واکسن مدرنا از کرونای شدید و مرگ جلوگیری می کند

Shabnam Khesal
آزمایش های صورت گرفته پیرامون واکسن شرکت مدرنا علیه ویروس کووید-19 در نژادهای مختلف و حتی افراد مسن با بیماری زمینه ای نشان می دهد این واکسن بیش از 94 درصد اثربخشی دارد و کمتر از 6 درصد در صورت ابتلا به کووید خفیف مبتلا می شوند که این نتایج بسیار امیدوار کننده است تا […]

آزمایش های صورت گرفته پیرامون واکسن شرکت مدرنا علیه ویروس کووید-19 در نژادهای مختلف و حتی افراد مسن با بیماری زمینه ای نشان می دهد این واکسن بیش از 94 درصد اثربخشی دارد و کمتر از 6 درصد در صورت ابتلا به کووید خفیف مبتلا می شوند که این نتایج بسیار امیدوار کننده است تا بتواند مرگ ناشی از این ویروس را صفر کند.

به گزارش ساینس مگ، با ادامه اخبار حیرت انگیز درباره واکسن های کرونا، شرکت بیوتکنولوژی مدرنا در بیانیه مطبوعاتی نتایج کارآزمایی بالینی خود روی 30 هزار نفر را اعلام کرد. فقط 11 نفر پس از دریافت دو دوز از واکسن این شرکت پس از آلوده شدن به این ویروس علائم از خود نشان دادند که این میزان حاکی از کارایی 94.1 درصدی واکسن این شرکت که بسیار بالاتر از حد انتظار دانشمندان است.

بنابراین می توان گفت واکسن شرکت مدرنا با 100 درصد کارایی نتایج چشمگیری را در برابر بیماری شدید کووید-19 از خود نشان داده است که یا افراد به این ویروس آلوده نمی شوند و در صورت ورود ویروس کووید-19 به بدن فرد هم به نوع خفیف آن مبتلا می شود. این شرکت قصد دارد درخواست مجوز استفاده اضطراری آژانس دارویی اروپا برای واکسن خود را به سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز ارائه دهد و همچنین به دنبال گرفتن چراغ سبز مشابه از آژانس هم است. واکسن شرکت مدرنا در برابر ویروس کرونا، ویروسی که باعث ایجاد کووید-19 می شود به فناوری “آران‌ای پیام‌رسان” متکی است.

مترجم: الهه زارعی 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ