاستین در پوست که به انعطاف پذیری پوست کمک می کند کند می شود و در نتیجه پوست از بین می رود، بنابراین انار سیاه می تواند به احیای پوست کمک کند. انار سیاه در محصولات مراقبتی مربوط به پوست بسیار استفاده می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تونر انار سیاه

یک تونر آبرسان غنی شده با عصاره انار سیاه و اسید هیالورونیک برای مرطوب سازی که باعث ایجاد تعادل و برتری پوست برای لایه های بعدی آبرسانی می شود بسیار کمک کننده است.

امولسیون انار سیاه

یک امولسیون سبک و غنی شده با عصاره انار سیاه و اسید هیالورونیک برای مرطوب سازی و چربی پوست برای داشتن نرمی و لطافت بسیار موثر عمل می کند.

کرم ضد چین و چروک انار سیاه

کرم صاف کننده و ضد چین و چروک پوست که حاوی عصاره انار سیاه باشد برای پر کردن خطوط اطراف دهان، چشم ها و پیشانی و برای داشتن ظاهری شاداب و جوان تر گزینه مناسبی است.

کرم سفت کننده انار سیاه

کرم سفت کننده پوست با خاصیت صاف کنندگی چین و چروک پوست که پوست خشن را با آنتی اکسیدان ها و اسیدهای طبیعی برای درخشندگی و شل شدن پوست آبرسانی و نرم می کند نیز گزینه بسیار خوبی محسوب می شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ