مخالفت سازمان بهداشت جهانی با واکسن کرونا

Shabnam Khesal
سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ضمن اشاره بر مخالفت این سازمان بر اجباری بودن تزریق واکسن علیه ویروس کرونا اعلام  کرد کشورها بهتر است برای واکسیناسیون سیاست تشویق را در پیش بگیرند. به گزارش ان دی تی وی، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی مسئولیت در مورد چگونگی انجام اقدامات واکسیناسیون علیه بیماری همه گیر […]

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ضمن اشاره بر مخالفت این سازمان بر اجباری بودن تزریق واکسن علیه ویروس کرونا اعلام  کرد کشورها بهتر است برای واکسیناسیون سیاست تشویق را در پیش بگیرند.

به گزارش ان دی تی وی، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی مسئولیت در مورد چگونگی انجام اقدامات واکسیناسیون علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا به عهده تک تک کشورها خواهد بود.

این سازمان روز دوشنبه اذعان داشت ترغیب مردم در مورد اثربخشی و ایمنی واکسن کووید-19 به مراتب بهتر از تلاش برای اجباری بودن آن است و در مورد چگونگی انجام اقدامات واکسیناسیون علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا این مسئولیت بر عهده تک تک کشورها خواهد بود.

اما آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد اصرار داشت اجتناب از ایمن سازی در برابر این بیماری راهی نادرست است.

کیت اوبراین، مدیر بخش ایمن‌سازی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: من فکر نمی کنم دستورالعمل های اجباری برای ورود به مسئله واکسیناسیون کارآیی داشته باشد، بنابراین تشویق و تسهیل روند واکسیناسیون بدون نیاز به این نوع کارها بسیار بهتر است و ما تصور نمی کنیم هیچ کشوری بتواند برای واکسیناسیون حکمی صادر کند.

اوبراین افزود: ممكن است مشاغل خاصی مانند پزشكان متخصص تنفسی و مراقبت های ویژه در بیمارستان ها وجود داشته باشند كه واكسیناسیون برای آنها ضروری باشد یا بسیار بر این امر توصیه شود، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعتراف کردند برای متقاعد کردن عموم مردم به جهت استفاده از واکسن های موجود راه سختی را در پیش دارند.

مایکل رایان، مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت گفت: مردم برای محافظت از خود و اطرافیانشان باید از خود بپرسند که مایل به انجام چه کاری هستند. داستان واكسن خبر بسیار خوبی است و این پیروزی بشر بر یك دشمن ویروسی است، ما باید مردم را متقاعد و اقناع کنیم.

وی در مورد اجباری بودن واکسن ها افزود: من فکر می کنم همه ما که در حوزه بهداشت عمومی کار می کنیم ترجیح می دهیم از این امر به عنوان وسیله ای برای واکسیناسیون مردم جلوگیری کنیم. با ارائه خدمات بهتر و ارائه گزارش در زمینه داده ها و نتایج آن به مردم اجازه دهیم که در مورد واکسیناسیون خودشان تصمیم بگیرند.

رایان اذعان داشت: شرایط خاصی وجود دارد که من باور دارم تنها واکسیناسیون راهکار پایان همه گیری در دنیا است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ