دریافت مجوز واکسن آکسفورد تا دو هفته آینده

حسام آرین
آدار پوناوالا، مدیر ارشد اجرایی موسسه سروم هند روز شنبه از درخواست مجوز اضطراری واکسن کرونا طی دو هفته آینده خبر داد. به گزارش هندوستان تایمز، دقایقی پس از بازدید نارندرا مودی، نخست وزیر هند از تاسیسات موسسه سروم هند در گفتگو با خبرنگاران گفت: واکسن پس از اعطای مجوز ابتدا در هند و سپس […]

آدار پوناوالا، مدیر ارشد اجرایی موسسه سروم هند روز شنبه از درخواست مجوز اضطراری واکسن کرونا طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش هندوستان تایمز، دقایقی پس از بازدید نارندرا مودی، نخست وزیر هند از تاسیسات موسسه سروم هند در گفتگو با خبرنگاران گفت: واکسن پس از اعطای مجوز ابتدا در هند و سپس درکشورهای آفریقایی توزیع می شود.

پوناوالا در پاسخ به سوالی درباره زمان توزیع واکسن در کشور گفت: ما در حال پیگیری درخواست مجوز اضطراری در دو هفته آینده هستیم، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی مجوز را دریافت می کنیم.

وی افزود: واکسن ابتدا در هند توزیع خواهد شد و سپس ما کشورهای شرکت کننده در برنامه کوواکس را که عمدتا در آفریقا هستند را مورد بررسی قرار می دهیم. آسترازنکا و آکسفورد از بازارهای انگلستان و اروپا مراقبت می کنند. اگر آنها برای افزایش ظرفیت تولید به کمک نیاز دارند ما همیشه برای حمایت از آنها آماده هستیم.

موسسه سروم هند بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان توافق نامه ای را برای تولید واکسن تولید شده توسط موسسه جنر دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت داروسازی انگلیس- سوئد آسترازنکا امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: چگونه کرونای خفیف به حاد تبدیل می شود؟

بر اساس اعلام دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا در روز دوشنبه واکسن کووید-19 آنها تا 90 درصد در آزمایشات بالینی در مراحل آخر موثر و ایمن بوده است و امیدها را برای توقف انتشار این ویروس تا پایان سال افزایش می دهد.

پوناوالا ضمن تاکید بر اثبات اثربخشی واکسن کووید-19 اذعان داشت: موارد مختلفی در مورد قیمت گذاری، تدارکات و همچنین جوانب مثبت و منفی سایر نامزدهای واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

موسسه سروم هند در حال حاضر 50 تا 60 میلیون دوز در ماه تولید می کند و قصد دارد تا ژانویه سال آینده تا 100 میلیون دوز نیز افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما ماهانه 50 تا 60 میلیون دوز تولید می كنیم و بعد از ژانویه تولید ما تا 100 میلیون دوز در ماه نیز افزایش می یابد. ما بزرگ ترین مرکز در سطح همه گیر را در پونا و پردیس جدید خود را در ماندری ساخته ایم. این موضوع و بسیاری از بحث های دقیق دیگر طی بازدید از تاسیسات به نخست وزیر ارائه شد.

پوناوالا درباره امضای هرگونه توافق با دولت هند گفت: هنوز قراردادی منعقد نشده است.

مدیر عامل موسسه سروم هند اضافه کرد: برخلاف برخی از واکسن های دیگر علیه ویروس کرونا که به سردخانه نیاز شدید دارند داروی آکسفورد به راحتی در دمای طبیعی یخچال قابل حمل است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ