راهکارهایی برای غلبه بر افسردگی دورکاری

Shabnam Khesal
از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا که اغلب ما به دلیل همه گیری محدود به کار در خانه شده ایم، هر روز به تعداد افراد افسرده اضافه می شود، انزوا و قرنطینه می تواند علائم افسردگی را تشدید کند. افسردگی در هنگام شیوع همه گیری بیشتر شبیه به درگیری با یک بیماری روانی در حالتی […]

راهکارهایی برای غلبه بر افسردگی دورکاری

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا که اغلب ما به دلیل همه گیری محدود به کار در خانه شده ایم، هر روز به تعداد افراد افسرده اضافه می شود، انزوا و قرنطینه می تواند علائم افسردگی را تشدید کند. افسردگی در هنگام شیوع همه گیری بیشتر شبیه به درگیری با یک بیماری روانی در حالتی دشوار است. با این وجود مهارت هایی برای کنار آمدن با شرایط سخت و دردناک فعلی وجود دارد که می توان برای کنترل زندگی به آنها متوسل شد. بنابراین اگر در گروه افرادی قرار دارید که مجبور به دورکاری شده اید، در اینجا چند نکته برای سهولت کار و بهبود عملکرد مغز شما آورده شده است.

بیشتربخوانید:افسردگی چه علائمی دارد و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟

برای غلبه بر افسردگی خلق لحظات شاد کوچک را در اولویت قرار دهید

غلبه بر افسردگی

اگر افسردگی شما را سخت تحت تاثیر قرار می دهد، ایده ترکیب شادی در زندگی روزمره در وهله نخست ممکن است پوچ به نظر برسد، اما هر زمان که ممکن است باید کمی به خود استراحت دهید، حرکات کششی انجام دهید و فیلم های خنده دار تماشا کنید، از نور خورشید بهره مند شوید. ممکن است احساس کنید این کارهای کوچک تفاوت زیادی در شرایط روحی شما ایجاد نمی کند، اما شاید تعجب کنید که چگونه با انجام همین کارهای هرچند ساده در پایان هر روز احساس راحتی کنید.

بیشتربخوانید:تاثیر روانی قرنطینه و آنچه در مورد آن باید انجام داد

برای غلبه بر افسردگی با همکاران خود ارتباط غیرکاری داشته باشید

جلسات کاری نباید تنها راه ارتباط شما با همکارانتان باشد. می توانید زمان صرف ناهار یا حتی قهوه را به صورت مجازی باهم هماهنگ کنید و به صورت ویدئوکال در کنار هم باشید. در مورد چیزهایی غیر از کار با یکدیگر صحبت کنید و روحیه خود را بهبود ببخشید. معاشرت با همكاران بخش مهمی در سلامت روان در طول هفته برای شما به شمار می آید به ویژه هنگامی كه دورکار هستید.

بیشتربخوانید:چگونه از شر افکار مزاحم راحت شویم؟

برای غلبه بر افسردگی هیدراته و مغذی بمانید

برای غلبه بر افسردگی هیدراته و مغذی بمانید

به راحتی می توانید ساعت های متمادی و بدون توجه به خوردن و نوشیدن غرق کار شوید، اما در این مدت استرس زا شما باید به بدن خود بیشتر توجه کنید. اگر در طول روز تمرکز خود را از دست می دهید بلافاصله  سراغ قهوه نروید بلکه با انتخاب یک میان وعده سالم و مقوی می توانید ضمن تغذیه بدن، خود را هیدراته نگه دارید.

بیشتربخوانید:کارهایی که باید در طول قرنطینه کرونا انجام داد

برای غلبه بر افسردگی زمان استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید

برای غلبه بر افسردگی زمان استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید

کار کردن در خانه و دورکاری به این معنی نیست که همیشه از لپ تاپ و تلفن همراه خود باید استفاده کنید. خیره شدن به صفحه نمایش انرژی شما را تخلیه می کند. در عوض با تنظیم زمان استراحت به طور مرتب سعی کنید مغزتان را ریکاوری کنید. با حفظ فاصله ایمن از دیگران به پیاده روی بروید، کتاب بخوانید، موسیقی گوش کنید. همه کارهایی را که می تواند زمان استفاده شما از صفحه نمایش را به حداقل ممکن برساند انجام دهید.

برای غلبه بر افسردگی کمی به اطرافیان خود توجه کنید

اگر به طور مرتب با مردم صحبت نکنید، دورکاری و شرایط سخت همه گیری منجر به غالب شدن افسردگی بر شما می شود و افکار منفی نیز بیشتر به سمت تان هجوم می آورد. سعی کنید زمان هایی را برای برقرای تماس با خانواده، دوستان و اقوام خود اختصاص دهید. داشتن تعامل انسانی به شدت فشار و تنش را کاهش می دهد که به طور مداوم در هنگام احساس افسردگی در ذهن ایجاد می شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ