میوه های ممنوعه برای افراد دیابتی

Shabnam Khesal
تعداد زیادی از جمعیت سراسر جهان از دیابت رنج می برند و با عوارض این بیماری خاموش دست و پنجه نرم می کنند. این یک واقعیت شناخته شده است که بیماران مبتلا به دیابت باید با مراقبت از رژیم غذایی خود از افزایش میزان قند خون خود جلوگیری کنند. به گزارش ایندیاتایمز، در حالی که […]

تعداد زیادی از جمعیت سراسر جهان از دیابت رنج می برند و با عوارض این بیماری خاموش دست و پنجه نرم می کنند. این یک واقعیت شناخته شده است که بیماران مبتلا به دیابت باید با مراقبت از رژیم غذایی خود از افزایش میزان قند خون خود جلوگیری کنند.

به گزارش ایندیاتایمز، در حالی که آنها همیشه در حال محاسبه ذهنی هستند که باید چیزی بخورند یا نه یک تحقیق جدید نشان می دهد چهار میوه وجود دارد که دیابتی ها به ویژه بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باید از مصرف آنها دوری کنند.

انبه، آناناس، خربزه و موز

رژیم غذایی تنظیم شده بزرگ ترین عامل برای دیابتی ها در جلوگیری از ایجاد قند در بدن محسوب می شود. طبق گفته دکتر مایکل موسلی، پزشک تغذیه میوه هایی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید از مصرف آنها اجتناب کنند شامل انبه، آناناس، خربزه و موز است چراکه قند این میوه ها زیاد است.

اگرچه ممکن است این چهار میوه تحت عنوان میوه های ممنوعه برای افراد مبتلا به دیابت شناخته شوند، اما بیایید درباره میوه هایی که برای دیابتی ها بی خطر هستند نیز صحبت کنیم. این فهرست شامل گیلاس، هلو، زردآلو، سیب، پرتقال، گلابی و کیوی است.

بیشتربخوانید:علائم کرونا در بیماران دیابتی

افراد مبتلا به دیابت میزان مصرف کربوهیدرات را کنترل کنند

 

جدا از میوه هایی که سرشار از قند هستند، کنترل میزان کربوهیدرات نیز برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. تمام کربوهیدرات ها در داخل بدن به قند تبدیل می شوند دقیقا همان چیزی است که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد.

ارتباط بین قند و انسولین

اگر مصرف برخی از مواد غذایی در بدن زیاد باشد می توان آنها را تهدید طولانی مدت برای افزایش قند خون دانست زیرا بدن آنها انسولین کافی تولید نمی کند یا انسولین آنها توسط سلول ها جذب می شود. انسولین توسط لوزالمعده تولید می شود تا سطح قند خون را در حد سالم نگه دارد. هنگامی که این عملکرد تحت تاثیر قرار می گیرد سطح قند خون می تواند ویرانی ایجاد کند و سایر اعضای بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

رژیم غذایی و ورزش برای مدیریت دیابت

نکته آخر اینکه بیماران مبتلا به دیابت باید تمرکز خود را روی بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه بگذارند. همچنین آنها باید با کنترل میزان پروتئین دریافتی روزانه ورزش کنند که این می تواند شامل پیاده روی یا حتی تمرین‌های بدنی تناوبی تنشی اساسی باشد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ