روش های پاک سازی و رفع آلودگی در هوای خانه

Shabnam Khesal
بهبود کیفیت هوای داخل خانه مخصوصا در زمان وقوع ویروس کرونا مس تواند بسیار مهم و حیاتی باید هرچند در زمانی غیر از وقوع این ویروس هم موضوع مهم و عمده ای محسوب می شود. با کاهش دما در زمستان و پاییز کیفیت هوا نیز پایین می آید، بنابراین هنگامی که از پنجره بیرون را […]

روش های پاک سازی و رفع آلودگی در هوای خانه

بهبود کیفیت هوای داخل خانه مخصوصا در زمان وقوع ویروس کرونا مس تواند بسیار مهم و حیاتی باید هرچند در زمانی غیر از وقوع این ویروس هم موضوع مهم و عمده ای محسوب می شود. با کاهش دما در زمستان و پاییز کیفیت هوا نیز پایین می آید، بنابراین هنگامی که از پنجره بیرون را نگاه می کنید تنها چیزی که می بینید گرد و غبار و دود است. در این زمان ماندن در خانه نسبت به قدم زدن در بیرون گزینه بهتری به نظر می رسد. چیزی که بسیاری نمی دانند این است که کیفیت هوا در فضای بسته بسیار آلوده تر از هوای بیرون است. ممکن است آلاینده ها در خانه و محیط های بسته قابل مشاهده نباشند، اما ذرات میکروسکوپی می توانند بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارند.

به گزارش ایندیاتایمز، در حال حاضر که زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم کیفیت هوای داخل خانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای کمک به شما در اینجا 6 روش برای تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه و محیط های بسته ذکر شده است.

از محصولات بدون آئروسل استفاده کنید

به جای محصولات تمیزکننده معطر از محصولات بدون آئروسل استفاده کنید. این محصولات بدون عطر با ترکیبات آلی فرار کمتر و تولید کمتر آلاینده ها هوای داخل خانه را تمیزتر می کنند.

داکت و دریچه های کولر را تمیز کنید

داکت و دریچه های کولر را تمیز کنید

داکت و دریچه های کولر را به طور مرتب تمیز کنید تا مطمئن شوید که هوای تمیز فیلتر شده دارید. فیلترهای کثیف سطح آلاینده های داخل خانه را افزایش می دهند. سیستم تهویه سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را نیز تعویض کنید.

هنگام آشپزی هود را روشن کنید

هنگام آشپزی هود را روشن کنید

حداکثر میزان آلاینده های هوا از طریق آشپزخانه وارد قسمت های دیگر خانه می شوند. اجاق گاز آلاینده های مضری مانند مونوکسیدکربن و دی اکسید نیتروژن تولید می کند که می توانند به راحتی در جریان خون شما جذب شوند، بنابراین برای سلامتی شما بسیار مهم است که هود آشپزخانه را روشن کنید و اجازه دهید هوای مضر خارج شود.

فرش و قالیچه ها را تمیز نگه دارید

فرش و قالیچه ها را تمیز نگه دارید

فرش ها و قالیچه ها محل تجمع گرد و غبار و خاک هستند. ذرات ریز گرد و غبار در تاروپود فرش و قالیچه گیر می کنند که از بین بردن آن ممکن است دشوار باشد. بنابراین تمیز کردن و شستن آنها به کاهش سطح آلودگی هوا در خانه و محیط های بسته کمک می کند.

از  دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

از  دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

نگهداری گل و گیاه در خانه و محیط های بسته گزینه خوبی است، اما نمی توانند هوای کل خانه را برای شما تمیز کنند. بنابراین برای اینکه هوای داخل خانه برای تنفس سالم تر شود روی یک دستگاه تصفیه هوا خوب سرمایه گذاری کنید چراکه به پاک کردن باکتری های سطحی، کپک و چندین ویروس از هوا کمک می کند.

داخل خانه و محیط های بسته گل و گیاه نگهداری کنید

داخل خانه و محیط های بسته گل و گیاه نگهداری کنید

نگهداری گل و گیاه داخل خانه و محیط های بسته به عنوان تصفیه کننده های طبیعی هوا عمل می کنند. آنها فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتان را از هوا خارج کرده و اکسیژن را جایگزین آن می کنند. نخل بامبو همیشه سبز چینی، پیچک انگلیسی، فیکوس، ژربرا گیاهان خانگی رایجی هستند که باید برای خانه خود بخرید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ